Η Toyota επενδύει σοβαρά στην αλλαγή της εικόνας της μέσω του σπορ βραχίονα Gazoo Racing και των συναισθηματικά φορτισμένων μοντέλων που δημιουργεί, όπως γράφει ο Μιχάλης Γεωργιάδης στο drive.gr
Ήδη, οι κατοχυρώσεις ονομάτων για την Ευρώπη, μας αφήνουν να καταλάβουμε ότι η μάρκα θα φέρει και άλλες πιο σκληροπυρηνικές σπορ εκδόσεις μοντέλων που ήδη γνωρίζουμε, όπως GT86, και το Yaris.
Στα πλάνα είναι μια ελαφρύτερη και πιο σκληροπυρηνική έκδοση της Supra (της οποίας δεν έχουμε ακόμη γνωρίσει ούτε τη βασική έκδοση, βέβαια). Ενώ έχουμε μιλήσει και για ένα hypercar με τεχνολογία της κορυφαίας κατηγορίας αγωνιστικών του WEC και Le Mans. Τελευταία, ακούγεται πολύ, από μηχανικούς της ιαπωνικής μάρκας μάλιστα, η φήμη που θέλει να αναβιώνει το MR2 ή/και η Celica προκειμένου να συμπληρωθεί η γκάμα των δυναμικών και συναισθηματικά φορτισμένων μοντέλων της μάρκας, σύμφωνα με το ίδιο θέμα στο drive.gr.
Για να έχει το εγχείρημα επιχειρηματική λογική, για να είναι δηλαδή οικονομικά εφικτό και να έχει την προοπτική να αποφέρει κέρδος, θα πρέπει να βρεθεί ένας άλλος κατασκευαστής που να ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με την Toyota στη σχεδίαση και εξέλιξη της πλατφόρμας. Και να μοιραστούν, βεβαίως, το κόστος. Όπως δηλαδή έγινε στην περίπτωση της Supra και τη συνεργασία με την BMW.
«Θα θέλαμε να έχουμε ξανά τη Celica, θα θέλαμε να έχουμε και το MR2» δήλωσε ο Masayuki Kai, Βοηθός Αρχιμηχανικός της Supra. «Τώρα που πετύχαμε να αναβιώσουμε τη Supra, το επόμενο βήμα θα καθοριστεί από τις ανάγκες της αγοράς». Σύμφωνα με τον Kai, η Celica θα ήθελε η Toyota να έχει 4κίνητη έκδοση, όπως και οι παλιές GT-Four που έδρεψαν δάφνες στο WRC. Ωστόσο, όπως μάθαμε στο video που συμπυκνώνει όλη την ιστορία του ονόματος Supra, η πρώτη φορά που ακούστηκε ήταν για εκδόσεις της Celica. Κι αυτή είναι μια πιο φθηνή λύση που θα μπορούσε να υιοθετήσει η Toyota για να φέρει πίσω στην αγορά το όνομα Celica, δημιουργώντας ένα πιο χαμηλών προδιαγραφών μοντέλων πάνω στην ήδη έτοιμη πλατφόρμα.
Η GT86 και η Supra, σύμφωνα με τον Kai, έγιναν πραγματικότητα λόγω της συνεργασίας με την Subaru και την BMW, αντίστοιχα. Είναι μονόδρομος αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο για να προχωρήσει ένα τέτοιο σχέδιο. «Τα σπορ αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και ακριβότερα στην εξέλιξη. Μια εταιρεία μόνη της δεν αντέχει την επένδυση για τη γραμμή παραγωγής όλων των εξαρτημάτων, γιατί ο όγκος των πωλήσεων τέτοιων ειδικών μοντέλων είναι συνήθως μικρός. Ένα σπορ αυτοκίνητο χρειάζεται πολλά ειδικά κομμάτια, σχεδιασμένα από λευκό χαρτί. Δεν μπορείς να εφαρμόσεις οικονομίες κλίμακας χρησιμοποιώντας τμήματα άλλων μαζικών μοντέλων».
Ο Tetsuya Tada, αρχιμηχανικός της Supra, επίσης επιβεβαίωσε την πρόθεση της μάρκας για ένα τρίτο σπορ μοντέλο, και αναφέρθηκε στο MR2. Έδωσε μάλιστα και όνομα σε αυτό το στρατηγικό σχέδιο, αποκαλώντας το «Τα Τρία Αδέρφια». Ο στόχος είναι η Toyota να έχει στην αγορά το MR2, τη Celica και την Supra όπως στα ‘80s και ‘90s. Η Toyota και η Subaru ξεκίνησαν την εξέλιξη της δεύτερης γενιάς της GT86/BRZ, το οποίο λογικά θα έρθει στην αγορά το 2021 με μπόξερ κινητήρα 2,4 λίτρων.