Το σχετικά αυξημένο κόστος βρίσκεται στα 21.600 ευρώ, μιας και το μοντέλο αυτό είναι διαθέσιμο σε μία έκδοση στην οποία συμπεριλαμβάνεται το αυτόματο κιβώτιο DSG, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αλλά και τα παρελκόμενα που συνοδεύουν το πακέτο R-Line (το bodykit και οι 17ρηδες τροχοί με το χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. σασί), όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.

Μπορεί στις πάλαι ποτέ χρυσές εποχές τέτοια αυτοκίνητα να ήταν στην σκιά των 2λιτρων (και όχι μόνον) GTI, η κρίση όμως έχει αυξήσει την δημοτικότητα σπορτίφ σουπερμίνι μοντέλων με λογικού κυβισμού κινητήρες. Το Polo από την μεριά του πάντοτε φρόντιζε να έχει εκπροσώπηση σε αυτή την ομάδα, αρκεί να θυμηθούμε στο πρόσφατο παρελθόν το μοντέλο Blue GT (αρχικά 1.4TSI 140 ps και κατόπιν 1.4TSI 150 ps).

Εδώ λοιπόν κάτω από το καπό βρίσκεται η εξελιγμένη εκδοχή του 1500αρη TSI, που φέρει την κωδική ονομασία EVO και πέρα από το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας, διαθέτει και άλλες βελτιώσεις σε επιμέρους σημεία όπως η ψύξη, το σύστημα τροφοδοσίας, τον περιορισμό των τριβών κ.α. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, όπου νιώθεις ότι οι μηχανικοί της VW σχεδόν το παράκαναν σε ότι αφορά την εξομάλυνση των διαγραμμάτων απόδοσης ισχύος και ροπής. Αυτό το σύνολο είναι τόσο ομαλό και προοδευτικό στον τρόπο που αποδίδει την δύναμη, χωρίς καμία απολύτως έξαρση, σε σημείο που να παρεξηγείς την ελαστικότητα του. Σε αυτό συμβάλει και το κιβώτιο που δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο με τις γρήγορες αλλαγές. Εκεί που στα ταπεινότερα μοντέλα το DSG των επτά σχέσεων μοιάζει κάπως απότομο στην λειτουργία (ειδικά σε αστική χρήση στο ξεκίνημα από φανάρι ή ύστερα από ένα χαλαρό ρολλάρισμα), εδώ αποδέχεσαι αυτό το στοιχείο ως μέρος του γενικότερου χαρακτήρα. Τα 8,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι απόλυτα αποδεκτές τιμές για ένα σούπερμινι χάτσμπακ που ζυγίζει 1.201 κιλά. Καθώς περιμένεις να αντιληφθείς κάποια έξαρση στην απόδοση, συνειδητοποιείς ότι η ταχύτητα εύκολα μπορεί να βρεθεί εντός απαγορευτικών ορίων. Κάτι παρόμοιο ισχύει και με την ανάρτηση η οποία μπορεί να μην προσφέρει την αμεσότητα ενός Fiesta ST, αλλά διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις αντιδράσεις του αμαξώματος ακόμα και σε πολύ σβέλτους ρυθμούς. Ο οδηγός μέσω του driving profile και των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης έχει την δυνατότητα να προσαρμόσει την λειτουργία επιμέρους συστημάτων (απόκριση γκαζιού, αίσθηση τιμονιού, αλλαγές ταχυτήτων, απόσβεση ανάρτησης) στις εκάστοτε συνθήκες, ενώ στο πρόγραμμα individual μπορεί να συνθέσει το προσωπικό του μείγμα ρυθμίσεων. Θα γκρινιάξουμε πάντως λίγο για την πρόσφυση των ελαστικών 215/45-17 της Nexen, αν θεωρήσουμε ότι προτεραιότητα έχει ένας σπορτίφ χαρακτήρας.

Συμπερασματικά

Σπορτίφ σουπερμίνι δεν υπάρχουν πολλά. Απέναντι σε πιο παιχνιδιάρικες προτάσεις όπως το Ford Fiesta ST ή το Suzuki Swift Sport, το «ενδιάμεσο» αυτό Polo ακολουθεί την δική του λογική, με δεδομένη και την μικρή διαφορά στην τιμή που το χωρίζει από το 2λιτρο Polo GTI. Κουβαλάει έναν πλούσιο εξοπλισμό, αποφεύγει τις σχεδιαστικές υπερβολές και προσφέρει μία καλή σχέση απόδοσης και κυβισμού με την εν γένει ευχρηστία ενός αυτόματου κιβωτίου, απευθυνόμενο τελικά σε ένα «νεανικά ωριμότερο» κοινό.