Ο Λιούις Χάμιλτον είναι εδώ και λίγες ώρες ο δεύτερος επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα Ένα. Ο Βρετανός «πιλότος» πρώτευσε στο γκραν πρι της Τουρκίας (15/11) και, φτάνοντας στην 94η νίκη της σπουδαίας καριέρας του, εξασφάλισε και μαθηματικά τον έβδομο τίτλο του (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020), τρεις αγώνες πριν από τη λήξη της σεζόν. Παράλληλα, ισοφάρισε το ρεκόρ για τα περισσότερα πρωταθλήματα οδηγών, του οποίου μοναδικός κάτοχος ήταν μέχρι πρότινος ο Μίκαελ Σουμάχερ (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004).
Ο «πιλότος» της Mercedes έχει αρχίσει να... αρπάζει τα ρεκόρ που είχε σημειώσει ο «Σούμι» στη Φόρμουλα Ένα και τα οποία κάποτε θεωρούνταν ακατάρριπτα από πολλούς. Μέσα στο 2020 ο Βρετανός έχει ξαναγράψει αρκετές σελίδες στην Ιστορία του πρωταθλήματος, καθώς ξεπέρασε τις επιδόσεις του θρυλικού Γερμανού για τις περισσότερες νίκες, τις περισσότερες παρουσίες στο βάθρο και τους περισσότερους αγώνες εντός των βαθμών. Υπενθυμίζεται ότι ο Χάμιλτον είχε... «κλέψει» το ρεκόρ για τις περισσότερες pole position από τον Σουμάχερ στο ιταλικό γκραν πρι του 2017.
Πλέον ο Χάμιλτον θα προσπαθήσει το 2021 -στην τελευταία χρονιά των τωρινών κανονισμών, οι οποίοι «άνοιξαν» τον δρόμο για την κυριαρχία της Mercedes, και με την προϋπόθεση ότι θα ανανεώσει τη συνεργασία του με τη γερμανική ομάδα- να στεφθεί για όγδοη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής και να πάρει αυτός το ρεκόρ των περισσότερων τίτλων στους οδηγούς στη Φόρμουλα Ένα. Παρ’ όλα αυτά, εάν ο Βρετανός θέλει να «εκθρονίσει» τον Σουμάχερ από κάθε δυνατή στατιστική κατηγορία, έχει πολλή... δουλειά να κάνει ακόμη.
To Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) παρουσιάζει κάποια από τα εναπομείναντα ρεκόρ του Γερμανού, τα οποία θα προσπαθήσει να «κλέψει» ο Χάμιλτον:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΓΥΡΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ
Δεδομένων των εξαιρετικών εμφανίσων του Χάμιλτον μέσα στο 2020, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να «πιάσει» και να ξεπεράσει το ρεκόρ του Σουμάχερ πριν να τελειώσει η σεζόν. Ο Γερμανός βρέθηκε στην πρωτοπορία σε συνολικά 5.111 γύρους κατά τη διάρκεια της καριέρας του στη Φόρμουλα Ένα, ενώ ο Χάμιλτον τον πλησιάζει... απειλητικά, καθώς βρίσκεται στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας με 5.043 γύρους στην πρωτοπορία μέχρι στιγμής. Έτσι, ο Βρετανός χρειάζεται να βρεθεί στην πρωτοπορία σε ακόμη 68 γύρους για να ισοφαρίσει αυτό το ρεκόρ. Απομένουν συνολικά 199 γύροι έως το κλείσιμο της «αυλαίας» για το 2020 (αρχής γενομένης από το γκραν πρι του Μπαχρέιν στις 29 Νοεμβρίου), όπερ σημαίνει ότι είναι ρεαλιστική η πιθανότητα για τον Χάμιλτον να πάρει την πρώτη θέση σε αυτή τη στατιστική κατηγορία πριν από το τέλος της σεζόν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΑΘΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΜΑΔΑ
Ένα διπλό ρεκόρ, το οποίο... κοντοζυγώνει ταχύτατα ο Βρετανός. Οι συνεργασίες των Σουμάχερ/Ferrari και των Χάμιλτον/Mercedes είναι οι πιο επιτυχημένες στην ιστορία της Φόρμουλα Ένα. Ανάμεσα στο 1996 και το 2006, ο Γερμανός πανηγύρισε 72 νίκες και 116 βάθρα με τη «σκουντερία», ωστόσο ο Χάμιλτον «έσπασε» κατά το... ήμισυ αυτό το ρεκόρ και ετοιμάζεται να καταρρίψει και το... υπόλοιπο, πάρει την «πρωτιά» και σε αυτή τη λίστα. Συγκεκριμένα, ο Βρετανός έφτασε, με την επικράτησή του στο τουρκικό γκραν πρι (15/11), τις 73 νίκες και τα 114 βάθρα με τη Mercedes. Επομένως, καθώς απομένουν τρεις αγώνες για την ολοκλήρωση της σεζόν του 2020, ο Χάμιλτον χρειάζεται να βρεθεί στην πρώτη τριάδα και στα τρία εναπομείναντα γκραν πρι της χρονιάς, προκειμένου να κάνει δικό του και αυτό το ρεκόρ. Όμως, ακόμη κι αν δεν καταφέρει να ξεπεράσει φέτος τον «Σούμι» σε αυτή την στατιστική κατηγορία, ο Βρετανός δεν θα... αργήσει να το καταφέρει μέσα στο 2021, με την προϋπόθεση ότι θα υπογράψει νέο συμβόλαιο με τη Mercedes.
