Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, η νέα Porsche Taycan «δεν χάνει την απόδοσή της τον χειμώνα και στην πραγματικότητα [σε χιονισμένες επιφάνειες] είναι ανώτερη σε δυναμική συμπεριφορά σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης». Σε σχέση με την τελευταία διατύπωση, το βασικό επιχείρημα των ανθρώπων από το Zuffenhausen έχει να κάνει με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος ενεργού ελέγχου της κατανομής της ροπής, το οποίο, σε αντίθεση με άλλα αντίστοιχες διατάξεις του ανταγωνισμού, δεν περιορίζεται στο να διανέμει τη δύναμη ανάμεσα στους δύο άξονες, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr
Επί της ουσίας, το γεγονός ότι το σύστημα μετάδοσης της κίνησης μπορεί να ελεγχθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια απ’ ό,τι εκείνο ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, οφείλεται πρωτίστως στην άμεση απόκριση των ηλεκτρικών κινητήρων.
«Το πλεονέκτημα που προσφέρουν οι δύο ανεξάρτητοι κινητήρες είναι ανεκτίμητο. Είναι σαν να έχετε τέσσερα πεντάλ γκαζιού. Με την Taycan μπορείτε να ντριφτάρετε χωρίς κανένα πρόβλημα στο χιόνι, καθώς η ροπή μπορεί να φτάσει στον εμπρός άξονα, εφόσον κριθεί αναγκαίο, χωρίς οι πίσω τροχοί να σπινάρουν ανεξέλεγκτα», δηλώνουν οι ιθύνοντες της Porsche, προσθέτοντας:
«Τα ατού ενός μηχανικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης – το οποίο σε συμβατικά τετρακίνητα οχήματα εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση μεταξύ των δύο αξόνων μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη – στην Taycan επιτυγχάνονται μέσω λογισμικού. Για το σκοπό αυτό, το μοίρασμα της ροπής πραγματοποιείται μέσω διαφόρων μονάδων ελέγχου».
Σύμφωνα με την Porsche, η απόκριση του συστήματος μετάδοσης είναι πενταπλάσια σε σχέση με εκείνη αντίστοιχων μονάδων του ανταγωνισμού, ενώ ταχύτερη κατά 10 φορές είναι εκείνη του συστήματος Porsche Stability Management (PSM).
Μία ακόμα συνιστώσα που συντείνει στην απολαυστική συμπεριφορά της ηλεκτρικής Taycan σε χιονισμένες επιφάνειες είναι, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, τα ειδικής σχεδίασης χειμερινά ελαστικά με τα οποία μπορεί να εφοδιαστεί.
«Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη βελτίωση της πλευρικής πρόσφυσης και της ισορροπίας του οχήματος στο χιόνι. Η βελτιστοποίηση της απόκρισης του συστήματος πέδησης και ελέγχου της ελκτικής πρόσφυσης ήταν επίσης ένα σημείο στο οποίο εστιάσαμε αρκετά», εξηγεί ο υπεύθυνος της εξέλιξης της νέας Taycan στον τομέα του πλαισίου, Ingo Albers.
Στο ίδιο μήκος κύματος, μεγάλο βάρος κατά τη διάρκεια εξέλιξης του αυτοκινήτου δόθηκε στα συστήματα θερμικής διαχείρισης – και ιδιαίτερα σε εκείνο που αφορά στην μπαταρία.
«Η Taycan αντιδρά με έξυπνο τρόπο στο στυλ οδήγησης των τελευταίων 600 χιλιομέτρων και ρυθμίζει την μπαταρία και το εσωτερικό με βάση την προγραμματισμένη διαδρομή, την εξωτερική θερμοκρασία, την υγρασία και την ηλιακή ακτινοβολία», επισημαίνει ο Bernd Propfe, υπεύθυνος για την εξέλιξη της πλατφόρμας του πρώτου EV της Porsche.
Συνήθως, η χαμηλότερη απόδοση των συσσωρευτών σε χαμηλές θερμοκρασίες οφείλεται στο υψηλότερο ιξώδες του ηλεκτρολύτη. Η προκύπτουσα αυξημένη εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας έχει ως αποτέλεσμα απώλειες στην απόδοσή της. Θέλοντας να δώσει τη δική της απάντηση στα παραπάνω ζητήματα, η Porsche εξέλιξε ένα σύστημα που θερμαίνει την μπαταρία έως και τους 28 βαθμούς Κελσίου, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.
«Σε συνδυασμό με την προαιρετική αντλία θερμότητας, το όχημα μπορεί επίσης να θερμάνει το εσωτερικό κατά την οδήγηση χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία υψηλής τάσης. Σε αυτή την περίπτωση, η θερμική ενέργεια της μπαταρίας των 650 κιλών χρησιμοποιείται έξυπνα ως δεξαμενή αποθήκευσης θερμότητας. Ο έξυπνος σχεδιασμός του κελύφους της μπαταρίας εξασφαλίζει επίσης ότι η θερμότητα που διαχέεται στο περιβάλλον είναι όσο το δυνατόν πιο περιορισμένη», εξηγεί ο Bernd Propfe.