Από την στιγμή που η νέα Toyota GR Supra A90 βγήκε από την γραμμή παραγωγής, οι βελτιωτές σε Ευρώπη και Αμερική έβαλαν ένα άτυπο στοίχημα για το ποιος και πότε θα καταφέρει να κάνει το μοτέρ της να αποδώσει 1000 ίππους.
Επιστρατεύτηκαν μονά ή διπλά turbo, διαφορετικά εσωτερικά κομμάτια κινητήρα και ηλεκτρικά ώστε το δυναμόμετρο να φτάσει στο μαγικό νούμερο. Ως τώρα μόνο η εταιρία Papadakis Racing πέτυχε να δημιουργήσει μία έκδοση 1000 ίππων της Supra (BMW) με το εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ «B58».
Ελληνικά χέρια (έστω και στην ξενιτιά του Los Angeles) κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την δυναμική του κινητήρα «B58» που προέρχεται από τη BMW και χρησιμοποιείται στην Toyota Supra. Να σας θυμίσουμε πως, η Papadakis Racing, έχει δημιουργήσει την drift Corolla του Frederic Asbo (και αυτή με 1000 ίππους) και πολλά άλλα αυτοκίνητα πρωταθλητών της Αμερικής στο Drift. Ο Stefan Papadakis (πολυπρωταθλητής Dragster στην σειρά αγώνων Import) είναι μηχανικός και οδηγός αγώνων αλλά και η έμπνευση για τις ταινίες Fast and Furious.
Φυσικά, η εξέλιξη δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς υπάρχουν ακόμη προβλήματα (αξιοπιστίας κυρίως) πριν το project «1000 hp Supra» είναι έτοιμο για παραγωγή. Ο βελτιωμένος κινητήρας διατηρεί το αρχικό μπλοκ, αλλά τώρα έχει έμβολα JE, και εκκεντροφόρους Chromoly Carrillo. Έχει αλλαχτεί η κυλινδροκεφαλή οι βαλβίδες, και τα ελατήρια. Το turbo είναι μονό (τεράστιο) της Borg Warner.
Η δοκιμή στο δυναμόμετρο έδειξε την επιθυμητή απόδοση αλλά όχι χωρίς προβλήματα. Αρχικά υπήρξε μια διαρροή λαδιού και αργότερα, σπινθήρες εμφανίστηκαν στο καπάκι του B58 και αιτία ήταν τα μπεκ άμεσου ψεκασμού. Ο κινητήρας του Παπαδάκη χρησιμοποιεί συμβατικό injection και όχι άμεσο ψεκασμό (όπως η BMW) για τον λόγο αυτό τα μπουζί υπερθερμάνθηκαν. Αυτό προφανώς δεν ήταν το τέλος του κινητήρα, αν και η συνέχεια του project δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Πάντως η απάντηση δόθηκε το μοτέρ της Toyota Supra μπορεί να αποδώσει 1000 ίππους.
Πηγή: newsauto.gr