POLE POSITION, ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΕΡΟΣ ΓΥΡΟΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΓΩΝΑ
Το επίτευγμα που είναι γνωστό ως «χατ τρικ» στη Φόρμουλα Ένα: Το να πάρει ένας οδηγός την pole position, να τη μετατρέψει σε νίκη και να σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο σε έναν αγώνα. Χρειάζεται ένας ξεχωριστός οδηγός που να αποδίδει το μέγιστο δυνατό, προκειμένου να φτάσει μια φορά στο συγκεκριμένο επίτευγμα, αλλά ο Σουμάχερ το κατάφερε 22 φορές. Αυτό είναι άλλο ένα ρεκόρ, το οποίο θεωρητικά μπορεί να πλησιάσει ο Χάμιλτον μέσα στο 2020, καθώς έχει πετύχει 18 φορές ένα χατ τρικ. Θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια από τον Χάμιλτον για να πάρει την pole position, τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο στους εναπομείναντες αγώνες του 2020, αλλά το σίγουρο είναι ότι ο Βρετανός θα προσπαθήσει αρχικά να ισοφαρίσει το συγκεκριμένο ρεκόρ και στη συνέχεια -εφόσον παραμείνει στη Φόρμουλα Ένα και το 2021- να το κάνει δικό του.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΜΑΔΑ
Ένα ρεκόρ που αποδεικνύει την ικανότητα ενός οδηγού να δοκιμάζεται στο χρόνο και να παραμένει στο υψηλότερο επίπεδο. Ο Σουμάχερ εκκίνησε σε 179 αγώνες με τη Ferrari, ενώ ο Χάμιλτον μετράει 154 εκκινήσεις με τη Mercedes (μέχρι και το τουρκικό γκραν πρι του 2020). Δεδομένου ότι το προσωρινό καλαντάρι του 2021 περιλαμβάνει τον αριθμό ρεκόρ των 23 αγώνων, αυτό σημαίνει ότι, εάν ο Χάμιλτον ολοκληρώσει την τωρινή χρονιά και ανανεώσει με τη γερμανική ομάδα, θα έχει βάλει... πλώρη για να καταρρίψει αυτό το επίτευγμα του Γερμανού προς το τέλος της σεζόν του 2021.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΖΟΝ
Είναι ένα ρεκόρ, το οποίο ο Χάμιλτον μπορεί να ισοφαρίσει, εάν πάρει τη νίκη στους τρεις εναπομείναντες αγώνες του 2020 (παρά το... «κουτσουρεμένο», λόγω κορονοϊού, καλαντάρι), καθώς μέχρι σήμερα μετράει δέκα επιτυχίες στη σεζόν, αλλά ο Βρετανός θα... περιμένει έως το 2021 για να έχει μια ευκαιρία να το καταρρίψει. Στην πραγματικότητα, αυτό το ρεκόρ κατέχουν από κοινού ο Σουμάχερ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, οι οποίοι πανηγύρισαν 13 νίκες σε μια και μοναδική σεζόν (σ.σ. ο «Σούμι» το 2004 με τη Ferrari και ο Φέτελ το 2013 με τη Red Bull). Εφόσον τελικά το 2021 διεξαχθούν και τα 23 γκραν πρι που περιλαμβάνονται στο προσωρινό αγωνιστικό πρόγραμμα, ο Χάμιλτον έχει την τέλεια ευκαιρία να «σπάσει» αυτό το ρεκόρ, εάν συνεχίσει να οδηγεί το μονοθέσιο της Mercedes, στην τελευταία χρονιά πριν τις σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, η εφαρμογή των οποίων μετατέθηκε για το 2020, λόγω της πανδημίας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΣΕΖΟΝ ΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΝΙΚΗ
