Πώς μπορεί η Toyota να κάνει το πιο «πράσινο» αυτοκίνητο στον κόσμο, το Prius ακόμα πιο «πράσινο»;
Η απάντηση έρχεται από την οροφή, το καπό και την πίσω πόρτα του ιαπωνικού μοντέλου όπου ο κατασκευαστής τοποθέτησε ηλιακούς συλλέκτες ώστε να αντλεί δύναμη και από τον ήλιο.
Το νέο πείραμα της Toyota αναμένεται να δώσει αυτονομία στον ηλεκτροκινητήρα για περίπου 56 χιλιόμετρα!
Η Toyota θα διεξάγει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους μέχρι το Φεβρουάριο σε συνεργασία με τον κατασκευαστή ηλιακών συλλεκτών Sharp και η πρωτοβουλία υποστηρίζεται από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας η οποία ονομάζεται Οργάνωση Ανάπτυξης Νέων Ενεργειών και Βιομηχανικών Τεχνολογιών.
Η Toyota διαθέτει ήδη Prius με ηλιακούς συλλέκτες. Ωστόσο, η τεχνολογία προσφέρεται ως επιλογή μόνο για την Ιαπωνία στο Prius PHV, το plug-in που πωλείται στις ΗΠΑ ως Prius Prime.
Το πρότυπο αυτοκίνητο που αντλεί ενέργεια από τον ήλιο απέκτησε εξαιρετικά υψηλότερη απόδοση.
Σε αντίθεση με το τρέχον σύστημα, το οποίο φορτίζει μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, η νέα έκδοση φορτίζει τις μπαταρίες ακόμη και όταν κινείται.
Το υπάρχον σύστημα Prius PHV φορτίζει τις μπαταρίες με περίπου 180 watts ηλεκτρικής ενέργειας όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, τα οποία είναι ικανά να κινήσουν με ηλεκτρισμό το αυτοκίνητο για λιγότερο από 6,5 χιλιόμετρα οδήγησης.
Το νέο σύστημα παρέχει ισχύ φόρτισης 860 watt, ή σχεδόν πέντε φορές την ενέργεια – αρκετά για περίπου 44 χιλιόμετρα αν το αυτοκίνητο φορτίζεται ενώ είναι σταθμευμένο ή 56 χιλιόμετρα εάν φορτίζεται κατά την οδήγηση.
Η αύξηση της απόδοσης προέρχεται από το πιο αποδοτικούς ηλιακούς συλλέκτες αλλά και την νέα τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα πολλά πάνελ.
Το καπό, η οροφή και το πίσω παράθυρο είναι καλυμμένα με μαύρες ηλιακές κυψέλες πάχους μόλις 0,03 mm. Επειδή είναι τόσο λεπτές, μπορούν να προσαρμοστούν στις καμπύλες του Prius και στην πίσω πόρτα.
Όσον αφορά στην ορατότητα του πίσω παραθύρου εκπρόσωπος της Toyota ανέφερε ότι η ορατότητα στην πίσω πλευρά δεν αποτελεί πρόβλημα επειδή ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τους καθρέφτες κατά την οδήγηση και την οπτική κάμερα οπίσθιας όρασης κατά τη στάθμευση.
Η Toyota δήλωσε ότι η δοκιμή της θα βοηθήσει να προσδιοριστεί πόση ηλιακή ενέργεια θα ενισχύσει το εύρος πλεύσης και την αποδοτικότητα καυσίμου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Πηγή: newsauto.gr