Πολύ πριν εμφανιστούν εντυπωσιακά μοντέλα όπως η Porsche 718 Boxster, η νέα F-Type, η Aston Martin DBX και η McLaren Elva, υπήρξαν τα sports cars των 90s. Για την ακρίβεια υπήρξε μία χρυσή γενιά αυτοκινήτων στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των σημαντικότερων brands στην ιστορία της αυτοκίνησης, που κατέστησαν την εν λόγω δεκαετίας ως μία από τις σπουδαιότερες στην ιστορία των 4 τροχών.
Κάποια κομμάτια ξεχώρισαν εκτός από τις επιδόσεις τους και για τη γοητευτική αισθητική τους. Όπως τα παρακάτω.
McLaren F1
Το βρετανικό brand έφτιαξε την F1 για έναν και μοναδικό λόγο: Για να εντυπωσιάσει. Το ιερό τέρας της McLaren ήταν από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, το 1992, εξοπλισμένο με έναν V12 κινητήρα που η BMW είχε ήδη τεστάρει και κυκλοφορήσει στην αγορά λίγο καιρό νωρίτερα. Οι επιδόσεις αυτού, δηλαδή οι 627 ίπποι και τα 386 χλμ/ώρα, συνδυάζονταν με ένα επιθετικό αμάξωμα. Θα μπορούσε να θεωρηθεί η Bugatti Veyron της εποχής της.
Yamaha OX99-11
Το 1992, η Yamaha μαζί με τη θυγατρική της Ypsilon Technology και τη βρετανική εταιρεία IAD, αποφάσισαν να υλοποιήσουν μία ιδέα του περίφημου car designer Takuya Yura. Δημιούργησαν έτσι 3 αντίτυπα του Yamaha OX99-11, το οποίο προγραμματιζόταν να μπει στην παραγωγή δύο χρόνια αργότερα. Αυτό δεν έγινε ποτέ, αλλά οι τρεις τυχεροί συλλέκτες που έχουν στην κατοχή τους ένα τέτοιο μπορούν ακόμη να απολαμβάνουν τα 400 άλογα και τις υπόλοιπες εξωπραγματικές επιδόσεις του μονόθυρου coupe.
Vector W8
Το W8 της Vector Aeromotive Corporation ήταν ένα από τα dream cars για αρκετούς στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στις αρχές των 90s. Ο Αμερικανός μηχανικός και επιχειρηματίας Gerry Wiegert που το σχεδίασε επέμενε ότι θα είναι ένα από τα πιο γρήγορα και εντυπωσιακά αυτοκίνητα που υπήρξαν ποτέ. Προσέγγισε κατά πολύ το στόχο του.
Lister Storm
Το Lister Storm φτιάχτηκε από την Jaguar ώστε να αγωνιστεί στο θρυλικό Le Mans και δίχως αμφιβολία ήταν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αμάξια της κατηγορίας του. Το δίθυρο coupe του 1993 ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του, έχοντας μεταξύ άλλων ένα V12 κινητήρα 546 ίππων.
Nissan R390
To R390 ήταν ένα ακόμη sports car προορισμένο για το Le Mans, το οποίο με μικρές αλλά εντυπωσιακές προσθήκες εξελίχθηκε και σε κατάλληλο όχημα για το δρόμο. Για την ιστορία, πλέον υπάρχουν μόλις 2 τέτοια σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Dauer 962 Le Mans
Η Dauer Racing εμπνεύστηκε το εν λόγω μοντέλο από την Porsche 962, που έκανε θραύση στα ράλι των 80s. Το 1994, σύσσωμος ο κόσμος των 4 τροχών είχε εντυπωσιαστεί από το race car των 730 ίππων και των 404 χλμ/ώρα.
Dodge Viper
Ένα μεγάλο δίλημμα δημιουργήθηκε το 1991, όταν η Dodge αποφάσισε να παρουσιάσει την πρώτη Viper: Είναι supercar ή όχι; Την απάντηση έδωσαν το κομψό παρουσιαστικό, τα 450 άλογα και η άμεση αποδοχή από το κοινό. Σίγουρα συγκαταλέγεται στα αυτοκίνητα-θαύματα των 90s.
Jaguar XJ220
Η Jaguar είχε παρουσιάσει αρκετά supercars καθόλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990. Η XJ220 δεν θα μπορούσε να λείπει λοιπόν από αυτή τη λίστα. Το διθέσιο sports car κατασκευαζόταν σε ευρεία παραγωγή από το 1002 μέχρι το 1994, εξοπλισμένο με έναν V6 κινητήρα 542 ίππων και 342 χλμ/ώρα.
Porsche 911 GT1
Με ελκυστικές και άκρως αεροδυναμικές γραμμές, η 911 GT1 είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα που έχει φτιάξει ποτέ η Porsche. Οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας, το 1996, ήθελαν να δημιουργήσουν το αντίπαλο δέος για τα ολοένα και περισσότερα supercars των circuits. To κατάφεραν, με ένα από τα πιο αξιόπιστα οχήματα όλων των εποχών, το οποίο κυκλοφορεί και στις μέρεις μας σε μόλις 25 αντίτυπα.
Ferrari F50
Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1995, ξεχώρισε για το μοναδικό design και τα ιστορικά -για την εποχή της- χαρακτηριστικά, εξοπλισμένη με ένα V12 κινητήρα 4,7 λίτρων που της χάριζε ιπποδύναμη 520 αλόγων και τελική ταχύτητα 325 χλμ/ώρα. Οι πρώτοι που την δοκίμασαν στην πίστα ήταν οι θρύλοι Dario Benuzzi, Niki Lauda, Jean Alesi και Gerhard Berger. Η πρώτη της παραγωγής μάλιστα βγήκε πρόσφατα σε δημοπρασία.
ΠΗΓΗ: Esquire