Το 1954 ο Luigi Musso κατέκτησε με μια Maserati A6 GCS το πρωτάθλημα Ιταλίας στην κατηγορία έως δύο λίτρων, ύστερα από μια σειρά πολύ καλών αποτελεσμάτων ως εργοστασιακός οδηγός, μεταξύ των οποίων η νίκη στην κλάση του στο Targa Florio και ο τερματισμός στην τρίτη θέση του εξίσου δημοφιλούς Mille Miglia, όπως διαβάζουμε στο 4toxoi.gr.
Έπειτα από τις επιτυχίες αυτές το αγωνιστικό του τέθηκε προς πώληση, όμως τελικά αυτό δε μπορούσε να γίνει, εξαιτίας ενός προβλήματος που προέκυψε με τον αριθμό πλαισίου. Έτσι, οι άνθρωποι της εταιρείας αποφάσισαν να το αξιοποιήσουν διαφορετικά γδύνοντάς το και επιμηκύνοντας το σασί του, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί μαζί με τα μηχανικά μέρη και το κιβώτιο ταχυτήτων της 250F ως τρίτο πρωτότυπο για την 300S, το πρόγραμμα της οποίας ήταν ήδη σε εξέλιξη. Έχοντας ανταποκριθεί θετικά και σε αυτό το ρόλο, στις αρχές του 1955 αφέθηκε σε μια γωνιά του εργοστασίου, γεμίζοντας σκόνες για τους επόμενους 18 μήνες.
Αιτία της επαναφοράς του πρώην αγωνιστικού στην ενεργό δράση ήταν οι διευρευνητικού χαρακτήρα ενέργειες της οικογένειας Orsi, που διοικούσε τότε την Maserati, για τον αντικαταστάτη της επιτυχημένης για την εταιρεία A6G 2000. Ανάμεσα σε αυτές ήταν και η ανάπτυξη ενός σχετικά μικρού σε χωρητικότητα τετρακύλινδρου κινητήρα, των 1.5 λίτρων, ο οποίος θα τροφοδοτούσε ένα σπορ μοντέλο με την ονομασία 150 GT. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο προερχόταν από την αγωνιστική 150S, με μόνη σημαντική αλλαγή την υιοθέτηση ενός υγρού κάρτερ. Με χωρητικότητα 1.484 κ. εκ., απέδιδε 130 ίππους στι2 7.000 στροφές ανά λεπτό. Η μπροστινή ανάρτηση ήταν σχεδόν αμετάβλητη από την αρχική διαμόρφωση του αυτοκινήτου, ενώ επανήλθε στη θέση του και το κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων που έφερε ως Α6 GCS/53. Πίσω υπήρχε άκαμπτος άξονας με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας, ενώ τα εμπρός φρένα του προέρχονταν από το μονοθέσιο της Formula 1 (250F).
Για τη διαμόρφωση του αμαξώματος η Maserati απευθύνθηκε ως στον καροσερίστα Medardo Fantuzzi, όπως είχε κάνει και για τις προγενέστερες A6 GCS (44 κατασκευάστηκαν την περίοδο 1953-1955), 350S και 200S. Τη δεκαετία του '60 ο Medardo δούλεψε και για τη Ferrari (εξαιρετικά δείγματα δουλειάς του η 250 Testa Rossa Spyder Fantuzzi, η one-off 250 GTE και η 330). Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό διθέσιο spider, που επιπλέον έμοιαζε σχεδιαστικά επηρρεασμένο από τις μεγάλες σχολές των Frua και Zagato. Η ιταλική εταιρεία έκανε γνωστό ότι το 150 GT μπορούσε με άνεση να αναπτύξει ανώτατη ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα, ωστόσο η ανάπτυξή του ως μοντέλο και η παραγωγή του ήταν περίπλοκη και ακριβή, ώστε να αποτελέσει κίνητρο για τη Maserati. Παράλληλα, κέρδιζε έδαφος το πρόγραμμα της μεγαλύτερης και ισχυρότερης σειράς 3500 GT, η οποία και έλαβε το πράσινο φως από τους ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας για την παρουσίαση και την παραγωγή της. Η μοναδική 150 GT Spyder τελικά πουλήθηκε στον αντιπρόσωπο της Maserati στο Λονδίνο, στις αρχές του 1960.
Το όμορφο ιταλικό διθέσιο άλλαξε ιδιοκτήτη αρκετές φορές, πάντοτε εντός Μεγάλης Βρετανίας. Αυτό άλλαξε το 1993, όταν μεταβιβάστηκε σε μεγάλο Γερμανό συλλέκτη, ο οποίος το πούλησε το 2006. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η χωρητικότητα του κινητήρα του, που ανέβηκε στα δύο λίτρα και στους 190 ίππους ισχύος για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση, όπως αποφάσισε στο πέρασμα του χρόνου κάποιος από τους ενδιάμεσους ιδιοκτήτες του. Το 150 GT Spyder, που ποτέ δεν πέρασε έστω και σε ολιγάριθμη παραγωγή, φαίνεται να απολαμβάνει τη μοναδικότητά του. Αυτή άλλωστε, που μεταφέρει στο χρόνο τα γνησιότερα στοιχεία μιας Maserati, έφθασε την αξία του στο δυσθεώρητο ύψος των τριών και πλέον εκατομμυρίων ευρώ.
ΜΑSERATI 150 GT SPYDER 1957 Kινητήρας:
4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 1.484 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 81 mm x 72 mm Ισχύς: 130 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα Μήκος: 4.030 χλστ. Πλάτος: 1.480 χλστ. Ύψος: 1.204 χλστ. Μεταξόνιο: 2.230 χλστ. Βάρος: 900 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1957 Μονάδες παραγωγής: 1
MASERATI 150 GT SPYDER Aμάξωμα:
Διθέσιο spider Body design: Medardo Fantuzzi Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 1.994 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 92 mm x 75 mm Καρμπιρατέρ: Weber 40 DCO3 Ισχύς: 190 ίπποι στις 7.200 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Μήκος: 4.030 χλστ. Πλάτος: 1.480 χλστ. Ύψος: 1.204 χλστ. Μεταξόνιο: 2.230 χλστ. Βάρος: 840 κιλά.