Η BMW εξελίσσει ήδη την M5 επόμενης γενιάς. Φτάνοντας λοιπόν στο 2024, αυτή η νέα γενιά θα επιφέρει μια καταλυτική αλλαγή σε σχέση με ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, όπως αναφέρει στο newsauto.gr.
Γιατί; Επειδή αναμένεται να είναι το πρώτο αυτοκίνητο της M που θα ηλεκτροδοτηθεί – είτε ως “Power PHEV” είτε ως πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Με τον κωδικό G60, η επόμενη σειρά 5 θα εμφανιστεί το τρίτο τρίμηνο του 2023. Ένα χρόνο αργότερα, η έβδομη γενιά M5 θα αρχίσει να κυνηγάει τα Audi και τις Merc με δύο εκδόσεις παρακαλώ. Η plug-in hybrid θα χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης με την επερχόμενη X8 M, με κινητήρα βενζίνης V8 και ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής ισχύος 761 ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Η μηδενικών εκπομπών M5, εν τω μεταξύ, θα είναι μέλος της οικογένειας αυτοκινήτων που πατούν στην πλατφόρμα CLAR WE. Η τροφοδοσία θα παρέχεται από μπαταρίες τύπου θύρας Gen V. Παρόλο που η BMW γνωρίζει ότι θα ήταν πιο σοφό να στραφούν σε μεγαλύτερα στρογγυλά κελιά τύπου Tesla για λόγους ασφάλειας και απόδοσης, τώρα είναι αργά για μια τόσο ριζική αλλαγή. Με 135kWh, (μπορεί να συνδεθεί με φορτιστή 400V), ή 350kW (φορτιστής 800V) η γρήγορη BMW θα επιχειρήσει να ακολουθήσει τα χνάρια της Porsche Taycan.
Η BMW εργάζεται εντατικά σε ένα «power BEV», με τρεις ηλεκτροκινητήρες δανεισμένους από την i4 και το iNext. Ο ένας κινεί τον εμπρός άξονα ενώ οι δυο πίσω αναλαμβάνουν από έναν τροχό ο καθένας. Το 0-100 km/h υπολογίζεται σε κάτω από 3 δεύτερα.
Η αυτονομία στον κύκλο WLTP είναι 700 χιλιόμετρα. Όσον αφορά την ισχύ, τα εσωτερικά έγγραφα προτείνουν δύο κινητήρες 250kW που κινεί τους πίσω τροχούς και μία μονάδα 250kW που κινεί τους εμπρός. Αυτό σημαίνει 750kW ή περίπου 1014 ίπποι συνολικά – αυτό μπορεί να ακούγεται καταπληκτικό, αλλά σε λιγότερο από δώδεκα μήνες θα βρει απάντηση από το σύστημα Tri-motor Plaid της Tesla.
Μέλος της ομάδας Ε & Α M Division σχολίασε σχετικά: «Καθυστερήσαμε λίγο σε ότι αφορά στα EV, το ίδιο ισχύει δυστυχώς και για την αυτόνομη οδήγηση. Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα όμως είναι η σπορ οδήγηση, ο άριστος χειρισμός και η ασφάλεια. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι μακράν το κόστος και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το νέο αυτοκίνητο θα βασίζεται στο Vision M Next το οποίο είναι έτοιμο.
Δεδομένης της χρήσης της πλατφόρμας CLAR WE από την ηλεκτρική M5, θα υπάρχει ομοιότητα με άλλα μοντέλα μηδενικών εκπομπών από το BMW Group. Η BMW έχει ήδη εντοπίσει τη δοκιμή της πλατφόρμας CLAR WE και στη νέα σειρά 7. Η eDrive σειρά 7 θα εμφανιστεί το 2023, αλλά και μοντέλα της ομόσταβλης Rolls-Royce, όπως είναι οι Phantom και Cullinan θα ακολουθήσουν τον ηλεκτρικό δρόμο της BMW τα προσεχή χρόνια.