Το φθινόπωρο του 2014 η Audi σόκαρε το κοινό όταν παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στην πόλη του φωτός ένα 4θυρο concept το οποίο κοσμούταν από τα αρχικά «ΤΤ» και το συνοδευτικό προσωνύμιο «Sportback», όπως γράφει ο Χρήστος Αποστολόπουλος στο 4troxoi.gr.
Όλοι απόρησαν, όχι όμως και οι δημιουργοί του πρωτοτύπου, οι οποίοι φαίνεται να είχαν «δει» από τότε ότι το εμπορικό μέλλον των «παραδοσιακών» 2θυρων κουπέ αυτοκινήτων δεν θα ήταν και τόσο ευοίωνο. Εντούτοις, η έλλειψη άμεσου εμπορικού ενδιαφέροντος για ένα χαμηλό και 4θυρο για την περίσταση ΤΤ, αλλά, πάνω απ’ όλα, οι όχι και τόσο ευχάριστες εξελίξεις στους κόλπους του VW Group τη χρονιά που ακολούθησε της πρεμιέρας του TT Sportback Concept (λέγε με dieselgate), έφεραν μαζί τους ένα πλήθος αναγκαίων περικοπών σε μία σειρά από project των εταιρειών-μελών του, βάζοντας έτσι πρόωρο - όχι όμως και οριστικό - τέλος στο όλο εγχείρημα.
Σήμερα και με τις σκιές του dieselgate να «σβήνουν» σιγά σιγά, η Audi δείχνει να είναι έτοιμη να δώσει σάρκα και οστά στην προσπάθεια «μετασχηματισμού» του ΤΤ την οποία η ίδια ξεκίνησε στα τέλη του 2014 σχεδιάζοντας να παρουσιάσει σε δύο χρόνια από σήμερα το νέο και 4θυρο, πλέον, ΤΤ, που φέτος έκλεισε αισίως 20 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα μάλιστα με το βρετανικό ειδικό Τύπου, υψηλόβαθμο, αλλά μη κατονομαζόμενο, στέλεχος της Audi φέρεται να δήλωσε για τη σημαντική αυτή «στροφή» της εταιρείας, τα εξής:
«Αν αντιπαραβάλλει κανείς τη μειωμένη ζήτηση απέναντι στο θέμα του αυξανόμενου κόστος, είναι προφανές ότι η Audi δεν μπορεί να διατηρήσει τη σημερινή της πορεία της μεσοπρόθεσμα. Αντ ' αυτού, έχει ήδη γίνει μια εκτενής αναθεώρηση των κουπέ και convertible προτάσεών της στην κατηγορία των κόμπακτ αυτοκινήτων».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής έκδοσης του περιοδικού Auto Express, το project έχει ήδη πάρει τόσο την έγκριση από το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας, όσο και το τελικό ΟΚ για το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, ο οποίος θα ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τα χνάρια του πρωτοτύπου.
Ως εκ τούτου, το μήκος του νέου ΤΤ αναμένεται να είναι αυξημένο έως και 290 χλστ. σε σχέση με το σημερινό κουπέ μοντέλο. Το μεταξόνιό του δε προβλέπεται διευρυμένο κατά περίπου 160 χλστ, ενώ επιπλέον 60 χλστ. αναμένεται να προστεθούν στο πλάτος του. Δομικά, πάντως, το 4θυρο ΤΤ θα συνεχίσει να βασίζεται στο ευέλικτο δάπεδο MQB του «τρέχοντος» ΤΤ. Σε ότι αφορά στους κινητήρες, οι επιλογές - σε πρώτη φάση - θα περιλαμβάνουν αποκλειστικά κινητήρες βενζίνης, ενώ αμέσως μετά το ντεμπούτο τους θα κάνουν και εκδοχές εφοδιασμένες με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης των 48 Volt._