Επιθετική εμφάνιση και χαρακτηριστικά, πολλούς αεραγωγούς και τετραπλή εξάτμιση, η A 45 AMG, ξεχωρίζει αμέσως από την «35» την ως τώρα ταχύτερη Merc A Class, όπως αναφέρει το Newsauto.gr. Επιπλέον και οι δύο διαθέτουν spoiler εμπρός και πίσω (τοποθετημένο στην οροφή για την hatchback και στο καπό του χώρου αποσκευών για το sedan). Οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου και τα ενισχυμένα σε πλάτος «φτερά» υποδηλώνουν ότι έχουμε να κάνουμε με τις κορυφαίες σε επιδόσεις εκδόσεις των δύο μοντέλων.
Οι A45 και CLA 45 έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ενώ τα μοντέλα S είναι εξοπλισμένα με τροχούς 19 ιντσών. Στα φρένα η ναυαρχίδα των Mercedes A Class «φορά» κόκκινες δαγκάνες στα δισκόφρενα με μαύρα γράμματα «AMG».
Χωρίς αμφιβολία, η ψυχή των αυτοκινήτων αυτών είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας. Η μονάδα 2.0 λίτρων με κωδική ονομασία «M139» παράγει 387 ίππους και 480 Nm ροπής στην… απλή έκδοση και 421 ίππους και 500 Nm στην έκδοση «S». Ανεξάρτητα από αυτήν που θα επιλέξετε, η δύναμη μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (οκτώ σχέσεων), διπλού συμπλέκτη και σύστημα 4Matic + (τετρακίνηση).
Όσον αφορά τις επιδόσεις, η A45 χρειάζεται τέσσερα δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 100 χλμ από στάση (θυμηθείτε ότι τόσο ήθελε και η Ferrari F40) και η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250. Με το πακέτο AMG Driver’s Package η ταχύτητα ξεκλειδώνει ως στα 270 χλμ. Όσο για την A45 S, το 0-100 έρχεται ένα δέκατο του δευτερολέπτου νωρίτερα (3,9 δευτερόλεπτα) και η τελική είναι στα 270 χλμ.
Οι CLA 45 και CLA 45 S, είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο… αργές από τις αντίστοιχες A45 λόγω του ελαφρώς υψηλότερου βάρους. Με άλλα λόγια, η CLA 45 έχει 0-100 σε 4,1 δευτερόλεπτα ενώ η «S» σε τέσσερα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι ίδια με τα μοντέλα A45.
Το drift mode, που τόσο έχει διαφημιστεί είναι στάνταρ στα μοντέλα «S» και προαιρετικό στις απλές εκδόσεις. Η ευτυχία για τον οδηγό έρχεται και στα δύο μοντέλα στο πρόγραμμα «Race» (ένα από τα έξι διαθέσιμα), όταν απενεργοποιείτε το ESP και αλλάζοντας την μετάδοση σε χειροκίνητη λειτουργία. Tο μυστικό εδώ είναι το AMG Torque Control στον πίσω άξονα. Έχει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες, οι οποίοι μεταφέρουν την κίνηση στον πίσω άξονα.
Αυτό το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο για την κατανομή της κίνησης ανάμεσα στους δύο άξονες αλλά και ανάμεσα στους τροχούς αριστερά και δεξιά. Το αποτέλεσμα είναι η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στον δρόμο και την πίστα αλλά και το… ελεγχόμενο παιχνίδι με το Drift mode. Οι A45 / A45 S δεν θα είναι διαθέσιμες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί θα διατίθεται μόνο η AMG CLA 45.