Η Audi προχωρά ένα βήμα παρακάτω στην εξέλιξη των ηλεκτρικών της μονάδων παρουσιάζοντας για λογαριασμό των e-tron και e-tron Sportback την έκδοση S. Πλέον, και σε αντίθεση με τους δύο «μόλις» ηλεκτροκινητήρες των παραπάνω, οι εκδόσεις S διαθέτουν έναν επιπλέον, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα – έτσι οι δύο οπίσθιοι εκτελούν συγχρόνως και χρέη συστήματος torque vectoring, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η συνδυαστική ισχύς του των τριών μονάδων ανέρχεται σε λειτουργία overboost και για 8 μόλις δευτερόλεπτα στους 503 ίππους, με τη μέγιστη ροπή τους να σκαρφαλώνει την ίδια ώρα στα 973 Nm. Έτσι, αμφότερες μπορούν να επιταχύνουν από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,5 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, το όλο «πακέτο» περιορίζεται στους 435 ίππους και σε ροπή στα 808 Nm.
Σε πρακτικό επίπεδο, ο μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είχε εγκατασταθεί στον πίσω άξονα της έκδοσης «55», έχει τοποθετηθεί τώρα με αρκετές τροποποιήσεις στις εκδόσεις S στον εμπρός άξονα, σε διάταξη παράλληλη με αυτόν, αποδίδοντας ισχύ 168 ίππων σε «φυσιολογικές» συνθήκες και 204 ίππους σε λειτουργία overboost. Οι δύο πίσω ηλεκτροκινητήρες είναι πανομοιότυποι και τοποθετημένοι ομοαξονικά (ο ένας πίσω από τον άλλο), αποδίδοντας αντίστοιχα συνδυαστική ισχύ 266 ή 359 ίππων.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι 95 kWh, με την Audi να επισημαίνει πως η «καθαρή» της δυναμική ανέρχεται στο 91% της παραπάνω τιμής, δηλαδή στις 86,5 kWh. Η τελευταία αποτελείται από 36 στοιχεία, τα οποία είναι διατεταγμένα σε δύο επίπεδα, και συνολικά σε μια συστοιχία με διαστάσεις 2,28x1,63x0,64 μ., η οποία βρίσκεται εγκαταστημένη σε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο κάτω ακριβώς από τα πίσω καθίσματα. Λειτουργεί δε με τάση 397 V παράγοντας μέγιστη ισχύ 430 kW. Με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 150 kW, το γέμισμα της μπαταρίας από το 5% έως και το 80% διαρκεί σε ταχυφορτιστή σχεδόν 30 λεπτά της ώρας.
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η ισχύς παρέχεται μόνο από τους πίσω ηλεκτροκινητήρες, ενώ αν παραστεί αναγκαίο, στο παιχνίδι μπαίνει και ο εμπρόσθιος. Στις εξόδους των στροφών και με τον οδηγό να επιταχύνει με σπορτίφ τρόπο, η ροπή που φτάνει στον εξωτερικό τροχό μπορεί να είναι περισσότερη έως και 220 Nm σε σχέση με αυτή που «περνά» στον εσωτερικό. Την ίδια ώρα, ο εμπρός εσωτερικός τροχός (αυτός δηλαδή με το μικρότερο φορτίο) επιβραδύνεται από τα φρένα, χωρίς όμως ποτέ ο οδηγός να αντιλαμβάνεται την παρέμβαση του συστήματος πέδησης. Τέλος, πέραν της μεταβολής της ροπής στον πίσω άξονα, τα ηλεκτρονικά ισχύς της έκδοσης S μπορούν να ελέγξουν και την κατανομή της ροπής κατά το διαμήκη άξονα, ανάλογα με το στιλ οδήγησης και τις συνθήκες του δρόμου.
Ο οδηγός των e-tron S και e-tron S Sportback έχει στη διάθεση του όχι μία, ούτε δύο, αλλά επτά διαφορετικές επιλογές μέσω του Audi Drive Select (comfort, auto, dynamic, efficiency, individual, allroad και offroad) καθώς και τέσσερις που αφορούν την κατάσταση του ESC (normal, sport, offroad και off). Και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με ρυθμιζόμενη ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλει το ύψος έως και 76 χλστ., ενώ κατά την σπορ οδήγηση το αμάξωμα «κατεβαίνει» κατά 26 χλστ. σε σχέση με την νορμάλ θέση του. Άξιο αναφοράς είναι επίσης και το ηλεκτρο-υδραυλικό drive-by-wire σύστημα πέδησης, το οποίο αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει μέσω των ηλεκτροκινητήρων, των φρένων ή και με συνδυασμό των δύο. Μηχανικά, στον εμπρός άξονα συναντάμε δίσκους με διάμετρο 400 χλστ. σε συνδυασμό με 6-πίστονες δαγκάνες.
Παρά τους διευρυμένους θόλους των τροχών κατά 23 χλστ. στην έκδοση Sportback, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τους εξωτερικές κάμερες (αντί για καθρέπτες) φτάνει μόλις στο 0,26, ενώ στο απλό e-tron S στο 0,28. Το αυτοκίνητο «πατά» σε ελαστικά με πλάτος πέλματος 285 χλστ., ενώ ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε αγοραστή οι ζάντες που τα συνοδεύουν έχουν διάμετρο 20, 21 ή και 22 ίντσες. Από εκεί και πέρα, οι εκδόσεις S διαφοροποιούνται χάρη στους πιο «έντονους» προφυλακτήρες και την πιο σπορτίφ εμπρός μάσκα, ενώ προαιρετικά είναι τα Matrix LED φώτα.