Φόρμουλα1:Τα κόκκινα φώτα αρχίζουν και σβήνουν ένα ένα και πλέον μετράμε ανάποδα για την έναρξη του φετινού πρωταθλήματος Formula 1, την Παρασκευή (26/3), με την πίστα του Μπαχρέιν έτοιμη να υποδεχθεί το… πολύχρωμο τσίρκο. Οι χειμερινές δοκιμές αποτελούν παρελθόν και οι πάντες, τόσο οι άνθρωποι των ομάδων, όσο και οι φίλοι του αθλήματος περιμένουν να δουν ένα πρωτάθλημα από… τα παλιά μιας και θα δούμε πιλότους, όπως τον Αλόνσο, τον Σουμάχερ (το νεότερο), το Ράικονεν, πίστες, όπως αυτές του Αγίου Μαρίνου, αλλά και ομάδες, όπως η Άστον Μάρτιν που μας γυρνάνε πίσω.

Το καλεντάρι
Τα προβλήματα με την πανδημία του κορωνοϊού συνεχίζονται, κάτι που σημαίνει ότι κάποια από τα γκραν πρι που είχαμε συνηθίσει δεν θα τα δούμε ούτε φέτος, με μεγαλύτερη απουσία αυτή του αγώνα στην Κίνα. Παρόλα αυτά η FIA κατάφερε να φτιάξει ένα πρόγραμμα 23 γκραν πρι, αντί των περσινών 17, που θα κάνουν τη φετινή διοργάνωση την μεγαλύτερη στην ιστορία του αθλήματος, COVID επιτρέποντος πάντα. Μέσα στις πίστες που θα φιλοξενήσουν τους πιλότους και τα μονοθέσια βλέπουμε προορισμούς που είδαμε και πέρσι, όπως αυτή της Πορτογαλίας, ενώ θα μπορέσουμε να απολαύσουμε ξανά αυτές της Αυστραλίας, της Αμερικής, της Βραζιλίας και του Μονακό.

Το νέο πρόγραμμα της Formula 1 για το 2021:

28 Μαρτίου, Γκραν Πρι Μπαχρέιν, Μανάμα
18 Απριλίου, Γκραν Πρι Εμίλια Ρομάνα, Ίμολα
2 Μαΐου, Γκραν Πρι Πορτογαλίας, Πορτιμάο
9 Μαΐου, Γκραν Πρι Ισπανίας, Βαρκελώνη
23 Μαΐου, Γκραν Πρι Μονακό, Μόντε Κάρλο
6 Ιουνίου, Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν, Μπακού
13 Ιουνίου, Γκραν Πρι Καναδά, Μόντρεαλ
27 Ιουνίου, Γκραν Πρι Γαλλίας, Λε Καστελέ
4 Ιουλίου, Γκραν Πρι Αυστρίας, Σπίλμπεργκ
18 Ιουλίου, Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας, Σίλβερστον
1 Αυγούστου, Γκραν Πρι Ουγγαρίας, Βουδαπέστη
29 Αυγούστου, Γκραν Πρι Βελγίου, Σπα
5 Σεπτεμβρίου, Γκραν Πρι Ολλανδίας, Ζαντβούρτ,
12 Σεπτεμβρίου, Γκραν Πρι Ιταλίας, Μόντσα
26 Σεπτεμβρίου, Γκραν Πρι Ρωσίας, Σότσι
3 Οκτωβρίου, Γκραν Πρι Σιγκαπούρης, Σιγκαπούρη
10 Οκτωβρίου, Γκραν Πρι Ιαπωνίας, Σουζούκα
24 Οκτωβρίου, Γκραν Πρι ΗΠΑ, Όστιν
31 Οκτωβρίου, Γκραν Πρι Μεξικού, Πόλη του Μεξικού
7 Νοεμβρίου, Γκραν Πρι Βραζιλίας, Ιντερλάγκος
21 Νοεμβρίου, Γκραν Πρι Αυστραλίας, Μελβούρνη
5 Δεκεμβρίου, Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας, Τζέντα
12 Δεκεμβρίου, Γκραν Πρι Αμπού Ντάμπι, Αμπού Ντάμπι

Οδηγός… τσέπης για πιλότους και ομάδες:


Alfa Romeo
Ίσως πρόκειται για την πιο… έμπειρη ομάδα με βάση τους πιλότους που έχει. Παρά την αποχώρηση του Frederic Vasseur, επικεφαλή των Ιταλών, οι δοκιμές ήταν άκρως αποδοτικές με τα δύο μονοθέσια να γράφουν τα περισσότερα χιλιόμετρα μετά από αυτά της Alpha Tauri. Πρώτος οδηγός ο 41 ετών, πια, Κίμι Ραϊκόνεν που τόνισε ότι το φετινό μονοθέσιο φαίνεται καλύτερο από το περσινό. Μαζί του ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα σε ρόλο εφεδρικού πιλότου, αλλά και ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι που κλείνει την τρίτη χρονιά μαζί με τον Φιλανδό.

