Volkswagen of America δήλωσε χθες Πέμπτη ότι θα τερματίσει η παραγωγή του Beetle το 2019, κλείνοντας ένα ακόμη κεφάλαιο για ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η VW ανέφερε ότι η παραγωγή του σύγχρονου Beetle τρίτης γενιάς θα ολοκληρωθεί στο εργοστάσιο στην Puebla του Μεξικού τον Ιούλιο του 2019, σύμφωνα με το drive.gr.

Ο CEO του Volkswagen Group of America, Heinrich Woebcken, σε δήλωσή του, ανέφερε ότι δεν υπάρχουν «άμεσα σχέδια για την αντικατάστασή του», καθώς η εταιρεία μετατρέπεται στις ΗΠΑ σε «έναν κατασκευαστή εξ ολοκλήρου επικεντρωμένο στην οικογένεια» και επιταχύνει τις δραστηριότητες της στον εξηλεκτρισμό.

Οι πωλήσεις του Beetle στην Αμερική μειώθηκαν εφέτος κατά 2,2%, σε μια αγορά που μετατοπίζεται ολοένα και περισσότερο από τα κλασικά αυτοκίνητα προς τα «ελαφρά φορτηγά». Το VW Group έχει αναστείλει το διάθεση Beetle σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές, ως μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για τον εξορθολογισμό της απύθμενης γκάμας των μοντέλων της. Και αν μιλήσουμε με νούμερα, οι πωλήσεις του Beetle στις ΗΠΑ περιορίστηκαν σε μόλις 15.166 κομμάτια το 2017, μόλις το 15% των πωλήσεων του Jetta.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από τον εξορθολογισμό αυτό, όπως λέμε τη δραστική μείωση μοντέλων και εκδόσεων, περικοπές που δρομολογήθηκαν απ’ όταν ανέλαβε τη φίρμα της VW το 2015. Η ζήτηση για το Beetle και άλλα χάτσμπακ του VW Group, όπως για παράδειγμα για το Golf, μειώθηκε επίσης, καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές κινούνται όλο και περισσότερο προς τα crossover και τα SUV.

Ο Diess ερεύνησε την πιθανότητα αναβίωσης του Beetle ως ενός EV, προκειμένου να εξαργυρώσει τη λαϊκή κουλτούρα του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάμε ότι η VW προγραμματίζει για το 2020 το I.D., ως ένα νέο-χάτσμπακ και το νέο Beetle για την επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Ο Σκαραβαίος, με ρίζες που χρονολογούνται από τη δεκαετία του ’30 στη Γερμανία, εμφανίστηκε ως νέο και αναβαθμισμένο Beetle στις ΗΠΑ το 1998, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 83.434 αυτοκίνητα το 1999. Το ορίτζιναλ Beetle, γνωστό και ως «The People’s Car» λόγω της τιμής που πουλιόταν στις ΗΠΑ από το 1950 έως το 1979, δημιουργήθηκε από τον Ferdinand Porsche και πυροδότησε μια σειρά μιμητών.

Η επίσημη πρώτη του αυτοκινήτου είχε γίνει στο Σαλόνι του Βερολίνου το 1938, σε μια από τις πολλές «σοσιαλιστικές» εκφάνσεις του ναζισμού και του Αδόλφου Χίτλερ, με προπαγανδιστικό στόχο να βάλει με οικονομικό τρόπο το λαό της Γερμανίας πάνω σε τέσσερις τροχούς. Έτσι, προέκυψε το περίεργο, μικρό και φθηνό αυτοκίνητο που έγινε ο «Σκαραβαίος».
 

Τελικά, κατέληξε να γίνει δημοφιλές στα προάστεια των αμερικανικών μεγαλουπόλεων στη μεταπολεμική Αμερική και αργότερα σύμβολο της αμφισβήτησης και της αντικουλτούρας της δεκαετίας του ’60.

Η Volkswagen of America δήλωσε ότι δύο σπέσιαλ μοντέλα Beetle θα διατεθούν κατά τη διάρκεια του καταληκτικού Model Year -Final Edition SE και Final Edition SEL- τόσο σε κλειστό όσο και σε κάμπριο.

«Η απώλεια του “Σκαραβαίου” ύστερα από τρεις γενιές, για σχεδόν πάνω από επτά δεκαετίες, θα προκαλέσει μια σειρά από συναισθήματα σε πολλούς αφοσιωμένους οπαδούς του Beetle», δήλωσε ο Woebcken. Ο Karl Brauer, στέλεχος των εκδόσεων Kelley Blue Book και Autotrader, αναμένει ότι και άλλα ιστορικά ονόματα μοντέλων θα εξαφανιστούν στις ΗΠΑ τους προσεχείς μήνες.

«Σε αντίθεση με τη Mustang της Ford και, μέχρι στιγμής, το Challenger της Dodge και την Camaro της Chevrolet, η Volkswagen επέλεξε να αφήσει ένα εμβληματικό μοντέλο να πεθάνει αντί να παλέψει ενάντια στις τάσεις της αγοράς», δήλωσε ο Brauer. «Ενώ όλοι είδαν την άνοδο των SUV να έρχεται ερχόταν, κανείς δεν προέβλεψε το επίπεδο του μεριδίου αγοράς που θα έπαιρναν από τα κλασικά μοντέλα. Σε αυτό το περιβάλλον, η επιχειρηματική περίπτωση γι’ αυτά τα μοντέλα γενικότερα, και ιδιαίτερα για τα μικρά, καθίσταται όλο και πιο δύσκολο να δικαιολογηθεί».