Λένε πως δεν είναι τόσο δύσκολο να φτάσεις στην κορυφή, όσο να μείνεις εκεί. Στην Toyota γνωρίζουν καλά αυτή την ρήση και κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για να μείνουν στην κορυφή των SUV (ίσως η πιο δύσκολη κατηγορία) με το RAV4, όπως γράφει το newsauto.gr.
Νέα εποχή – νέα δεδομένα
Παρά την προηγούμενη επιτυχία του μοντέλου το νέο RAV4 σχεδιάστηκε όχι μόνο πάνω σε ένα λευκό κομμάτι χαρτί αλλά και πάνω σε νέα βάση. Είναι μάλιστα το πρώτο (SUV της εταιρίας) που δημιουργείτε στην πλατφόρμα TNGA (η νέα βάση που λέγαμε με κωδικό GA-K). Χάρη σε αυτήν, το νέο RAV4 έχει πολύ χαμηλότερο κέντρο βάρους, 57% πιο άκαμπτο αμάξωμα και σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους μεταξύ στους δύο άξονες (51-49 εμπρός-πίσω).
Δεν είναι λοιπόν περίεργο το γεγονός ότι η Toyota λέει πως το νέο RAV4, δεν προσφέρει μόνο μια καλύτερη και πιο sportive οδική συμπεριφορά, άνεση η οποία είναι σε κορυφαίο επίπεδο, αλλά και ένα ευρύχωρο εσωτερικό με κορυφαίο για την κατηγορία χώρο φόρτωσης (580 λίτρα VDA με τα καθίσματα στη θέση τους). Φυσικά η νέα πλατφόρμα έδωσε στους σχεδιαστές την ελευθερία να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό σχέδιο με χαμηλότερη γραμμή οροφής και υψηλότερη απόσταση από το έδαφος. Χαρακτηριστικό είναι το πολυγωνικό σχήμα, το οποίο εκφράζει αντοχή και συνοχή, ενώ τα στοιχεία για τη δημιουργία αυτής της εντύπωσης είναι η αύξηση της απόστασης από το έδαφος χάρη στους τροχούς μεγάλης διαμέτρου.
Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από την, κλασσική για Toyota, υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών τις επιφάνειες Soft-touch, συμπεριλαμβανομένων του ταμπλό και τα πάνελ στις πόρτες. Επιπλέον υπάρχει μία συνέπεια στα μοτίβα, υφές, χρώματα και τον εσωτερικό φωτισμό. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην λειτουργικότητα και στην παροχή πολλών και με εύκολη πρόσβαση χώρων αποθήκευσης για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Η πλατφόρμα βοηθά επίσης στην αύξηση του χώρου φόρτωσης. Με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, η χωρητικότητα είναι στα 580 λίτρα (79 λίτρα περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο).
Το εσωτερικό του Toyota RAV4 διαθέτει μια εργονομική, οριζόντια αισθητική, που στοχεύει σε κάθε περίπτωση στο να αναδείξει τον λειτουργικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η «ψηφιοποίηση» του εσωτερικού εκφράζεται με μια οθόνη αφής 8 ιντσών ψηλά στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, αλλά και με έναν πίνακα οργάνων που διαθέτει μια ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών στο κέντρο του. Οι δύο οθόνες προσφέρουν μια ευρεία και εύκολη απεικόνιση διαφόρων λειτουργιών και πληροφοριών, ενώ υπάρχουν και μπουτόν επιλογής κάποιων βασικών της μενού.
Κινητήρες μεγάλου κυβισμού; Δεν είναι πρόβλημα
Ο «βασιλιάς» την κατηγορίας των SUV έρχεται φέρνοντας μαζί του την πιο ισχυρή και παράλληλα, πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμου, υβριδική έκδοση της ιστορίας του. Για την Hybrid έκδοση του Toyota RAV4 η ιαπωνική φίρμα έχει ετοιμάσει την 4η γενιά του υβριδικού συστήματός της, η οποία συνδυάζει έναν 2.5λιτρο κινητήρα βενζίνης κύκλου Άτκινσον, με δύο ηλεκτροκινητήρες στην 4κίνητη έκδοση (ένας τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω). Σύμφωνα με την Toyota, η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 222 ίππους και μια σειρά από επεμβάσεις στον κινητήρα, αλλά και τη δομή του υβριδικού συστήματος, έχουν ως αποτέλεσμα να προσφέρονται καλύτερες επιταχύνσεις από στάση, βελτίωση στην κατανάλωση και πιο ομαλή λειτουργία.
Υπάρχουν προγράμματα οδήγησης Normal, Eco, Sport και EV Mode, αλλά και το πρόγραμμα Trail, το οποίο μέσω και του αυτόματου μπλοκέ διαφορικού που διαθέτει το RAV4, προσαρμόζει την λειτουργία του συστήματος για κίνηση εκτός δρόμου.
Το ιαπωνικό SUV είναι περισσότερο δυναμικό, ποιοτικό, εργονομικό και πρακτικό από ποτέ, ενώ παράλληλα στην υβριδική του έκδοση συνδυάζει πετυχημένα την οικονομία κίνησης με την καλή απόδοση, σε ένα πακέτο που δίνει έμφαση στην άνεση των επιβατών του. Με κόστος 35.900 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση και 40.200 ευρώ για την 4κίνητη έκδοση, το υβριδικό RAV4 είναι το πιο προσιτό υβριδικό (και όχι «ήπια» υβριδικό) SUV αυτών των διαστάσεων. Παρά τα 2.487 κ.εκ.του κινητήρα τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν πολύ χαμηλά (μόλις 101 ευρώ/χρόνο) κάτι που κάνει το RAV4 να ανταγωνίζεται τα οχήματα 1600 κ.εκ.