Από τα τέλη σχεδόν Αυγούστου, μέχρι και σήμερα, η Audi παρουσίασε τρία νέα μοντέλα της οικογένειας RS – και πλέον ήρθε η ώρα και για το τέταρτο κατά σειρά. Πιο συγκεκριμένα, μετά το ντεμπούτο του νέου RS6 Avant των 600 ίππων, του RS7 Sportback, το οποίο τροφοδοτείται από τον ίδιο V8 κινητήρα, αλλά και των νέων RS Q3 και RS Q3 Sportback πριν μία σχεδόν εβδομάδα, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων από το Ingolstadt προβαίνει στην ανανέωση του RS4 Avant – ενός μοντέλου που έχει τις ρίζες του στο RS2, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Σχεδιαστικά, οι αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο RS4 Avant που είδε το φως της δημοσιότητας πριν τέσσερα περίπου χρόνια είναι μικρές – και μάλλον δυσδιάκριτες με την πρώτη ματιά. Συνολικά, στόχος των Γερμανών ήταν ο… εναρμονισμός της σιλουέτας του αυτοκινήτου με εκείνη του μεγαλύτερου RS6 Avant. Όπερ και εγένετο. Έτσι, η μάσκα Singleframe, ο προφυλακτήρας και το χαμηλότερο τμήμα του εμπρός splitter είναι ανασχεδιασμένα. Η δε γρίλια κυψελοειδούς μοτίβου δεν διαθέτει το χαρακτηριστικό περίγραμμα που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της οικογένειας RS.
Μικρές επίσης αλλαγές έχουν γίνει και στα φωτιστικά εμπρός σώματα τεχνολογίας LED – προαιρετικά υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης των φανών Matrix LED σε συνδυασμό με πιο σκούρα κρύσταλλα. Από εκεί και πέρα, τα φτερά εμπρός και πίσω είναι πιο φουσκωμένα κατά 30 χλστ. σε σχέση με τα απλά A4 Avant, ενώ πινελιές έχουν μπει και στη σχεδιάση των ζαντών ελαφρού κράματος που έχουν διάμετρο 19 ή 20 ίντσες. Πίσω τον… τόνο δίνουν τα διαφοροποιημένα φώτα και οι οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Και φυσικά ο «τονισμένος» διαχύτης αέρα.
Οι περισσότερες αλλαγές στιλιστικού και όχι μόνο ενδιαφέροντος εντοπίζονται στο εσωτερικό. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι το σύστημα πολυμέσων MMI – παρελθόν αποτελεί εκείνο με τον περιστροφικό διακόπτη - και ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Από εκεί και πέρα, τον σπορτίφ τόνο δίνουν το σπορ τιμόνι και τα αντίστοιχου ύφους καθίσματα, το προαιρετικό head-up display και φυσικά ο κόκκινος κρυφός φωτισμός αριστερά και δεξιά της κονσόλας ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.
Στα μηχανικά μέρη, η Audi δεν ανακοινώνει αλλαγές. Ως εκ τούτου, αιχμή του δόρατος παραμένει ο V6 κινητήρας των 2,0 λίτρων, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 450 ίππους και ροπή 650 Nm συνδυαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων – και φυσικά τετρακίνηση, η οποία κατανέμει τη ροπή του κινητήρα σε ποσοστό έως και 70% στον εμπρός άξονα και έως και 85% στον πίσω. Το ανανεωμένο RS4 Avant χρειάζεται, σύμφωνα με την Audi, 4,1 δλ. για την επιτάχυνση «0-100», ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 250 χλμ./ώρα ή 280 χλμ./ώρα με το προαιρετικό σύστημα RS Dynamic.
Το ανανεωμένο Audi RS4 Avant διαθέτει χαμηλότερη κατά 7 χλστ. ανάρτηση σε σχέση με εκείνη του S4 – προαιρετικά μπορεί να παραγγείλει κανείς το δικό του αυτοκίνητο με την έξτρα RS Sport Plus που διαθέτει το σύστημα Dynamic Ride Control. Από εκεί και πέρα, το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου αποτελείται από δίσκους 375 χλστ. εμπρός ή προαιρετικά με αντίστοιχους των 400 χλστ., σε συνδυασμό με δίσκους 330 χλστ. πίσω με 6πίστονες σε κάθε περίπτωση δαγκάνες. Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το νέο Audi RS4 Avant θα πραγματοποιήσει την πρώτη, δημόσια εμφάνισή του το προσεχές Σαββατοκύριακο στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος DTM που θα λάβει χώρα στην πίστα του Hochenheim.