Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Thierry Bollore, οι Γάλλοι έχουν την απάντηση στην ερώτηση πότε θα βάλουν στην αγορά ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα κυκλοφορήσει με τιμή κοντά στα 10.000 ευρώ, όπως γράφει το newsauto.gr.
«Δεν μπορούν να αντέξουν όλοι, οικονομικά, την τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά σήμερα. Οι κατασκευαστές, εργάζονται σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Όμως το βασικό στοιχείο είναι ότι πρέπει να έχουμε ηλεκτρική κινητικότητα για όλους», δήλωσε ο Bollore σε συνέντευξή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Αυτή είναι μία ενδιαφέρουσα απάντηση/ δήλωση όμως το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα μπορέσει η Renault να προσφέρει ένα πραγματικά προσιτό EV για τον πολύ κόσμο; Μην ξεχνάτε πως και η VW είχε πει το ίδιο πράγμα για το νέο ηλεκτρικό ID.3, αλλά η τιμολόγηση του μοντέλου την διέψευσε (εκτιμάται ότι ξεκινά από 30.000 ευρώ) στην Γερμανία. «Κερδίζουμε ήδη χρήματα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά μας, τα οποία έχουν μέτριες τιμές (σε απόλυτους όρους). Με τις προβλέψεις μας για το πώς θα κινηθεί η αγορά και τις σωστές επιλογές πιστεύουμε πως θα κερδίσουμε χρήματα και από αυτήν την κίνησή μας» πρόσθεσε ο Bollore.
Η πρόταση ήδη υπάρχει: Το Renault City K-ZE το οποίο πωλείται στην Κίνα από 7.800 ευρώ και είναι μια ηλεκτρική έκδοση του μικρού crossover του Kwid. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν απέκλεισε το να φέρει το ηλεκτρικό crossover στην Ευρώπη, αν οι πωλήσεις είναι καλές στην Κίνα. Το City K-ZE κυκλοφόρησε στην μεγαλύτερη παγκοσμίως αγορά EV με τιμή από 7.800 ευρώ.
Δεδομένου ότι μια ευρωπαϊκή εκδοχή αυτού του μοντέλου θα απαιτούσε επιπλέον επενδύσεις, μια τιμή στα 10.000 ευρώ περίπου δεν φαίνεται να είναι υπερβολική. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-A, το Renault City K-ZE, για την αγορά της Κίνας, διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου 26,8 kWh που τροφοδοτούν έναν ηλεκτρικό κινητήρα ονομαστικής ισχύος 44 ίππων και 271 χλμ αυτονομίας στον κύκλο NEDC.
Αν η Renault πραγματικά καταφέρει να προσφέρει ηλεκτροκίνητο όχημα για 10.000 ευρώ στην Ευρώπη, τότε θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Μένει να δούμε αν το τολμήσει και αν το μοντέλο θα πωλείται με τα σήματα της Renault ή της Dacia.