Τα μικρά αυτοκίνητα της Crosley διέθεταν μόνο τα πολύ βασικά, από τα οποία συνήθως απουσίαζαν οι πόρτες και τα πλαϊνά παράθυρα, προκειμένου με τη χρήση του μουσαμά το κόστος τους να διατηρείται χαμηλά («όσο πιο απλά, τόσο πιο φθηνά»), όπως αναφέρει το 4troxoi.gr.
Ο Powel Crosley, επιτυχημένος κατασκευαστής ραδιοφώνων και ψυγείων τη δεκαετία του '30, αποφάσισε πριν τη λήξη της να κάνει ένα από τα όνειρά του πραγματικότητα, προσθέτοντας στον κύκλο εργασιών του και την παραγωγή αυτοκινήτων. Ο ιδιοκτήτης τότε μεταξύ πολλών άλλων και της ομάδας ράγκμπι των «Cincinnati Reds», βρήκε ανταπόκριση στην κίνησή του αυτή από τον νεώτερο αδελφό του Lewis, που είχε εκπαιδευτεί ως μηχανικός. Το 1939 κύλησε στους τροχούς του το πρώτο Crosley, ένα μικρό αυτοκίνητο με χαμηλού κυβισμού υδρόψυκτο κινητήρα και τιμή αγοράς μόλις 250 δολάρια. Για τον Powel, που ως καταξιωμένος επιχειρηματίας έβλεπε πως το «Big Three» δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί στο επίπεδο μιας ευρείας γκάμας μοντέλων και κινητήρων, η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με μηχανικά σύνολα κάτω του λίτρου ήταν ένας ανοιχτός για εμπορική δράση δρόμος, στον οποίο δεν κυκλοφορούσαν πολλοί. Όμως, ύστερα από σχεδόν πέντε χιλιάδες μονάδες, η παραγωγή σταμάτησε, εξαιτίας της εισόδου των ΗΠΑ στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τις παραμονές της εμπλοκής της χώρας στις ένοπλες συγκρούσεις, η Crosley είχε στη διάθεσή της έναν 4κύλινδρο σε σειρά αερόψυκτο κινητήρα «COBRA» (COpper BRAzed, από το block του κινητήρα, που ήταν κατασκευασμένο από χάλυβα και χαλκό) των 580 κ.εκ., με εξευγενισμένα υλικά κατασκευής και με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής, ο οποίος δημιουργήθηκε με αφορμή ένα project για το Αμερικανικό Ναυτικό και μετέπειτα αναβαθμίστηκε στα 722 κ.εκ. To συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, που στη διάρκεια του πολέμου χρησιμοποιήθηκε από το μικρό αεροπλάνο Mooney Mite μέχρι φορτηγά-ψυγεία, έδωσε αργότερα τη θέση του στον ίδιων διαστάσεων και αντίστοιχων προδιαγραφών «CIBA», ο οποίος είχε περισσότερο ανθεκτικό block από χυτοσίδηρο, διατηρώντας όμως το αλουμίνιο στα περισσότερα από τα κινούμενα εξαρτήματά του. Με αυτόν τον κινητήρα, ισχύος 26,5 ίππων στις 5.400 στροφές ανά λεπτό, ξεκίνησε η αντεπίθεση της εταιρείας στην αγορά αυτοκινήτου το 1946.
Τα μικρά αυτοκίνητα της Crosley διέθεταν μόνο τα πολύ βασικά, από τα οποία συνήθως απουσίαζαν οι πόρτες και τα πλαϊνά παράθυρα, προκειμένου με τη χρήση του μουσαμά το κόστος τους να διατηρείται χαμηλά («όσο πιο απλά, τόσο πιο φθηνά»). Το 1947 εξέπληξε ευχάριστα τους ανθρώπους της εταιρείας, αφού ένα δίθυρο station wagon μοντέλο της κατάφερε να ανατρέψει τα προγνωστικά τους και να πουλήσει 19.000 μονάδες. Το αφεντικό της Crosley μίλησε τότε για 80.000 ταξινομήσεις την επόμενη χρονιά, επιδίωξη που δεν επιβεβαιώθηκε στις αίθουσες των πωλήσεων, αφού το «Big Three» πρόλαβε να οργανωθεί και να επανασχεδιάσει τα προ του πολέμου μοντέλα του, κυριαρχώντας ξανά στην αγορά με ωριμότερες και πιο στιβαρές προτάσεις. Οι 29.000 μονάδες του 1948, με best-seller ξανά το δίθυρο station wagon, ήταν ένας αριθμός που δεν ικανοποίησε τον Powel.
Το 1949 η Crosley Motors ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις της, στο Cincinnati του Ohio, την παραγωγή ενός νέου μοντέλου. Επρόκειτο για ένα μικρό roadster, με τον γνωστό τετρακύλινδρο κινητήρα και την χαρακτηριστική ονομασία «Hot Shot». Με τους σχεδόν 27 ίππους του το αυτοκίνητο δεν ήταν γρήγορο, έδινε όμως στον οδηγό του κάτι από την αίσθηση των δημοφιλών βρετανικών MG, ενώ είχε και τον άτυπο τίτλο του πρώτου sport μοντέλου της μεταπολεμικής Αμερικής. Χωρίς πόρτες ή με αφαιρούμενες «μισές» πόρτες και τιμή αγοράς μόλις 848 δολάρια (που γίνονταν 924 στην πλουσιότερη έκδοση Super Hot Shot), κόστιζε λιγότερο από τα μισά σε σχέση με το φθηνότερο Chevrolet της εποχής εκείνης. Παράλληλα, είχε και αγωνιστικές διακρίσεις, με την κατάκτηση του «Index of Performance» στις έξι ώρες του Sebring το 1950, αλλά και με τους ξεχωριστούς τερματισμούς του στην Ελβετία και την Ιαπωνία την επόμενη χρονιά. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ο κινητήρας της Crosley χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία και από τα αγωνιστικά της Siata, της Bandini και της Moretti.
Παρά την ενίσχυση της γκάμας της, οι συνολικές πωλήσεις της Crosley Motors το 1949 έπεσαν ακόμη περισσότερο, αφού δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν ούτε τις 7.500 μονάδες. Το μικρό roadster, που ήταν το καλύτερο μοντέλο στην 13χρονη ιστορία της εταιρείας από το Ohio και για αποκτηθεί απαιτούνταν τρεις με τρισήμιση μηνιαίοι μισθοί, αρίθμησε συνολικά 2.498 μονάδες παραγωγής. Η σταδιοδρομία του ολοκληρώθηκε το 1952, όταν ο Crosley διαπίστωσε κάνοντας τον απολογισμό του πως μέχρι τότε είχε χάσει τρία εκατομμύρια δολάρια. Μπροστά στον κίνδυνο οι ζημιές να αυξηθούν περαιτέρω, αποφάσισε να εγκαταλείψει τον κλάδο των αυτοκινήτων. Στο κάτω-κάτω, είχε κάνει το κέφι του και τα είχε καταφέρει καλά.
CROSLEY HOT SHOT Κατασκευαστής Crosley Motors Kινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός 722 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή 57.15 mm x 63.5 mm Ισχύς 26,5 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ. Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο τριών σχέσεων Μήκος 3.772 χλστ. Πλάτος 1.219 χλστ. Ύψος 1.270 χλστ. Μεταξόνιο 2.159 χλστ. Βάρος 537 κιλά Περίοδος παραγωγής 1949-1952 Μονάδες παραγωγής 2.498