Σε συνέντευξη που παραχώρησε σε αυστραλιανό αυτοκινητικό μέσο στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της BMW, Klaus Froehlich, επαναεπιβεβαίωσε τη δέσμευση του Γερμανού κατασκευαστή στους ντίζελ κινητήρες ντίζελ ξεκαθαρίζοντας ότι η ανάπτυξη της ηλεκτρο-κινητικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο μπορεί να μη συμβεί τόσο γρήγορα όσο πολλοί πιστεύουν, όπως διαβάζουμε στο 4troxoi.gr
Κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος, ο Klaus Froehlich δήλωσε ότι η BMW είχε καταφέρει να έχει στην ατζέντα της τους «καλύτερους ντίζελ», ενώ συγχρόνως επέκρινε τους ευρωπαίους πολιτικούς για το «φρένο» που βάζουν στο συγκεκριμένο καύσιμο μετά το ξέσπασμα του διαβόητου σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων του Ομίλου VW.
«Έχουμε, νομίζω, τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες. Όλες οι δοκιμές δείχνουν ότι έχουμε τις χαμηλότερες εκπομπές».
Και συμπλήρωσε:
«Έχουμε ένα σπιράλ εξελίξεων στην Ευρώπη, όπου κάθε πολιτικός βλέπει μόνο μία λύση - την κατάργηση του ντίζελ. Από πλευράς εκπομπών CO2 και σε σχέση με την άποψη των πελατών, ένα σύγχρονο ντίζελ είναι μία πολύ καλή λύση. Ειδικά για βαριά και υψηλής απόδοσης αυτοκίνητα».
Ο Klaus Froehlich πρόσθεσε ότι, ενώ η εταιρεία έχει δεσμευτεί για τη συνέχιση εξέλιξης των ντίζελ, μακροπρόθεσμα ενδέχεται να υπάρχουν στη «σύνθεση» της BMW λιγότερες παραλλαγές κινητήρων που θα καταναλώνουν το συγκεκριμένο καύσιμο.
«Ίσως να μην έχουμε τρεις ντίζελ στα 3 λίτρα με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Προς το παρόν διαθέτουμε έναν 3λιτρο με μονό στροβιλοσυμπιεστή, έναν με δύο κι έναν με τέσσερις, οπότε είναι πιθανό στο μέλλον να έχουμε μία μόνο λύση με δύο επίπεδα απόδοσης. Νομίζω ότι οι high-end ντίζελ, όπως για παράδειγμα ο M550d, είναι μία πρόκληση ώστε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν με τις μελλοντικές νόρμες με την αγορά να είναι συγχρόνως μικρή».
Συνολικά, ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της BMW δήλωσε πως είναι «πολύ αισιόδοξος» για το μέλλον του ντίζελ. Αναφερόμενος δε στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στον τρόπο μετάβασης σε αυτής, ο Klaus Froehlich δήλωσε:
«Νομίζω ότι η συζήτηση για την ηλεκτρο-κινητικότητα είναι λίγο παράλογη. Αλλά εμείς είμαστε έτοιμοι. Έχουμε ήδη αγοράσει κοβάλτιο και λίθιο για το 2025 2035. Έχουμε ήδη προβλέψει και για second-life μπαταρίες. Όμως, ο υπόλοιπος κόσμος, όπως η Ρωσία, η Αυστραλία και άλλοι, θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης για πολύ καιρό»