Skoda: Πρεμιέρα για το νέο Skoda Kamiq
Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά όχημα ελευθέρου χρόνου των Τσέχων της Skoda, το οποίο έρχεται να τοποθετηθεί στην αρένα των B-SUV, ένα σκαλί πιο χαμηλά από το Karoq, όπως γράφει ο Χρήστος Αποστολόπουλος στο 4troxoi.gr.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, ο αντίπαλος του νέου Nissan Juke που θα δούμε μέσα στο 2019, αλλά και των ομόσταβλων Seat Arona και VW T-Cross, αντλεί την έμπνευσή του από το πρωτότυπο Vision X και υπόσχεται, παρά το «συμπαγές» σχήμα του, κορυφαίους για το είδος χώρους για τους επιβάτες αλλά και χαρακτηριστικά που συνδέονται άμεσα με τα «χαμηλά» πεντάθυρα μοντέλα της σούπερ μίνι κατηγορίας.
Παρά το γεγονός ότι οι συγγένειες με τα Kodiaq και Karoq σε επίπεδο αισθητικής είναι εμφανείς, το νέο Kamiq διαθέτει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα μεγαλύτερα αδέλφια του. Με πρώτα και κύρια, τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που βρίσκονται εγκατεστημένα πάνω από τα «κύρια» φώτα, και την πιο κάθετη και πιο φαρδιά εμπρός μάσκα. Δομικά, το Kamiq βασίζεται στο δάπεδο MQB του VW Group (ίδια με εκείνη των Seat Arona και VW T-Cross) και έχει μήκος 4,241 μ. Το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2,651 μ. (+85 χλστ. σε σχέση με το Arona), το πλάτος στα 1,793 μ. και το ύψος στα 1,531, ο δε χώρος αποσκευών με τα καθίσματα στην όρθια θέση αγγίζει τα 400 λίτρα (1.395 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση τους).
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη θυμίζοντας έντονα εκείνη που είδαμε στο Scala. Το προαιρετικό Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών δίνει το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις, όπως και η οθόνη των 9,2 ιντσών του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα. Το νέο Kamiq θα προσφέρεται με μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο και με μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένης της απομεμακρυσμένης πρόσβασης στο όχημα μέσω μιας εφαρμογής. Από εκεί και πέρα, τα Front Assist και Lane Assist θα ανήκουν στο βασικό του εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά θα είναι τα Park Assist, Rear Traffic Alert και η κάμερα οπίσθιας προβολής.
Σε ότι αφορά στα κινητήρια σύνολο, την αφετηρία ορίζει ο 1.000άρης TSI κινητήρας του γερμανικού ομίλου, ο οποίος θα αποδίδει 95 ίππους και 175 Nm ροπής συνεργαζόμενος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Διαθέσιμη θα είναι και μια έκδοσή του με 115 ίππους και 200 Nm (χειροκίνητο 6άρι ή με 7άρι DSG), ενώ το «παρών» θα δίνει και ο 1.5 TSI αποδίδοντας 150 ίππους και 250 Nm. Η γκάμα των ντίζελ κινητήρων περιλαμβάνει μόνο τον 1.6 TDI, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και ροπή 250 Nm. Η παλέτα ολοκληρώνεται από τον 1.0 G-Tec (90 ίπποι, 160 Nm). Αξίζει να προσθέσουμε πως όλες οι εκδόσεις του νέου Skoda Kamiq είναι προσθιοκίνητες.