Το Typ 64 που κατασκευάστηκε από τον Ferdinand Porsche το 1939 θα δημοπρατηθεί από τον οίκο Sotheyby's στο Monterey της California τον ερχόμενο Αύγουστο, όπως αναφέρει το drive.gr. Το μοντέλο αναμένεται να πωληθεί σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή καθώς είναι ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Porsche και το μοναδικό που σώζεται με τα γνήσια εξαρτήματα!
Μπορεί η 356 να ήταν η πρώτη Porsche παραγωγής, όμως περίπου μια δεκαετία πριν ξεκινήσει την εμπορική της πορεία, το Typ 64 έθεσε τις βάσεις για την δημιουργία όλων των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Η ιστορία του πρωτοτύπου ξεκινά όταν η κυβέρνηση της ναζιστικής Γερμανίας ανέθεσε στον Ferdinand Porsche την εξέλιξη ενός οχήματος για τον αγώνα αντοχής 1.500 km μεταξύ Βερολίνου και Ρώμης, θέλοντας παράλληλα να αναδείξει το δίκτυο των Autobahn. Τελικά ο αγώνας που ήταν προγραμματισμένος για τον Σεπτέμβριο του 1939 δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της έναρξης του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όμως ο Ferdinand Porsche ολοκλήρωσε το έργο του κατασκευάζοντας αρχικά δύο πρωτότυπα.
Το αεροδυναμικό αμάξωμα από αλουμίνιο με αφαιρούμενα καλύμματα τροχών κατασκευάστηκε από την Reutter Works ενώ ο αερόψυκτο μπόξερ κινητήρα 1,1 λίτρων με απόδοση 32 PS προερχόταν από το Volkswagen Beetle όπως και η ανάρτηση.
Το πρώτο Typ 64 υπέστη σοβαρή ζημιά σε ατύχημα το 1940, όμως το σασί του χρησιμοποιήθηκε από τον Ferry Porsche για να κατασκευάσει το τρίτο και τελευταίο πρωτότυπο. Αυτό χρησιμοποιήθηκε ως προσωπικό όχημα από τους Ferdinand και Ferry Porsche μέχρι το 1947 οπότε και πουλήθηκε στον Αυστριακό οδηγό Otto Mathé ο οποίος έτρεξε μαζί του σε διάφορους αγώνες, κρατώντας το στην κατοχή του μέχρι το θάνατό του. Το 1997 το Typ 64 Νo.3 βρήκε τον τρίτο του κατά σειρά ιδιοκτήτη Dr. Thomas Gruber -ειδικό σε θέματα Porsche, πραγματοποιώντας πολλές εμφανίσεις σε εκδηλώσεις ανά τον κόσμο. Ο τέταρτος και ανώνυμος ιδιοκτήτης έχει το μοντέλο για πάνω από μια δεκαετία και είναι αυτός που το διέθεσε στον οίκο RM Sotheby's για την ιστορική αυτή δημοπρασία.
Για την Ιστορία, να αναφέρουμε πως το δεύτερο πρωτότυπο του Typ 64 δεν είχε την ίδια τύχη με το τρίτο, καθώς έπεσε στα χέρια Αμερικανών στρατιωτών που εισέβαλαν στη Γερμανία κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτοί το οδήγησαν για αναψυχή μέχρι να χαλάσει ο κινητήρας του και στη συνέχεια του έκοψαν την οροφή. Το μοντέλο που κατέληξε σε μάντρα διεσώθη και υπεβλήθη σε ολική ανακατασκευή, επιστρέφοντας στην αρχική του κατάσταση, όμως όλη αυτή η διαδικασία μείωσε τη συλλεκτική του αξία σε σύγκριση με το αδερφάκι του.