Το Opel Combo είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μικρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, που έχει και επιβατικές εκδοχές, σύμφωνα με το newsauto.gr. Η πλέον πρόσφατη στην 5η γενιά του μοντέλου, αυτή που για χάρη της κάναμε ένα αυθημερόν ταξίδι στη Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε (λίγο), είναι και αυτή που μπορεί άνετα να θεωρηθεί «σημείο αναφοράς» στην κατηγορία. Αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία, που αν θέλετε τη γνώμη μου, έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Η πρόταση της Opel αφορά ένα μοντέλο που προέκυψε ως παραλλαγή του επαγγελματικού και όχι το αντίθετο. Τα αυτοκίνητα αυτού του είδους έχουν μερικά χαρακτηριστικά που τα κάνουν γοητευτικά: Είναι heavy duty και πρακτικά εξ ορισμού. Δεν είναι επιβατικές εκδόσεις αυτοκινήτων που με «κλειστά» τα πίσω παράθυρα γίνονται επαγγελματικά, όπως αναφέρει το newsauto.gr.
Είναι το ακριβώς αντίθετο και αυτό είναι που τα κάνει σκληροτράχηλα και ιδιαίτερα ανθεκτικά, ιδανικά αν θέλετε, για τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη. Θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτά τα αυτοκίνητα έχουν τα στοιχεία που ψάχνει ένα γονιός 2, 3 ή και παραπάνω παιδιών– μια και το Combo Life έχει και 7θέσια έκδοση. Οι χώροι για τους επιβάτες, τις αποσκευές αλλά και τα αντικείμενά τους μέσα στην καμπίνα, είναι μπόλικοι και σίγουρα ικανοποιούν παραπάνω από τα περισσότερα αμιγώς οικογενειακά αυτοκίνητα.
Θυμίζοντάς μας τα καλά στοιχεία των MPV μοντέλων (που τείνουν να εκλείψουν) και με τις συρόμενες πλευρικές πόρτες εκατέρωθεν για τους πίσω επιβάτες, το Opel Combo Life είναι μια δυνατή υποψηφιότητα ανάμεσα στα επιβατικά που ψάχνει ένας οικογενειάρχης. Η εξωτερική του εμφάνιση είναι τυπική για Opel, με πολύ καλά κατανεμημένους τους όγκους.
Αρκετά ψηλό μπροστά, με κάθετη μάσκα και ψηλή σιλουέτα που δείχνει από μακριά την έμφαση στους χώρους (μην ξεχνάμε την επαγγελματική του προέλευση, που χωράει έως και 2 ευρωπαλέτες στην έκδοση με το μεγάλο μήκος) το Combo Life στην ουσία σε «καλεί» να ξεπεράσεις την αίσθηση των σκληρών πλαστικών στην καμπίνα του –κυρίως στο ταμπλό- και να συμβιβαστείς με την ιδέα πως έχεις «χάσει» σε σχέση με το τυπικό φινίρισμα επιβατικού αυτοκινήτου, προκειμένου να έχεις τη heavy duty διάθεση απέναντι στην αντιμετώπιση της καθημερινότητας.
Με άλλα λόγια, το σκληρό πλαστικό του ταμπλό, αντισταθμίζεται από την ελκυστική σχεδίαση που προσφέρει πολλούς χώρους για τα αντικείμενα των επιβατών σε όλη την καμπίνα, αρχής γενομένης από το ταμπλό. Ο αερόσακος του συνοδηγού έχει μετακομίσει στην οροφή, οπότε μπροστά στο δεξί κάθισμα έχουμε δύο ντουλαπάκια και μάλιστα με αρκετά μεγάλη χωρητικότητα.
