Η Subaru κατάφερε με το Impreza να δημιουργήσει ένα θρύλο στα αυτοκίνητα όπως είχε κάνει και η Lancia με την HF Integrale. Ωστόσο ένα ξεχωριστό μοντέλο από τη γκάμα των Impreza που φέρει το λογότυπο 22B STi αποτελεί πραγματικά ένα αυτοκίνητο για λίγους το οποίο κατασκευάστηκε το 1998 σε μόλις 423 μονάδες και όποιος είναι κάτοχος ενός τέτοιου μοντέλου σίγουρα μπορεί να κερδίσει πάνω από 100.000 δολάρια αν αποφασίσει να το πουλήσει.
Το 22B STi σε σχέση με τα κλασικές εκδόσεις STi δεν διέθετε τέσσερις αλλά δύο πόρτες, διέθετε ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα διαφορικά τα οποία μπορούσαν να «μετατρέψουν» το αυτοκίνητο από τετρακίνητο σε… πισωκίνητο, κάτω από το καπό του υπήρχε ένας υπερτροφοδοτούμενος boxer κινητήρας χωρητικότητας 2,2 λίτρων αντί 2 λίτρων με σφυρήλατα πιστόνια και απέδιδε 280 ίππους. Επίσης ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει το κοντό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο πρόσδιδε εκρηκτικές επιδόσεις και πολύ γρήγορα στο αυτοκίνητο με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα.
Το ξεχωριστό μοντέλο της Subaru διέθετε επίσης ειδική ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα και φαρδύτερα ελαστικά ενώ στο πίσω μέρος δέσποζε η μεγάλη «φτερούγα» στο πίσω μέρος του αμαξώματος όπως επίσης και τα «φουσκωμένα» πίσω φτερά που παραπέμπουν σε Lancia Delta Integrale…
Το εργοστάσιο κατασκεύασε 399 κομμάτια στην Ιαπωνία, πολλά εκ των οποίων έφθασαν και στην Ελλάδα ως κομμένα αυτοκίνητα για ανταλλακτικά τα οποία τοποθετήθηκαν ως «μετατροπές» σε πολλά οχήματα. Ωστόσο το πρόβλημα της μετατροπής ήταν πως τα ιαπωνικά οχήματα ήταν δεξιοτίμονα οπότε όλες οι καλωδιώσεις ήταν διαφορετικές και χρειάζονταν «πατέντες» για να προσαρμοστούν ενώ το χειρότερο όλων ήταν τα όργανα τα οποία ανέγραφαν τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα (λόγο κόφτη) και δεν μπορούσαν εύκολα να τα αλλάξουν εκείνοι που χρησιμοποιούσαν την μετατροπή καθώς υπήρχε ειδική ένδειξη της μετάδοσης της κίνησης μεταξύ εμπρόσθιου και οπίσθιου άξονα σε ποσοστό.
Ωστόσο η Subaru κατασκεύασε επιπλέον 24 κομμάτια για την Βρετανία και την Αυστραλία. Μάλιστα τα αυτοκίνητα της Βρετανίας τροποποιήθηκαν από την Prodrive η οποία ήταν υπύθυνη για τα οχήματα που έτρεχαν στο WRC με αποτέλεσμα ένα από αυτά να πουληθεί σε δημοπρασία οχημάτων το 2016 έναντι 96.000 δολαρίων.
Είναι πολύ σπάνιο να βρούμε ένα 22Β με μόλις 30.000 χλμ. διατίθεται έναντι 145.000 δολαρίων!
Το Subaru Impreza 22B STi είναι αναμφισβήτητα το πιο πολυπόθητο αυτοκίνητο παραγωγής το οποίο προέρχεται από τον κόσμο των ράλι…
Πηγή: newsauto.gr