To Lada Niva, το αειθαλές 4X4 από τη Ρωσία που παραμένει διαθέσιμο με ελάχιστες επεμβάσεις από το 1977 μέχρι και σήμερα, είναι πολύ πιθανό να σταματήσει να διατίθεται στην αγορά της Ευρώπης μετά το πέρας του 2020, όπως αναφέρει το drive.gr.
Να θυμίσουμε πως το 2019, ο κινητήρας 1,7 λίτρων του Niva πιστοποιήθηκε ως Euro 6d-Temp, ενώ στις αρχές του 2020 το μοντέλο δέχθηκε μια σειρά από μικρές αναβαθμίσεις με στόχο τη βελτίωση της εικόνας του εσωτερικού και της άνεσης.
Το Niva (γνωστό πλέον με το όνομα 4x4 στην αγορά της Ρωσίας) σταμάτησε να διατίθεται στη Γερμανία από τον Φεβρουάριο του 2020, με τη ρωσική φίρμα να αποσύρεται σταδιακά από αρκετές χώρες της Ευρώπης.
Από το 2017, η μητρική της Lada, AvtoVaz, ανήκει στο Groupe Renault, και είναι πολύ πιθανό μετά από τις περικοπές που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το γαλλικό όμιλο να οδηγηθεί προς συρρίκνωση. Εξάλλου, στον ίδιο όμιλο υπάρχει και η Dacia, η οποία μπορεί να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού για προσιτά οχήματα.
Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της Lada στη Ρωσία, αυτή τη στιγμή η εταιρεία δραστηριοποιείται σε Αρμενία, Αζερμπαιτζάν, Λευκορωσία, Βολιβία, Χιλή, Αίγυπτος, Γεωργία, Ιορδανία, Καζακστάν, Κιργιστάν, Λίβανο, Μογγολία, Τυνησία, Ουκρανία, Ουζμπεκιστάν και Ρωσία - εκεί όπου διατηρεί το 20,6% της αγοράς ως κυρίαρχη δύναμη με 362.356 μονάδες το 2019 και πάνω από 300 αντιπροσώπους. Ενδεικτικό είναι πως το Lada Niva/4x4 πούλησε 32.000 μονάδες το 2019, αριθμό ρεκόρ δεδομένης της ηλικίας του μοντέλου.
Μένει να δούμε λοιπόν αν το Niva θα καταργηθεί από το 2021, ή αν θα μας εκπλήξει όλους με μια ακόμα παράταση ζωής. Πάντως η καρέκλα του έχει αρχίσει να τρίζει εδώ και πολύ καιρό καθώς έχει ξεπεραστεί σε όλους τους τομείς (σχεδιασμός, άνεση, ασφάλεια, μηχανικά μέρη, ρύποι) από πιο σύγχρονες προτάσεις του ανταγωνισμού, ενώ το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει εκτός δρόμου δεν είναι πλέον τόσο σημαντικό κριτήριο για αγορά ενός αυτοκινήτου.