Shelby GT500: Παρουσιάζεται επίσημα στο NAIAS.
Σήμερα, το North American International Auto Show άνοιξε τις πύλες του και οι πρώτες επίσημες παρουσιάσεις ξεκίνησαν. Μεταξύ αυτών και η νέα γενιά της Shelby GT500, η οποία έρχεται πλέον με επίσημες εικόνες και πληροφορίες, όπως αναφέρει το drive.gr.
Η γκάμα της Shelby λοιπόν εμπλουτίζεται με ένα δεύτερο επίσημο μέλος ύστερα από την GT350R. Ένα σπόρτσκαρ που έχει τη ιδιαιτερότητα να φορά 5,2 λιτρο κινητήρα V8 με στροφαλοφόρο «flatplane», προορισμένο να δώσει κορυφαίο ρυθμό περιστροφής στο μοτέρ του αμερικανικού κουπέ.
Η GT500 χρησιμοποιεί το ίδιο βασικό μπλοκ, αλλά αλλάζει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα. Ο στροφαλοφόρος άξονας είναι πιο συμβατικός (crossplane), και το μοτέρ είναι εξοπλισμένο με ένα κομπρέσορα που αυξάνει την ισχύ του πάνω από τα 700 άλογα –τα διπλά από την ορίτζιναλ Shelby Mustang GT500 V8 του ’67. Ο συμπιεστής «Roots» των 2,65 λίτρων είναι τοποθετημένος ανάποδα για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους, ενώ ο εναλλάκτης νερού/αέρα είναι τοποθετημένος μεταξύ των κυλινδροκεφαλών. Να σημειώσουμε εδώ τη διαφορά ισχύος με την GT350R που βγάζει 533 PS.
Τα μεγάλα νέα για αυτή τη Shelby είναι η εμφάνιση ενός αυτόματου σασμάν... διπλού συμπλέκτη. Μια παράδοξη επιλογή για Shelby και Ford σε μια Mustang, η οποία ήταν πάντα οπαδός των κιβωτίων με μετατροπέα ροπής. Αλλά αυτή η επιλογή σαφώς θα επιτρέψει στη Shelby GT500 να ανταποκρίνεται ακόμη πιο άμεσα, ειδικά με τον πίσω άξονα, με διαφορικό τύπου Torsen, που δείχνει ιδιαίτερα κοντό –σχέση 3,73:1. Η παραπάνω επιλογή συνδυάζεται με ανθρακονημάτινο άξονα μετάδοσης.
Το σασμάν που εξελίχτηκε από τη Ford Performance και την ομάδα που εργάστηκε πάνω στο GT, όπως λέει το Μπλε Οβάλ αλλάζει σχέσεις σε χρόνο κάτω από 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Όσον αφορά τις επιδόσεις της Shelby GT500, για το σπριντ των 0-100 km/h, η Ford υπόσχεται 3,5 δευτερόλεπτα και το ¼ του μιλίου (402,3 m) κάτω από 11”.
Κατά τα λοιπά, η Ford υπόσχεται ότι η GT500 θα είναι ένα εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο στην πίστα, όπως και στην drag strip, χάρη στην αναθεωρημένη γεωμετρία της ανάρτησης, τα ελαφρύτερα εμπρός και πίσω ελατήρια και ένα νέο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι. Χρησιμοποιεί επίσης αεριζόμενα δισκόφρενα 420 mm, τα μεγαλύτερα από οποιοδήποτε άλλο αμερικανικό σπόρτσκαρ, με τα εμπρός να χρησιμοποιούν 6πίστονες δαγκάνες, για ανώτερο φρενάρισμα κι από αυτήν την GT350.
Το αυτοκίνητο πατά πάνω σε ειδικά λάστιχα Michelin Pilot Sport 4S, αλλά το έξτρα αθρακονημάτινο «Τrack Package» φοράει τα πιο φιλικά για την πίστα Pilot Sport Cup. Το προαιρετικό πακέτο περιλαμβάνει 20άρες ανθρακονημάτινες ζάντες, ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα και αφαίρεση του πίσω καθίσματος για εξοικονόμηση βάρους.
Το εσωτερικό αλλάζει ελαφρώς σε σχέση με την GT350, με νέα ανθρακονημάτινη διακόσμηση στο ταμπλό και προαιρετικά μπάκετ Recaro με «όκια» για τις ζώνες ασφαλείας. Από την GT350 διατηρείται το 12ιντσο ψηφιακό καντράν και το 8ιντσο σύστημα πολυμέσων Sync 3, μαζί με ένα ηχοσύστημα B&O Play με 12 ηχεία.