Η νέα McLaren Elva είναι ένα πραγματικό στολίδι στο μαγικό κόσμο των hyper-cars. Κι αυτό, όχι μόνο χάρη στη χαρισματική της σιλουέτα, αλλά πρωτίστως λόγω των «εξωτικών» της προδιαγραφών. Ανήκοντας στην οικογένεια Ultimate Series της McLaren μαζί με τις P1, Senna και Speedtail, η Elva θα παραχθεί από τους μάγους του Woking σε μόλις 399 αντίτυπα – που ήδη θεωρούνται συλλεκτικά κοστίζοντας στη γενέτειρά της χωρίς φόρους, παρακαλώ, περί τα 1,5 εκ. στερλίνες, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Σύμφωνα με την McLaren, η Elva είναι το ελαφρύτερο αυτοκίνητο που έχει παραχθεί ποτέ από τους ανθρώπους του Woking (εξαιρούνται ασφαλώς οι αγωνιστικές δημιουργίες τους) παίρνοντας κίνηση από έναν V8 κινητήρα με χωρητικότητα 4,0 λίτρων που αποδίδει 815 ίππους. Χάρη σε αυτούς, η πισωκίνητη Elva είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 3 δλ. και έως τα πρώτα 200 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Αξίζει να σημειωθεί πως το όνομα Elva προέρχεται από τον ομώνυμο κατασκευαστή από το East Sussex της Μ. Βρετανίας, ο οποίος τη δεκαετία του ’60 παρήγαγε τη «βάση» των 2θέσιων McLaren M1A, M1B και M1C, που φυσικά αποτελούν με τη σειρά τους την πηγή έμπνευσης της νέας Elva.
Σχεδιαστικά, εντύπωση προκαλεί η απουσία παρπρίζ – και φυσικά οροφής. Θέλοντας να προστατεύσουν τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τα στοιχεία της φύσης, και δη από τον αέρα, οι ιθύνοντες της McLaren εξέλιξαν ένα πρωτότυπο σύστημα με την ονομασία Active Air Management System (AAMS), το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα οδηγώντας τον αέρα μέσα από μια μεγάλη είσοδο στο splitter στο μπροστινό μέρος του χαμηλής μύτης της Elva και από εκεί έξω, μέσα από ένα clamshell, όπως το χαρακτηρίζουν οι Βρετανοί, που βρίσκεται μπροστά από την καμπίνα.
Όταν το εν λόγω σύστημα βρίσκεται στη θέση off κατά την κίνηση του οχήματος με ταχύτητες, η ροή του αέρα εκτρέπεται προς τα ψυγεία. Η McLaren ισχυρίζεται ότι τα τελευταία ενισχύουν την απόδοση του κινητήρα ψύχοντας και το 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Σε κάθε περίπτωση, αξιοσημείωτο είναι ότι η McLaren προσφέρει προαιρετικά ένα… κανονικό παρπρίζ σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως η χρήση κράνους(!) δεν είναι απαραίτητη, χωρίς όμως και να απαγορεύεται από τον κατασκευαστή.
Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, η McLaren δεν αποδεικνύεται και τόσο αποκαλυπτική. Ωστόσο, στις επίσημες ανακοινώσεις της η βρετανική εταιρεία «στέκεται» στα carbon φρένα με δίσκους 390 χλστ., στο ειδικά σχεδιασμένο και τρισδιάστατα εκτυπωμένο σύστημα εξαγωγής, στην «ενεργή» ανάρτηση, η οποία διαθέτει τις ρυθμίσεις Comfort, Sport και Track, στα ελαστικά PZero της Pirelli και στο σύστημα Variable Drift Control, που δίνει στον οδηγό τρεις διαφορετικές επιλογές για ακόμα πιο απολαυστικές πλαγιολισθήσεις καθ’ όσον η νέα Elva είναι, ασφαλώς, πισωκίνητη