Είναι εκπληκτικό ότι ο Σουμάχερ πέρασε 15 σερί σεζόν στη Φόρμουλα Ένα ανάμεσα στο 1992 και το 2006 με τουλάχιστον μια νίκη σε κάθε χρονιά. Τώρα ο Χάμιλτον πλησιάζει αυτό το ρεκόρ, καθώς έχει πανηγυρίσει μια ή και περισσότερες νίκες σε κάθε μια από τις 14 σεζόν της καριέρας του στη Φόρμουλα Ένα, η οποία άρχισε το 2007. Έτσι, είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Βρετανός θα «πιάσει» τον Γερμανό και τον αριθμό 15, εάν μείνει στη Mercedes και την επόμενη χρονιά, ενώ, αν συνεχίσει στη Φόρμουλα Ένα και μετά το 2021, θα χρειαστεί η ομάδα του να προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς, προκειμένου να δώσει στον Χάμιλτον τη δυνατότητα να πάρει την «πρωτιά» σε έναν αγώνα και να πανηγυρίσει το ρεκόρ των 16 σερί σεζόν με μία νίκη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΑΧΥΤΕΡΟΙ ΓΥΡΟΙ
Σίγουρα το ρεκόρ, για την κατάρριψη του οποίου ο Χάμιλτον θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερη προσπάθεια. Ο Σουμάχερ σημείωσε 77 φορές τον ταχύτερο γύρο σε έναν αγώνα, την ώρα που ο Χάμιλτον μετράει αυτή τη στιγμή 53 ταχύτερους γύρους. Μαθηματικά, ο Βρετανός θα χρειαστεί το υπόλοιπο του 2020 και σχεδόν όλο το 2021, με την (εξαιρετικά απίθανη) προϋπόθεση ότι θα σημειώνει τον ταχύτερο γύρο σε κάθε γκραν πρι, για να το καταρρίψει. Άλλος ένας παράγοντας που καθιστά το συγκεκριμένο ρεκόρ του Γερμανού ως το πιο... άπιαστο για τον Βρετανό είναι το γεγονός ότι από το 2019 η Φόρμουλα Ένα απονέμει έναν επιπλέον βαθμό στον οδηγό που θα κατακτήσει τον ταχύτερο γύρο, εφόσον τερματίσει στην πρώτη δεκάδα του αγώνα, κανονισμός που δεν υπήρχε την εποχή του «Σούμι». Επομένως, σήμερα ο ταχύτερος γύρος έχει μεγαλύτερη αξία στο πρωτάθλημα οδηγών από απλά μια ψυχολογική ώθηση, ενώ συχνά οι «πιλότοι» που έχουν εξασφαλίσει τη θέση τους στην πρώτη δεκάδα του αγώνα επιλέγουν να μπουν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών στους τελευταίους γύρους του αγώνα, προκειμένου -με ελαφρύ από καύσιμα μονοθέσιο- να διεκδικήσουν τον ταχύτερο γύρο. Επομένως, αυτό είναι το μοναδικό ρεκόρ του Σουμάχερ, το οποίο ο Χάμιλτον δεν είναι το... φαβορί για να το καταρρίψει.
Τα... πεπραγμένα του Λιούις Χάμιλτον στη Φόρμουλα Ένα έχουν ως εξής:
Πρωταθλήματα : 7
Νίκες : 94
Pole Positions : 97
Ταχύτεροι γύροι : 53
Χατ τρικ (pole, νίκη, ταχύτερος γύρος): 18
Grand Slams (pole, νίκη, ταχύτερος γύρος και πρωτοπορία σε όλο τον αγώνα): 6
Παρουσίες στο βάθρο : 163
Πρώτη σειρά στην εκκίνηση : 157
Αγώνες εντός των βαθμών : 227
Τερματισμός στην πρώτη δεκάδα αγώνα : 230
Συμμετοχές σε γκραν πρι : 264
Πρώτη σεζόν στη Φόρμουλα Ένα : 2007
Τελευταία σεζόν στη Φόρμουλα Ένα : 2020
Σεζόν στη Φόρμουλα Ένα : 14
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