Η νέα Valkyrie, το εμβληματικό hyper-car με την εντυπωσιακή φαρέτρα τεχνολογιών της βρετανικής εταιρείας, αποτελεί, ως γνωστόν, τον καρπό της πολυετούς συνεργασίας της Aston Martin με την Red Bull Advanced Technologies – και συνάμα ένα από τα πιο πολυσυζητημένα αυτοκίνητα υπερ-υψηλών επιδόσεων των τελευταίων ετών στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών, το οποίο κουβαλά πάνω κάμποση από την αύρα των μονοθεσίων της Formula 1. Και όχι άδικα, μιας και ουκ ολίγα στοιχεία του παρουσιαστικού αλλά των προηγμένων «σωθικών» του φέρουν τη σφραγίδα της Red Bull Racing και προσωπικά του υπογραφή του μάγου στο πολύχρωμο τσίρκο της Formula 1, Andrian Newey.
Μετά τα πρώτα test drive σε πραγματικές συνθήκες δια χειρός Max Vertappen και Alex Albon στην πίστα του Silverstone, αυτή την περίοδο το βρετανικό hypercar πραγματοποιεί τις πρώτες «περιηγήσεις» του σε δημόσιους δρόμους, ούτως ώστε οι άνθρωποι της εταιρείας, σε συνεργασία με τον οδηγό εξέλιξης, Chris Goodwin και τους μηχανικούς εξέλιξης που με την ευκαιρία θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι της λκυριε, να καταλήξουν στο ιδανικό για τις περιστάσεις set up, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
H Aston Martin Valkyrie τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που έχει ως σημείο αναφοράς ένα θερμικό V12 κινητήρα της Cosworth, με χωρητικότητα 6,5 λίτρα, περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών και φυσική αναπνοή, ο οποίος αποδίδει 1.000 ίππους στις 10.500 σ.α.λ – το όριο περιστροφής του είναι οι 11.100 σ.α.λ. Η δε μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 740 Nm, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στις 7.000 σ.α.λ. Αποτελώντας ένα βασικό δομικό τμήμα της όλης κατασκευής, ο βρετανικός V12 πληροί τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα ζυγίζοντας μόλις 206 κιλά. Και για να έχει κανείς ένα απτό μέτρο σύγκρισης στο συγκεκριμένο τομέα, αξίζει να αναφερθεί πως ο 3λιτρος V10 κινητήρας της Cosworth που χρησιμοποιούσαν στην F1 τα μονοθέσια της Minardi έως το 2005, ζύγισε 97 κιλά Minardi - με τη θεωρητική του αναγωγή στα 6,5 λίτρα, το βάρος του συγκεκριμένου συνόλου θα έφτανε στα 210 κιλά.
Η Aston Martin δηλώνει πως οι μπιέλες του κινητήρα είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο με τα πιστόνια να αντλούν την «έμπνευσή» τους από εκείνα που χρησιμοποιούνται στην F1. Ιδιαίτερη ασφαλώς είναι και η κατεργασία των εκκεντροφόρων, με κάθε έναν να έχει μήκος 775 χλστ. και διάμετρο 170 χλστ. Το δε βάρος τους είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με τους αντίστοιχους που χρησιμοποιεί ο V12 κινητήρας της Aston Martin One-77, τον οποίο είχε επίσης επιμεληθεί η Cosworth. O βρετανικός κινητήρας θα συνεργάζεται μ’ ένα κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, το οποίο θα κατασκευάσει ειδικά για την περίσταση η γνωστή στο είδος εταιρεία, Ricardo. Με άλλα λόγια, η εταιρεία που κατασκευάζει τους κινητήρες της McLaren, καθώς και το σύστημα μετάδοσης της Bugatti Chiron. Σε ότι αφορά στους υπόλοιπους προμηθευτές του όλου εγχειρήματος, στη σχετική λίστα περιλαμβάνεται και η Bosch, η οποία θα είναι υπεύθυνη για την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και τη μονάδα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος.
Στο… πλευρό του 12κύλινδρου διαμαντιού θα βρίσκονται μπαταρίες, σε συνδυασμό με σύστημα ανάκτησης της ενέργειας και ηλεκτροκινητήρα. Τον τελευταίο έχει εξελίξει η εταιρεία Integral Powertrain Ltd, και τους συσσωρευτές ενέργειας η κροατική Rimac Automobili. Ποια είναι, τελικά, απόδοση του τελικού «πακέτου»; Όπως ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική εταιρεία, η συνδυαστική ισχύς των κινητήριων μονάδων της υβριδικής Valkyrie ανέρχεται στου 1.160 ίππους, με τον ηλεκτροκινητήρα να αθροίζει για την περίσταση επιπλέον 160 ίππους αλλά και 280 Nm ροπής – συνδυαστικά η μέγιστη τιμή της τελευταίας φτάνει τα 900 Nm στις 6.000 σ.α.λ.
Κύριο σχεδιαστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου είναι οι άφθονοι αεροδυναμικοί διαχύτες, οι οποίοι δημιουργούν το τόσο απαραίτητο φαινόμενο του ground effect, αλλά και οι έντονες καμπύλες της «οροφής» και των τόξων που καλύπτουν τους τροχούς. Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις, η κάθετα παραγόμενη δύναμη που θα αναπτύσσεται όταν το αυτοκίνητο θα κινείται κοντά στην τελική του ταχύτητα θα ανέρχεται στα 1.816 κιλά. Σε ότι αφορά στις διαστάσεις, η Aston Martin αναφέρει πως το πλάτος θα φτάνει τα 1,9 μ. και το μέγιστο ύψος μόλις το 1 μ. Η Valkyrie θα έχει αναλογία απόδοσης/βάρους της τάξης του 1:1, ενώ από το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου θα απουσιάζει η παραδοσιακή… όπισθεν, μιας και η κίνηση προς τα πίσω θα πραγματοποιείται με την αρωγή του ERS. Όσο για το βάρος της, ο Andrian Newey είναι αισιόδοξος πως τελική ένδειξη της ζυγαριάς για τα… μετρημένα αντίτυπα δρόμου που θα παραχθούν δεν θα ξεπερνά τα μόλις 1.030 κιλά.