Το πρώτο αντίτπο του Seat 1400 - αυτό με αριθμό κυκλοφορίας B-87223 - βγήκε το εργοστάσιο της Zona Franca στη Βαρκελώνη στις 13 Νοεμβρίου του 1953, μόλις τρία χρόνια μετά τη σύσταση της ισπανικής μάρκας. Με τιμή πώλησης που δεν ξεπερνούσε την εποχή εκείνη τις 117.000 πεσέτες (περίπου 705 €), το 4θυρο μοντέλο της εταιρείας κατασκευάζονταν κατά τον πρώτο χρόνο παραγωγής του με ρυθμό μόλις πέντε οχημάτων ανά ημέρα, αριθμός βέβαια που αυξήθηκε σημαντικά τα χρόνια που ακολούθησαν. Επί της ουσίας, το «1400», το αυτοκίνητο που έθεσε τα θεμέλια της Seat, ήταν ένα εντυπωσιακό για την εποχή του 4θυρο σεντάν με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και την κίνηση στους πίσω τροχούς, αποτελώντας τα πρώτα χρόνια της «ζωής» του το επίσημο όχημα του ισπανικού κράτους, αλλά συνάμα και τη δημοφιλέστερη επιλογή για τους οδηγούς ταξί της χώρας.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας του συνδυαζόταν με «4άρι» κιβώτιο – χειροκίνητο ασφαλώς - αποδίδοντας 45 ίππους. Χάρη στο 45άρι ρεζερβουάρ και την απαράμιλλη για την εποχή οικονομία του (10,5 λίτρα/100 χλμ.), εξασφάλιζε στον εκάστοτε ιδιοκτήτη αυτονομία άνω των 450 χλμ. Το Seat 1400, το οποίο παρέπεμπε σχεδιαστικά σε μοντέλο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, ήταν εφοδιασμένο στον τομέα της ανάρτησης με ελικοειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ εμπρός, σε συνδυασμό με ράβδο Panhard και φύλλα σούστας στον πίσω άξονα.
Το Seat 1400, μαζί με τις εκδόσεις 1400 Α, 1400 Β και 1400 C, κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της 10ετούς καριέρας του σε 98.978 αντίτυπα._