Η Porsche γίνεται λίγο πιο «πράσινη» και δημιουργεί ένα ολόκληρο σετ τμημάτων για το αμάξωμα της αγωνιστικής 718 Cayman από φυτικές ίνες, όπως αναφέρει το newsauto.gr.
Αυτά τα ανανεώσιμα υλικά αντικαθιστούν τα μεταλλικά και πλαστικά χυτά εξαρτήματα του σπορ αυτοκινήτου παραγωγής, φέρνοντας πολλά οφέλη και ανοίγοντας ένα ολόκληρο νέο κόσμο για την κατασκευή των αυτοκινήτων.
Όσον αφορά το βάρος και την ακαμψία, τα ανακυκλώσιμα σύνθετα υλικά από φυσικές ίνες είναι παρόμοια με το ανθρακόνημα, ενώ πληρούν τα ίδια υψηλά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας. Το πλεονέκτημα έναντι του CFRP είναι ότι τα σύνθετα φυσικά ινών μπορούν να κατασκευαστούν πιο οικονομικά και με λιγότερη ενέργεια. Επιπλέον, η απόσβεση των δονήσεων εμφανίζεται μετά από μελέτες να είναι πέντε φορές καλύτερη και, σε περίπτωση ατυχήματος, μέρη κατασκευασμένα από σύνθετα φυσικών ινών κομματιάζονται σε μεγαλύτερα και λιγότερο αιχμηρά μέρη.
Το project αυτό από το οποίο έχουν προκύψει τα μέρη από φυτικές ίνες, ξεκίνησε το 2016 ως συνεργασία μεταξύ της Porsche, του Υπουργείου Τροφίμων και Γεωργίας (BMEL), του Fraunhofer WKI και της ελβετικής εταιρείας Bcomp. Η βάση του υλικού προέρχεται από καλλιεργημένες ίνες λιναριού και η Porsche λέει ότι όλες οι διαδικασίες είναι σύμφωνες με τους κανονισμούς καλλιέργειας τροφίμων. Για τις πόρτες, το ελαφρύ ξύλο balsa χρησιμεύει ως ο πυρήνας του σύνθετου υλικού, με την κατασκευή του “σάντουιτς” να συσχετίζεται με τη γνωστή διαδικασία χύτευσης με ρητίνη (RTM) που χρησιμοποιείται στην παραγωγή τμημάτων από ανθρακόνημα.
Αντίθετα, για την πίσω πτέρυγα, τα στρώματα εμποτίζονται με εποξική ρητίνη και κατόπιν «ψήνονται» για να σκληρύνουν. Τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με φυσικές ίνες δημιουργούνται χρησιμοποιώντας μια διαδικασία έγχυσης κενού και περιέχουν την αποκλειστική τεχνολογία PowerRibs της Bcomp για να πληρούν τις απαιτήσεις ακαμψίας.