Ένα από τα μεγαλύτερα αυτή τη στιγμή… μυστήρια όσον αφορά τις νέες Μ3/Μ4 που θα δούμε να παρουσιάζονται από το 2020 και μετά είναι και αυτό που αφορά στην παρουσία ή μη εκδόσεων που θα συνδυάζουν τον 3λιτρο εν σειρά τούρμπο κινητήρα των Βαυαρών με χειροκίνητο κιβώτιο, όπως γράφει το 4troxoi.gr.
Θέλοντας να ρίξει περισσότερο φως στην όλη συζήτηση, το μέλος του ΔΣ της BMW, Klaus Frohlich, ξεκαθάρισε μιλώντας σε εκπροσώπους του αμερικανικού ειδικού Τύπου στο περιθώριο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Λ. Άντζελες πως η BMW θα προσπαθήσει στη νέα Μ4 να διατηρήσει εν ζωή το χειροκίνητο κιβώτιο, παρά τα προφανή, σε επίπεδο επιδόσεων, πλεονεκτήματα των αυτόματων διατάξεων.
«Ειλικρινά, από καθαρά τεχνική σκοπιά, μπορείς να είσαι πολύ πιο γρήγορος με τα paddles ενός αυτόματου κιβωτίου. Είναι πολύ ακριβές και σπορτίφ, ειδικά στο Nurburgring, καθώς μπορείς να έχεις καλύτερο έλεγχο όταν δεν παίρνεις το ένα χέρι μακριά από το τιμόνι…. Νομίζω ότι, στο συνολικό χαρτοφυλάκιο μοντέλων, τα χειροκίνητα κιβώτια θα εξαφανιστούν. Αλλά πιστεύω πως η Μ4 πρέπει να είναι το τελευταίο οχυρό των χειροκίνητων κιβωτίων. Αυτός ο τύπος μετάδοσης θα πεθάνει κι αν είναι να συμβεί αυτό, τότε πρέπει να πεθάνει στη M4, όσο πιο αργά γίνεται».
Και προσέθεσε:
«Η υπόσχεσή μου είναι πως, ναι, θα υπάρχει χειροκίνητη έκδοση στη διάδοχο της Μ4».
Θέλοντας να προσδιορίσει με περισσότερη ακρίβεια τη διάρκεια ζωής της νέας Μ4, και επομένως της χειροκίνητης έκδοσής της, ο Klaus Frohlich αποκάλυψε πως η κορυφαία έκδοσή του γερμανικού κουπέ θα μείνει στην παραγωγή έως το 2027.
Αναφερόμενος, τέλος, στο εγγύς μέλλον, ο Klaus Frohlich είπε πως το τέλος των χειροκίνητων κιβωτίων στα σπορ μοντέλα είναι αναπόφευκτο. Ιδού και ο βασικός λόγος:
«Υπάρχει ένα πρόβλημα με τα χειροκίνητα κιβώτια. Καθώς πλέον έχουμε κινητήρες τούρμπο με ροπή 600 Nm, το να εξελίξεις ένα χειροκίνητο κιβώτιο που να αντέχει τόση ροπή, και μάλιστα για αυτοκίνητα με μικρές πωλήσεις, δεν είναι καθόλου κερδοφόρο. Έτσι, θα προσπαθήσουμε να επιμηκύνουμε τη ζωή των χειροκίνητων κιβωτίων, αλλά δεν μπορούμε να επενδύσουμε στην εξέλιξη της νέας γενιάς τους».
Αναφερόμενος στη φιλοσοφία που θα διαθέτει η νέα Μ4 σε σχέση με τη φιλοσοφία του «υπόλοιπου» συστήματος μετάδοσης, ο Klaus Frohlich ξεκαθάρισε πως η BMW θα ακολουθήσει την προσέγγιση της Porsche και της αειθαλούς 911 όσον αφορά τη διάθεση περισσότερων εκδόσεων-παραλλαγών της:
«Πάντα εκτιμούσα αυτό που έκανε η Porsche με την 911. Έχουν κάθε μήνα και μία νέα έκδοση. Νομίζω ότι χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε το ίδιο στη Μ4. Με τη νέα όμως θα κάνουμε περισσότερα».
Και προσέθεσε:
«Η νέα Μ4 θα είναι πισωκίνητη. Όμως, θα έχουμε και μία έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς».