Με τη νέα Mercedes S-Class, οι Γερμανοί κάνουν ακόμη ένα βήμα μπροστά στη χρήση εξεζητημένων τεχνολογιών, είτε αυτές αφορούν στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, είτε σε συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης οδηγού, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Η Mercedes S-Class είναι παραδοσιακά το πολυτελές μοντέλο που ενσωματώνει τα πιο σύγχρονα επιτεύγματα της γερμανικής μάρκας από πλευράς τεχνογνωσίας, οπότε η νέα της εκδοχή δε θα μπορούσε παρά να εφοδιάζεται με το τεχνολογικό state-of-the-art. Σε αυτό, συγκαταλέγονται λειτουργίες όπως το σύστημα τετραδιεύθυνσης με αυξημένη γωνία στρέψης των τροχών, καθώς και καινοτομίες ασφαλείας όπως ο πίσω αερόσακος, ή η δυνατότητα αύξησης του ύψους του αυτοκινήτου, ελάχιστα πριν από μια πλευρική πρόσκρουση, χάρη στην ανάρτηση με E-Active Body Control.
Ας τα δούμε πιο αναλυτικά τα προαναφερθέντα συστήματα της νέας Mercedes S-Class:
Ενεργή ανάρτηση E-Active Body Control και τετραδιεύθυνση με μεγαλύτερη γωνία στρέψης
Η προαιρετική, πλήρως ενεργητική ανάρτηση με E-Active Body Control, διαθέτει 5 πολυπύρηνους επεξεργαστές και περισσότερους από 20 αισθητήρες, ενώ κάνει και χρήση κάμερας. Ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-volt, προσφέρει μεγάλη ποικιλία δυνατοτήτων χειρισμού του αυτοκινήτου, αφού παρέχει ανάλυση της οδηγικής κατάστασης 1000 φορές/δευτερόλεπτο και προσαρμόζει αναλόγως της λειτουργία της ανάρτησης. Το E-Active Body Control ρυθμίζει τις δυνάμεις που ασκούνται στα αμορτισέρ και τα ελατήρια ξεχωριστά για κάθε τροχό και παράλληλα, προσαρμόζει ανά πάσα στιγμή τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αναλόγως με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
Αν για παράδειγμα έχει επιλεχθεί το προφίλ “Comfort”, το σύστημα “Road Surface Scan” ανιχνεύει την επιφάνεια του οδοστρώματος με τη βοήθεια της στερεοσκοπικής κάμερας, προσαρμόζοντας τα ελατήρια της ανάρτησης με στόχο τη μείωση των ταλαντώσεων σε ανωμαλίες οδοστρώματος. Αντίστοιχα, εφόσον έχει προτιμηθεί το προφίλ “Curve”, η S-Class θα αποκτά μεγαλύτερες κλίσεις πιο προοδευτικά, προσφέροντας επιπλέον άνεση για τους επιβάτες. Ακόμη, η προαιρετική τετραδιεύθυνση, με τις αυξημένες γωνίες που φτάνουν έως τις 10 μοίρες, προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία εντός πόλης, αφού ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 2 μέτρα, όντας συνολικά κατάτι μικρότερος από 11 μέτρα.
Πάντως, πέραν της οδικής συμπεριφοράς, η ενεργητική ανάρτηση έχει συνεισφορά και στον τομέα της ασφάλειας. Συγκεκριμένα, χάρη στη νέα λειτουργία Impulse Side, που εντάσσεται στην “ομπρέλα” συστημάτων ασφαλείας Pre-Safe, το σύστημα αναγνωρίζει πότε επίκεται πλευρική πρόσκρουση. Εφόσον αυτό συμβεί, η ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να “ψηλώσει” το αμάξωμα έως και κατά 80 χιλιοστά σε δέκατα του δευτερολέπτου, καθοδηγώντας την πρόσκρουση σε χαμηλότερα και πιο ενισχυμένα, σημεία του αυτοκινήτου.
Πίσω και κεντρικός αερόσακος
Μια και η αναφορά στα συστήματα ασφαλείας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παγκόσμια πρώτη, σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, της υιοθέτησης αερόσακων για τους επιβάτες των δύο εξωτερικών πίσω θέσεων. Ακόμη, η Mercedes S-Class θα διαθέτει φωτιζόμενες πόρπες στις ζώνες ασφαλείας, οι οποίες θα εντοπίζονται με μεγαλύτερη ευκολία.
Σε περίπτωση σοβαρής πλευρικής πρόσκρουσης, ο κεντρικός αεροσάκος (θα διατίθεται σε συγκεκριμένες χώρες) ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, βοηθά ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες να συγκρουστούν τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Ο κεντρικός αερόσακος ενεργοποιείται μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες και εφόσον το ηλεκτρονικό σύστημα ανιχνεύσει δυνάμεις που παραπέμπουν σε ισχυρή σύγκρουση. Οι κύριοι παράγοντες που επιδρούν σε αυτό είναι η διεύθυνση και η πλευρά σύγκρουσης, καθώς και αν στις εμπρός θέσεις κάθεται μόνο ο οδηγός, ή υπάρχει και συνοδηγός.
Άλλα τεχνολογικά συστήματα
Τα παραπάνω, δεν είναι τα μόνα ενδιαφέροντα τεχνολογικά συστήματα της νέας Mercedes S-Class. Σε συνεργασία με το προηγμένο σύστημα MBUX Interior Assistant, για πρώτη φορά θα υπάρχει δυνατότητα χρήσης κάμερας, για παρακολούθηση του παιδικού καθίσματος στη θέση του συνοδηγού, ενώ στην κεντρική οθόνη θα απεικονίζεται μήνυμα σχετικά με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας σε αυτό το σημείο.
Παράλληλα, η νέα Mercedes S-Class θα διαθέτει βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, με απτά παραδείγματα το Active Blind Spot Assist και το Active Steering Assist. Στην πρώτη περίπτωση, εφόσον ο οδηγός ή ο συνοδηγός πλησιάσουν την πόρτα, τότε θα υπάρξει ειδοποίηση για ύπαρξη αυτοκινήτου στην τυφλή γωνία, αφού το MBUX Interior Assistant θα έχει αναγνωρίσει ότι το χέρι ενός ατόμου πλησιάζει στην πόρτα. Επιπλέον, θα υπάρχει εικονική ειδοποίηση, καθώς ένα κόκκινο προειδοποιητικό τρίγωνο θα εμφανίζεται στον εξωτερικό καθρέπτη μέσω του συστήματος φωτισμού. Στη δεύτερη περίπτωση, το σύστημα βοηθά τον οδηγό να δημιουργήσει έναν διάδρομο ανάγκης κατά την οδήγησης, ενθαρύννοντας και τους υπόλοιπους οδηγούς να πράξουν το ίδιο.
Τέλος, βελτιώσεις υπάρχουν και σε συστήματα που άπτονται των διαδικασιών στάθμευσης, όπως το Active Parking Assist, που χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, ή το πακέτο παρκαρίσματος με κάμερα 360 μοιρών (προαιρετικά), που προσφέρει και δυνατότητα αναγνώρισης χώρων στάθμευσης.