Συνολικά στην καμπίνα των επιβατών, οι χώροι για τα αντικείμενα φτάνουν έως και τους 28 από τους οποίους ξεχωρίζει το μεγάλο κουτί στο πίσω μέρος της οροφής που έχει πρόσβαση τόσο από πίσω ανοίγοντας την πόρτα (και σκέτο το τζάμι, καθώς υπάρχει και αυτή η δυνατότητα) του χώρου των αποσκευών, όσο και από μέσα, με τις συρόμενες θυρίδες πάνω από την πλάτη του πίσω καθίσματος. Επίσης, εντυπωσιακό είναι και το ημιδιάφανο ράφι που προσφέρει χώρο 36 λίτρων και εκτείνεται από το πίσω μέρος της οροφής, έως και ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα. Για τις αποσκευές, ο χώρος ξεκινά από τα 597 λίτρα στην 5θέσια διαμόρφωση της καμπίνας και με τα καθίσματα στη θέση τους (850 λίτρα για την έκδοση με το μεγάλο μεταξόνιο) και μπορεί να φτάσει έως τα 2.126 (2.693) λίτρα αντίστοιχα, με την αναδίπλωση όλων των καθισμάτων εκτός του οδηγού.
Το Combo Life είναι βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 (ίδια με του Grandland X) και χάρη σε αυτή έχει χαμηλό βάρος, υψηλή ακαμψία αλλά και δυνατότητα δύο εκδόσεων μήκους, 4.403 χιλ. και 4.753 χιλ. Οι κινητήρες με τους οποίους θα διατεθεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όταν και αρχίζουν οι παραγγελίες για την ελληνική αγορά, είναι ο 1.200άρης turbo βενζίνης με 110 ίππους και ο 1.500άρης diesel με 130 (θα ακολουθήσει και έκδοση με 100) ίππους –το νέο asset του Ομίλου PSA. Μάλιστα, ο δεύτερος θα είναι διαθέσιμος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων, καθώς και με το νέο αυτόματο 8άρι που υπόσχεται μέγιστη οικονομία. Η επαγγελματική έκδοση του μοντέλου θα είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμη με τους δύο κινητήρες (βενζίνης- diesel) αλλά με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Στη Γερμανία οδηγήσαμε την έκδοση με τον νέο 1.500άρη και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που πρέπει να πούμε ότι μας κέρδισε με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και την άμεση απόκριση στις χειροκίνητες αλλαγές με τα paddles στο τιμόνι. Η στάθμη του παραγόμενου θορύβου ήταν χαμηλή, ενώ χάρη και στο κιβώτιο, ο οδηγός δεν αισθάνεται ποτέ πως δεν έχει στη διάθεσή του δύναμη για να επιταχύνει.
Μια σύντομη βόλτα κάναμε και με την έκδοση του αυτοκινήτου με τον 1.200άρη turbo βενζίνης, που και αυτός με τη σειρά του έδειξε να τα καταφέρνει πολύ καλά με τα 1.356 κιλά του απόβαρου (από 1.398 κιλά με τον 1.5 diesel). Εντυπωσιακό είναι επίσης το επίπεδο της τεχνολογίας που έχει ενσωματωθεί στο μοντέλο, παραπέμποντας απευθείας στα κορυφαία επιβατικά της Opel, με τα 19 τεχνολογικά στοιχεία που έχουν να κάνουν κυρίως με την ασφάλεια των μετακινήσεων να δίνουν το παρόν στον εξοπλισμό του. Από αυτόματο φρενάρισμα, έως Head Up Display και ασύρματη φόρτιση smartphone, το Combo Life δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σύγχρονα επιβατικά μοντέλα της κατηγορίας B και όχι μόνο.
Οι τιμές για τις εκδόσεις του νέου μοντέλου της Opel στην επιβατική του έκδοση αναμένεται να ανακοινωθούν προς τα τέλη Σεπτέμβρη (στη Γερμανία ξεκινούν από τα 19.900€), όταν και θα αρχίσει η παραγγελιοληψία από την ελληνική αντιπροσωπεία. Οι παραδόσεις θα μπορέσουν να ξεκινήσουν από τον Οκτώβριο, τότε που θα μπορεί να παραγγείλει κάποιος το επαγγελματικό Combo- που όμως θα πρέπει να περιμένει μέχρι το νέο έτος για να το παραλάβει.