Η σημαντικότερη αλλαγή λοιπόν των συγκεκριμένων μοντέλων βρίσκεται κάτω από το καπό. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, έχει υποστεί τροποποιήσεις σε στρόφαλο, πιστόνια, μπιέλες, ενώ έχει τοποθετηθεί και μεγαλύτερο turbo, όπως αναφέρει το newsauto.gr.
Σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, αποδίδει επιπλέον 75 ίππους και +100 Nm ροπής με αποτέλεσμα η ισχύς να έχει εκτοξευθεί στους 306 PS και η ροπή στα 450 Nm. Χάρη στην παραπάνω αύξηση ιπποδύναμης, το John Cooper Works Clubman χρειάζεται μόλις 4,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h (5,1” για το John Cooper Works Countryman), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Νέο είναι και το 8 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο Steptronic που όπως υπόσχεται ο κατασκευαστής βοηθάει στην επίτευξη γρηγορότερων αλλαγών, ενώ σε αυτό έχει ενσωματωθεί το εμπρός μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Παράλληλα και οι δύο εκδόσεις του MINI διαθέτουν σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης ALL4, που ανάλογα την πρόσφυση, μεταφέρουν ένα ποσοστό ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, αναβαθμισμένη ανάρτηση, νέα εξάτμιση και ενισχυμένα φρένα με δίσκους 360 mm και 330 mm πίσω, με τετραπίστονες δαγκάνες.
Πέραν των παραπάνω, οι αισθητικές αλλαγές είναι πιο λίγες και επικεντρώνονται στην ανασχεδιασμένη εμπρός μάσκα, στα νέα φωτιστικά σώματα και στον μεγαλύτερο πίσω προφυλακτήρα.