Καμία αμφιβολία δε χωρά πως το νέο Scala συνιστά ένα μεγάλο άλμα για τους Τσέχους. Και συνάμα, ένα ανάλογα σημαντικό στοίχημα για τη Skoda, καθώς ο αντικαταστάτης του Rapid «χτυπά» πλέον ευθέως στην καρδιά της κατηγορίας C βάζοντας στο στόχαστρό του την αφρόκρεμα του είδους - τα VW Golf και Ford Focus, σε πρώτη φάση, αλλά και επίσης δυνατά ονόματα, όπως το Peugeot 308, το νέο Megane και φυσικά τις προτάσεις της άπω Ανατολής, όπως τη νέα Toyota Corolla και το νέο επίσης Kia Ceed, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr
Σε κάθε περίπτωση, το νέο Scala, το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα προ ολίγου στο Τελ Αβίβ, είναι ένα τυπικό μικρο-μεσαίο χάτσμπακ που βασίζεται στο δάπεδο MQB του Ομίλου VW. Το μήκος του είναι 4,362 μ., το πλάτος του σχεδόν 1,8 μ. και το ύψος του 1.471 χλστ., την ώρα που το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2,649 μ.
Οι Τσέχοι υπόσχονται πως οι διαθέσιμοι χώροι στην καμπίνα συναγωνίζονται στα ίσια εκείνους του Octavia, και για του λόγου το αληθές παραθέτουν μερικά ενδιαφέροντα αριθμητικά μεγέθη. Όπως είναι η απόσταση των γονάτων των πίσω επιβατών από την πλάτη του καθίσματος (73 χλστ., όση και στο Octavia), τον «αέρα» που αφορά στους αγκώνες των επιβατών (1,429 μ. έναντι 1,449), καθώς και εκείνον για τα κεφάλια των πίσω σε σχέση με την οροφή του αυτοκινήτου (982 χλστ. έναντι 980 χλστ.). Ο δε χώρος αποσκευών οριοθετείται με τα καθίσματα στην όρθια θέση στα 467 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωσή τους στα 1.410 λίτρα. Όλα τα παραπάνω δεν είναι τα μόνα… κατορθώματα της καμπίνας, η οποία εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Κι αυτό γιατί στο εσωτερικό το «παρών» δίνει το Virtual Cockpit του VW Group (προαιρετικός εξοπλισμός), το οποίο απαρτίζεται από μια οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ ψηλά στην κεντρική κονσόλα θα δεσπόζει μία ακόμα με διαγώνιο 9,2 ίντσες. Θέλοντας να ανεβάσουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη, το νέο Skoda Scala εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης. Ανάμεσα στα ηλεκτρονικά αυτά καλούδια ξεχωρίζει το επίσης προαιρετικό CrewProtect Assist, το οποίο κλείνει ακαριαία τα εμπρός παράθυρα και «σφίγγει» τις ζώνες όταν διαπιστωθεί πως επίκειται σύγκρουση. Αν αυτό συμβεί, για τα περαιτέρω αναλαμβάνουν οι 9 στο σύνολο αερόσακοι. Σε γενικές γραμμές, έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο σχεδιασμό και των πιο μικρών λεπτομερειών: από την καμπυλωτή, μονοκόμματη φάσα που περικλείει την οθόνη στο κάτω μέρος της και διατρέχει οριζόντια το ταμπλό, μέχρι το σχήμα των διακοπτών ή τον τρόπο που αναπτύσσονται οι αεραγωγοί που μοιάζουν να καταλήγουν επιθετικά στο εσωτερικό των θυρών.
Την κίνηση στο νέο Skoda Scala παρέχει μια γκάμα κινητήρων ντίζελ, βενζίνης και CNG με απόδοση από 90 έως και 150 ίππους. Αφετηρία θα αποτελεί ο γνώριμος 1.0 TSI, ο οποίος θα αποδίδει 95 ή 115 ίππους συνεργαζόμενος στην πρώτη περίπτωση με 5άρι κιβώτιο και στη δεύτερη με 6άρι ή προαιρετικά με το 7τάχυτο DSG του ομίλου VW. Από εκεί και μετά, ο 1.5 TSI θα είναι «παρών» αποδίδοντας 150 ίππους, σε συνδυασμό με τα κιβώτια ταχυτήτων της έκδοσης 1.0 TSI 115 PS. Το ίδιο «πακέτο» μετάδοσης θα εξοπλίζει και τον 1.6 TDI, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και ροπή 250 Nm. Ο δε 1.0 G-TEC, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του μέσα στο 2019, θα έχει απόδοση 90 ίππων. Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως η έκδοση με το προαιρετικό σύστημα Sport Chassis Preset, η οποία θα έχει χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. αμάξωμα, θα παρέχει στον οδηγό να επιλέξει ένα από τα προγράμματα Normal και Sport που μεταβάλλουν την απόσβεση των αμορτισέρ μέσω μιας βαλβίδας που βρίσκεται στο εσωτερικό τους.