Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, η FIA ανακοίνωσε και επίσημα ότι από το μεθεπόμενο πρωτάθλημα της Formula 1 θα ισχύουν κάποιες αλλαγές στους μέχρι τώρα κανονισμούς. Αυτό θα επηρεάσει ασφαλώς τον τρόπο με τον οποίο θα οδηγούν οι πιλότοι, καθώς επίσης την εμφάνιση αλλά και τη γενικότερη μηχανική λειτουργία των μονοθεσίων.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα τις λεπτομερείς προδιαγραφές που θα τεθούν σε ισχύ αλλά και εικόνες με ψηφιακές προσεγγίσεις για την εμφάνιση των οχημάτων.
Οι νέοι κανονισμοί έχουν να κάνουν αρχικά με τη μείωση του κόστους, ώστε να προσελκυσθούν νέοι κατασκευαστές στο πρωτάθλημα, θέτοντας ένα budget cap με κάποιο ανώτερο όριο δαπάνης.
Η FIA έχει ήδη συμφωνήσει με την νέα ιδιοκτήτρια αρχής της F1, την αμερικανική Liberty Media, για αλλαγές στην εμφάνιση και τις αποδόσεις των μονοθέσιων, που θα διαθέτουν περισσότερες καμπύλες και πιο αεροδυναμικό -σχεδόν φουτουριστικό- look.
Θα διαμορφωθεί διαφορετικά και η μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα των τροχών των οχημάτων, που θα είναι 18 ιντσών και χαμηλότερου προφίλ - τόσο ώστε να παραπέμπουν στα ελαστικά ενός πολιτικού αυτοκινήτου.
Οι νέοι κινητήρες θα πρέπει να είναι απλούστεροι σχεδιαστικά και κατασκευαστικά και φθηνότεροι όσον αφορά την παραγωγή τους.
Η ισχύς των κινητήρων είναι επίσης ένα από τα στοιχεία που θα μειωθούν κατά 30%-40%, ώστε ο οδηγός να χρειάζεται να πιέσει περισσότερο για να κάνει προσπέραση. Κάτι που με τη σειρά του, θα κάνει πιο εντυπωσιακή τη διαδικασία.
Σημαντικός θα είναι και ο περιορισμός του μεγέθους των αεροδυναμικών πτερυγίων, κάτι που θα μετατρέπει σε απόλυτο πρωταγωνιστή το σώμα του μονοθεσίου.
7Τα καινούρια μονοθέσια θα είναι 25 κιλά βαρύτερα -με ελάχιστο βάρος τα 768 κιλά από τα 743 κ. που ισχύουν μέχρι τώρα.
Κάθε εταιρεία, θα μπορεί να αλλάξει 3 κινητήρες και 3 κιβώτια ταχυτήτων ανά έτος για κάθε μονοθέσιό της.
Επιπλέον, θα επιτρέπονται 7 σετ φρένων σε κάθε αγώνα και 8 συστήματα εξατμίσεων/χρόνο.
Στο γενικότερο πλαίσιο απλοποίησης των μονοθεσίων εντάσσεται και η εικόνα της πιο λιτής ανάρτησης ενώ θα απαγορευτεί το υδραυλικό κύκλωμα που εξισορροπούσε τις κινήσεις των τροχών.
Τέλος, θα είναι υποχρεωτική η συμμετοχή ενός νέου οδηγού κατά τη διάρκεια των δύο ελεύθερων δοκιμαστικών, με τα μονοθέσια που θα χρησιμοποιούνται στις δοκιμές του Σαββάτου να είναι απαραίτητα τα ίδια που θα τρέξουν και στον αγώνα της Κυριακής.
Μένει λοιπόν να περιμένουμε δύο χρόνια, ώστε να τα δούμε όλα αυτά στην πράξη.