Η Porsche ολοκληρώνει αυτή την περίοδο τις απαραίτητες διαδικασίες πιστοποίησης της νέας 911 GT3 που θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2021. Έως τότε ας γνωρίσουμε μερικά από τα μυστικά της, όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Η αειθαλής έκδοση της «911» με τη διακριτική ονομασία GT3 ανέκαθεν συνέθετε μια από τις πλέον καθαρόαιμες σπορ κατασκευές στο μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης. Παραμένοντας πιστή στη φιλοσοφία των προηγούμενων γενιών – και πρωτίστως στον ατμοσφαιρικό μπόξερ κινητήρα από το Zuffenhausen – η Porsche μας αποκαλύπτει σήμερα κάμποσα από τα μυστικά της νέας 911 GT3 (992) που επισήμως αναμένεται να παρουσιαστεί στις αρχές του 2021.
Η καρδιά της νέας 911 GT3 εξακολουθεί να είναι ο γνωστός και με φυσική αναπνοή 4λιτρος κινητήρας μπόξερ με τις αγωνιστικές περγαμηνές της Porsche Motorsport που γνωρίσαμε στην 911 Speedster. Για την περίσταση, ωστόσο, αρκετές αφανείς αλλαγές που δεν σχετίζονται τόσο με την ισχύ αλλά με την ανάγκη προσαρμογής του 6κύλινδρου συνόλου με τον χαρακτηριστικό ήχο με τις νέες περιβαλλοντικές -και όχι μόνο- νόρμες.
Αποδίδοντας στη νεότερη εκδοχή του 510 ίππους (10 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν), ο «επίπεδος» κινητήρας της Porsche έχει δεχθεί αρκετές επεμβάσεις στη σχέση συμπίεσης, στο χρονισμό των βαλβίδων του, καθώς και στην εισαγωγή, πέραν ασφαλώς της προσθήκης ενός φίλτρου σωματιδίων. Αυτό που δεν άλλαξε, όπως διαβεβαιώνει ο επικεφαλής της o γερμανικής εταιρείας ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις GT κατασκευές της Porsche, Andreas Preuniger, είναι η ικανότητά του να περιστρέφεται έως και τις 9.000 σ.α.λ. συνεργαζόμενος είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) με 7 σχέσεις, είτε προαιρετικά, όπως όλα μαρτυρούν, με χειροκίνητο.
Ο Andreas Preuniger αναφέρει χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του στο διεθνή αυτοκινητικό Τύπο ότι το 80% των προσπαθειών της ομάδας εξέλιξης της νέας 911 GT3 επικεντρώθηκε στην πιστοποίηση και προσαρμογή του μοντέλου στις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, θορύβου και ασφάλειας, με το υπόλοιπο 20% να αφορά στη βελτίωση της στους υπόλοιπους τομείς. Σε κάθε περίπτωση και χωρίς να αναφέρει ακριβείς επιδόσεις, ο «ιθύνον νους» της νέας 911 GT3 επιβεβαιώνει ότι η νέα σπορ δημιουργία της Porsche δεν θα είναι βαρύτερη από την τρέχουσα 991.2 – εντούτοις θα είναι ταχύτερη στο Nurburgring.
Έτσι, το παράθυρα –πλην του εμπρόσθιου- θα είναι ακόμα πιο λεπτά, το εμπρός καπό θα είναι κατασκευασμένο από carbon, ενώ χαρακτηριστική θα είναι και εδώ η απουσία… κάμποσων ηχομονωτικών υλικών καθώς φυσικά και των πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα, ένα μεγάλο τμήμα των προσπαθειών της ομάδας εξέλιξης της νέας 911 GT3 επικεντρώθηκε στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης το γερμανικού κουπέ, που πλέον θα είναι σε θέση να παράγει κάθετη δύναμη αυξημένη κατά 50% σε σχέση με εκείνη του απερχόμενου σε λίγους μήνες μοντέλου.
Ο Andreas Preuniger αποκαλύπτει επίσης ότι τα ελατήρια της ανάρτησης της νέας 911 GT3 θα είναι σφικτότερα κατά 25% σε σχέση με το παρελθόν. Από εκεί και πέρα, η πίσω διάταξη της ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσμων σε συνδυασμό με σύστημα τετραδιεύθυνσης) θα παραμείνει αναλλοίωτη, με την εμπρός ωστόσο να δίνει τη θέση της σε μια νέα με αλουμινένια για την περίσταση ψαλίδια. «Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν διπλά ψαλίδια. Δεν ξέραμε αν θα μπορούσαμε να τα κάνουμε να δουλέψουν σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής – τελικά όμως τα καταφέραμε και άξιζε τον κόπο», δηλώνει ο Andreas Preuniger, ο οποίος επισημαίνει ότι η λύση αυτή επιτρέπει στην ανάρτηση να έχει μικρότερες τριβές, όντας συγχρόνως και ελαφρύτερη.
Η νέα εμπρός ανάρτηση -με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ασφαλώς- έχει βελτιώσει σύμφωνα με τον Γερμανό και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης της νέας 911 GT3. Το πακέτο των αλλαγών ολοκληρώνεται εδώ με τους μεγαλύτερους τροχούς των 21 και 22 ιντσών εμπρός και πίσω, που συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 με πλάτος πέλματος 255 και 315 χλστ. Μεγαλύτερη θα είναι επίσης και η διάμετρος των δίσκων του συστήματος πέδησης, το οποίο προαιρετικά θα συνοδεύεται με κεραμικούς αντί για ατσάλινους δίσκους.