Η Maserati αποκάλυψε σήμερα στην έδρα της στη Modena της Ιταλίας τη νέα MC20, ένα σπορ κουπέ μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς και 3λιτρο V6 κινητήρα με απόδοση 630 ίππων εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Πρόκειται για το πρώτο «πραγματικά» νέο μοντέλο της Maserati εδώ και πέντε και πλέον χρόνια και συνάμα το αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την αναγέννηση της διάσημης ιταλικής τρίαινας από την Modena της Ιταλίας. Παράλληλα, η νέα MC20 (όπου «MC» σημειώστε «Maserati Corse» και «20» η τρέχουσα χρονολογία) είναι το πρώτο supercar των Ιταλών της Maserati μετά την MC12, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2004.
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στη Modena σε περίοδο 24 μηνών, ενώ διόλου τυχαίες είναι ο ομοιότητές του στο εμπρός μέρος με την MC12. Ωστόσο, ύστερα από 2.000 ώρες στο αεροδυναμικό τούνελ της Dallara και περισσότερες από 1.000 προσομοιάσεις, η νέα MC20 αποδεικνύεται πολύ πιο αποδοτική στον εν λόγω τομέα – σύμφωνα με την Maserati ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι κάτω από την τιμή 0,38. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε στο μέλλον να είναι εφικτή η δημιουργία εκδόσεων με ανοιχτή οροφή. Αξιοσημείωτη εδώ είναι η αναφορά των Ιταλών ότι το «σώμα» του αυτοκινήτου μπορεί να υποδεχτεί (άγνωστο πότε) και αμιγώς ηλεκτροκίνητη/ες μονάδα/ες κίνησης.
Από πλευράς μεγέθους, η νέα Maserati MC20 προκρίνει ένα αμάξωμα με μήκος 4.669 χλστ. Την ίδια στιγμή το ύψος της περιορίζεται στα σχεδόν 1,2 μ., το πλάτος στα 1.965 χλστ. και το μεταξόνιο ακριβώς στα 2,7 μ. Η Maserati έχει προβλέψει για τη νέα MC20 με τις χαρακτηριστικές πόρτες σε στιλ φτερά γλάρου δύο χώρους αποθήκευσης αποσκευών, έναν στο εμπρός και έναν στο πίσω μέρος, με χωρητικότητα 50 και 100 λίτρων. Από εκεί και πέρα, το σπορ κουπέ των Ιταλών υιοθετεί μια διάταξη στην ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, ατσάλινους δίσκους 380 και 350 χλστ. με 6πίστονες και 4πιστονες δαγκάνες, ή εναλλακτικά με κεραμικούς δίσκους 390 και 360 χλστ., καθώς και τροχούς με διαστάσεις 245/35 και 305/30 με 20άρες σε κάθε περίπτωση ζάντες.
Καθ’ ύλη αρμόδιοι για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εξέλιξη του κινητήρα που κινεί τη νέα MC20 είναι το Innovation Lab, οι υπεύθυνοι της Maserati Corse, του αγωνιστικού παρατήματος της μάρκας, αλλά και το Engine Hub της διάσημης ιταλικής εταιρείας. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα σύνολο με τεχνολογία δανεισμένη από την F1, 6 κυλίνδρους σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και χωρητικότητα 3,0 λίτρων. Διαθέτοντας τεχνολογία ξηρού κάρτερ, ο νέος twin-turbo κινητήρας της Maserati αποδίδει 630 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. (το μέγιστο όριο περιστροφής είναι 8.000 σ.α.λ.) και ροπή 730 Nm ήδη από τις 3.000 σ.α.λ. έως και τις 5.000 σ.α.λ.
Η σχέση συμπίεσης του Nettuno (βλ. Ποσειδώνας), όπως επισήμως ονομάζεται ο νέος V6 των Ιταλών, έχει οριστεί στην αναλογία 11:1 και η διάμετρος και η διαδρομή των κυλίνδρων στα 82 και 88 χλστ. αντίστοιχα. Η καρδία του σε τεχνολογικό επίπεδο είναι ένα σύστημα καύσης του μίγματος στον προθάλαμο με δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Εδώ, ένας θάλαμος καύσης τοποθετείται μεταξύ του κεντρικού ηλεκτροδίου και του παραδοσιακού θαλάμου καύσης και συνδέεται με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων οπών. Από εκεί και πέρα, το σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση τροφοδοσίας που φτάνει έως και τα 350 bar. Σύμφωνα με την Maserati, η συγκεκριμένη επιλογή επιφέρει μειωμένες εκπομπές και χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς επιπτώσεις στον τρόπο λειτουργίας του 6κύλινδρου στις πολύ χαμηλές στροφές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας της νέας MC20, ο οποίος συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις, ζυγίζει λιγότερο από 220 κιλά, οι δε διαστάσεις του (μήκος, πλάτος, ύψος) ορίζονται στα 1.000, 650 και 600 χλστ., αντίστοιχα. Φυσικά, ο νέος V6 με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και τους 2ΕΕΚ σε κάθε πλευρά, πληροί την ευρωπαϊκή νόρμα Euro 6d.
Ο πρώτος εδώ και 20 χρόνια κινητήρας της Maserati είναι σε θέση να εξασφαλίσει στη νέα MC20 επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 2,9 και 8,8 δλ. αντίστοιχα, καθώς και τελική ταχύτητα 325 χλμ./ώρα. Κι αυτό όχι μόνο χάρη στη δύναμή του, αλλά και στην πολύ καλή αναλογία κιλών/ίππο, που αγγίζει, ελέω των μόλις 1.500 κιλών του αμαξώματος, την τιμή 2,33. Σύμφωνα με την Maserati η μέση πιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα είναι τα 11,6 λιτ./100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα τα 262 gr για κάθε χιλιόμετρο κίνησης.
Η αποκλειστικά 2θέσια καμπίνα του αυτοκινήτου –το οποίο θα κατασκευάζεται όπως έχει ήδη προαναγγελθεί στο εμβληματικό εργοστάσιο Viale Ciro Menotti της Maserati στη Modena- υιοθετεί έναν μινιμαλιστικό σχεδιασμό ώστε ο οδηγός να παραμένει προσηλωμένος στο… έργο του. Εδώ, σημεία αναφοράς είναι ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών και η αντίστοιχου μεγέθους οθόνη του συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας. Παράλληλα, η κεντρική κονσόλα που καλύπτεται από ανθρακονήματα διαθέτει μόνο τα απαραίτητα, ήτοι τον επιλογέα τω προγραμμάτων οδήγησης, μια ασύρματη θέση για φόρτιση ενός smartphone καθώς και μερικούς ακόμα περιφερειακούς διακόπτες.