Πριν 60 ακριβώς χρόνια η Maserati 5000 GT έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο αποτελώντας εν έτει 1959 ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της. Αξιομνημόνευτο είναι το γεγονός πως η συγκεκριμένη δημιουργία των Ιταλών έγινε κατά παραγγελία του Σάχη της Περσίας, Reza Pahlavi, ο οποίος όταν οδήγησε για πρώτη φορά στα τέλη του 1958 την 3500 GT ζήτησε από τον τότε τεχνικό διευθυντή της Maserati, Giulio Alfieri, μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση της τελευταίας, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Έτσι, στις αρχές του 1959 η Maserati έβαλε μπρος το project AM103, το οποίο είχε στο επίκεντρό του τον V8 κινητήρα της 450S που για την περίσταση «ανέβηκε» σε χωρητικότητα στα 4.937,8 κ.εκ. Και κάπως έτσι γεννήθηκε η 2+2 θέσεων Maserati 5000 GT.
Τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της η 5000 GT κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της Carrozzeria Touring σε μόλις τρία αντίτυπα, τα οποία και πωλήθηκαν στον Reza Pahlavi. Εν συνεχεία όμως, χάρη στην αρωγή των Carrozzeria Allemano, Pininfarina, Monterosa, Ghia, Bertone και Frua, η Maserati κατασκεύασε άλλα 31 αντίτυπα του μοντέλου, όλα για επιλεγμένους πελάτες της διάσημης ιταλικής τρίαινας. Όπως ο πρίγκιπας Karim Aga Khan, o Gianni Agnelli, o Ferdinando Innocenti και ο Πρόεδρος του Μεξικού, Adolfo Lopez Mateos.
Ο 5λιτρος κινητήρας της Maserati 5000 GT απέδιδε 325 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και από το 1960 και μετά 340 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. διαθέτοντας σχέση συμπίεσης 8,5:1 και 2ΕΕΚ. Αρχικά, το κιβώτιο που τον συνόδευε ήταν 4τάχυτο, ενώ από το 1963 και μετά, «5αρι». Το βάρος του αυτοκινήτου, που συνέχισε να κατασκευάζεται σε πολύ περιορισμένο αριθμό έως και το 1964, δεν ξεπερνούσε τα 1.500 κιλά, γεγονός που επέτρεπε στην 5000 GT να αναπτύσσει τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 270 χλμ./ώρα.