Τα χαρακτηριστικά του Wankel, με το περιορισμένο βάρος και τις μικρές διαστάσεις, είναι αυτά που δίνουν τη δυνατότητα στη Mazda να επιμένει στο σενάριο της χρήσης του έστω και ως γεννήτρια ρεύματος πάνω σε κάποιο αυτοκίνητο για να του επεκτείνει την αυτονομία. Την εφαρμογή αυτή δοκίμασε σε ένα πρωτότυπο Mazda 2 και τώρα, από επίσημες πηγές, προκύπτει πως είναι μέσα στις πλέον πιθανές επιλογές που έχουν μπροστά τους οι τεχνικοί για το λανσάρισμα δεύτερης έκδοσης του αμιγώς ηλεκτρικού Mazda MX-30, όπως αναφέρει το newsauto.gr.
Το ενδιαφέρον από κάθε άποψη SUV της Mazda, στην ηλεκτρική του έκδοση έχει μοτέρ απόοδοσης 143 ίππων και χρησιμοποιεί μπαταρίες 35,5 kW. Με αυτά τα δεδομένα, η αυτονομία φτάνει τα 209 χιλιόμετρα και κρίνεται ως οριακή για το μέγεθος του μοντέλου. Οπότε για τη Mazda οι επιλογές είναι δύο προκειμένου να έχει το MX-30 μεγαλύτερη αυτονομία.
Θα πρέπει είτε να τοποθετηθούν μεγαλύτερες (βαρύτερες- ακριβότερες) μπαταρίες στο μοντέλο, αλλάζοντας τις «ισορροπίες» μεταξύ κόστους και τιμής πώλησης, είτε να τοποθετηθεί ένα range extender σύστημα που θα φορτίζει ακόμα και εν κινήσει τις μπαταρίες του μοντέλου. Με τον μικρό περιστροφικό κινητήρα χωρητικότητας 0,3 λίτρων που ζυγίζει 100 κιλά και αποδίδει 38 ίππους με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς αυτό που πρέπει για να παραμείνει το ΜΧ-30 ανταγωνιστικό και να έχει τύχη σε δύσκολες αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ.