Η Audi εμπλουτίζει τη γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της με το νέο Q8 TFSI e quattro που θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος, σύμφωνα με το 4troxoi.gr.
Η Audi συνεχίζει την επίθεσή της στην ηλεκτροκίνηση με το νέο Q8 TFSI e quattro, το έβδομο κατά σειρά plug-in υβριδικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας από τα μέσα του 2019 μέχρι σήμερα.
Όπως κάθε επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της εταιρείας, το νέο Audi Q8 TFSI e quattro συνδυάζει τα… καλά δύο διαφορετικών κόσμων. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο 3λιτρος TFSI του VW Group, ο οποίος αποδίδει ισχύ 340 ίππων και ροπή 450 Nm. Ο V6 κινητήρας συμμορφώνεται με το τελευταίο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6 AP, την ώρα που ένας ηλεκτρικός κινητήρας με ισχύ 136 ίππων βρίσκεται ενσωματωμένος στο περίβλημα του 8τάχυτου κιβωτίου tiptronic.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών και 104 κυψέλες που ομαδοποιούνται σε 13 ενότητες. Η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας ορίζεται στα 17,8 kWh., ήτοι κατά 0,5 kWh παραπάνω από την μπαταρία με την οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2019 το Q7 TFSI e quattro – εφεξής και αυτό θα εξοπλίζεται με τον συγκεκριμένο συσσωρευτή που μάλιστα είναι ελαφρύτερος από τον προηγούμενο κατά 40 κιλά.
Η Audi προσφέρει το νέο Q8 TFSI e Quattro σε δύο εκδόσεις ισχύος. Στην καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, η πιο ισχυρή παραλλαγή (λέγε με 60 TFSI e quattro), έχει ηλεκτρική αυτονομία 56 χιλιομέτρων στον κύκλο NEDC και έως 45 χιλιόμετρα στο πρωτόκολο WLTP. Στην έκδοση 55 TFSI e quattro οι αντίστοιχες τιμές είναι έως 59 και 47 χιλιόμετρα – και όλα αυτά με το αυτοκίνητο να μπορεί και στις δύο περιπτώσεις να κινείται με ταχύτητα έως και 130 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με την Audi, με φορτιστή με ισχύ 7,4 kW, η φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι ή τη δουλειά μπορεί να ολοκληρωθεί σε χρόνο δυόμιση ωρών. Με την εφαρμογή myAudi, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιούν προσαρμοσμένες υπηρεσίες στα smartphone τους που τους επιτρέπουν να ελέγχουν την κατάσταση της μπαταρίας και την αυτονομία, να ξεκινούν τις διαδικασίες φόρτισης, να τις προγραμματίζουν αλλά και να έχουν στη διάθεσή τους χρησιμα στατιστικά στοιχεία φόρτισης και κατανάλωσης. Μια άλλη λειτουργία της εφαρμογής myAudi είναι ο έλεγχος του κλιματισμού πριν από την είσοδο στο εσωτερικό,, ενώ ανάλογα με τον εξοπλισμό, η θέρμανση της στεφάνης του τιμονιού και του καθίσματος μπορούν να ενεργοποιηθούν από απόσταση.
Το Q8 60 TFSI e quattro αποδίδει μέγιστη ισχύ 462 ίππων και ροπή 700 Nm. Όταν και οι δύο μονάδες προσφέρουν την πλήρη ισχύ τους, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να επιταχύνει από τα στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240 χλμ./ώρα. Το Q8 55 TFSI e quattro αποδίδει 381 ίππους και ροπή 600 Nm προσφέροντας την ίδια τελική ταχύτητα και «0-100» σε 5,8 δευτερόλεπτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Audi Q8 TFSI e Quattro υιοθετεί ένα το σύστημα τετρακίνησης quattro που χρησιμοποιεί ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση. Κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας οδήγησης, το σύστημα κατανέμει το 40% της ροπής στον εμπρός άξονα και το 60% στον πίσω, ενώ αν χρειαστεί μπορεί να διοχετεύσει το μεγαλύτερο μερίδιο ισχύος στον άξονα με καλύτερη πρόσφυση – έως και 85% στον εμπρός και έως 70% στον πίσω άξονα. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 7 στο σύνολο προγράμματα λειτουργίας, τα comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, offroad και allroad.