Alpha Tauri

Σίγουρα οι… νικητές των χειμερινών δοκιμών, που δείχνουν έτοιμοι για το γκραν πρι του Μπαχρέιν. Ο βασικός πιλότος της ομάδας θα είναι ο Πιερ Γκασλί, που παρά το γεγονός της αποχώρησής του από την Red Bull ήταν εκπληκτικός την περσινή χρονιά, κερδίζοντας την πρώτη του pole position στο ιταλικό γκραν πρι. Μαζί του θα είναι ένας νέος στον κόσμο της Formula 1, ο Γιούκι Τσουνόντα που στις δοκιμές ήταν ο δεύτερος καλύτερος. Το σίγουρο είναι ότι ο Ιάπωνας δεν πάει για… πρωτάθλημα, όμως σίγουρα η Alpha Tauri θα είναι μια ομάδα που θα τραβήξει αρκετά βλέμματα.

Alpine F1

Πρόκειται για τη γνωστή σε όλους μας Renault που άλλαξε όνομα και χρώματα, αφήνοντας το κίτρινο και το μαύρο, υιοθετώντας το μπλε και το κόκκινο. Πρώτος πιλότος ένας μύθος του αθλήματος, που επέστρεψε, ο Φερνάντο Αλόνσο, δις παγκόσμιος πρωταθλητής με τους Γάλλους το 2005 και το 2006. Παράλληλα η ομάδα έχασε τον τεχνικό διευθυντή της, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ μετά από 20 χρόνια στον οργανισμό. Ο Ισπανός, παρά το γεγονός ότι έχει ακόμα λάμες στο σαγόνι του από ένα ατύχημα που είχε με το ποδήλατό του, έδειξε ότι ένιωσε σαν το… σπίτι του στο μονοθέσιο της Alpine, δείχνοντας ότι θα είναι ανταγωνιστικός. Μαζί του ο Εστεμπάν Οκόν, στη δεύτερη χρονιά του στην ομάδα, που θέλει να… πατήσει στο περσινό βάθρο του γκραν πρι της Στυρίας και να αποδείξει σε όλους ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τον team mate του στα ίσια. 

Aston Martin F1

Οι αγγλική ομάδα επιστρέφει μετά από περισσότερα από 60 χρόνια στην Formula 1, παίρνοντας τη θέση της Racing Point με την αισιοδοξία διάχυτη. Η ομάδα θα έχει έναν τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή, τον Σεμπάστιαν Φέτελ, αλλά και τον Λανς Στρολ που έρχεται με δύο pole position και δύο βάθρα την περασμένη χρονιά. Αν και τα στάνταρ για την Aston Martin είναι υψηλά, τα δοκιμαστικά δεν ήταν καλά, εμφανίζοντας πολλά μηχανικά προβλήματα, όπως αυτό του κιβωτίου ταχυτήτων στο μονοθέσιο του Γερμανού. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ότι έκαναν τους λιγότερους γύρους, ενώ ο Φέτελ δεν κατάφερε ποτέ να δοκιμάσει την AMR21 με μαλακά ελαστικά. 

Ferrari 

Οι Ιταλοί μπαίνουν στη μάχη του πρωταθλήματος, κάτω από τις δηλώσεις ότι η ομάδα δεν μπορεί να περιμένει νίκες μέχρι το 2022 και μετά από μια τραγική περσινή χρονιά. Παρόλα αυτά κανείς δεν αφήνει την φετινή χρονιά στα… χαμένα. Με την απόκτηση του Κάρλος Σάινθ, δίπλα στον Σαρλ Λεκλερκ οι άνθρωποι της Scuderia φτιάχνουν ένα δίδυμο με το βλέμμα στο μέλλον, ενώ οι περσινές εμφανίσεις σε Αυστρία και Βρετανία αποδεικνύουν ότι παρά το χαμηλής ποιότητας μονοθέσιο μπορούν να υπάρξουν καλές εμφανίσεις. Στις δοκιμές τα πράγματα ήταν ανάμεικτα με τον Σάινθ να δείχνει να προσπαθεί να… μάθει το μονοθέσιο, τον Μονεγάσκο να σημειώνει κάποιους καλούς γύρους και τον Ματία Μπινότο, διευθυντή των Ιταλών, να αναφέρει ότι υπάρχει βελτίωση σε πολλούς τομείς σε σχέση με το 2020. 

Haas

Δεν είναι καλά τα πράγματα για τους Αμερικάνους. Έχοντας δύο πιλότους χωρίς εμπειρία, τον Μικ Σουμάχερ, γιο του Μίκαελ, και τον Νικίτα Μαζεπίν, αλλά και με την ομάδα να έχει αναπτύξει λιγότερο από κάθε άλλη το μονοθέσιο το χειμώνα, οι πάντες περιμένουν ένα… Γολγοθά. Η Haas δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει επιπλέον ανάπτυξη μέσα στη χρονιά, μιας και περιμένουν την αλλαγή κανονισμών την επόμενη, με την μόνη διαφορά με το περσινό μονοθέσιο να είναι τα… χρώματα μιας και τόσο το μονοθέσιο, όσο και οι πιλότοι θα είναι ντυμένοι στα χρώματα της σημαίας της Ρωσίας, χάρη στον κύριο χορηγό της Uralkali, εταιρία που ανήκει εν μέρει στον πατέρα του Μαζεπίν.

Mc Laren F1

Μετά από μια πολύ καλή χρονιά, με την κατάκτηση της τρίτης θέσης στο πρωτάθλημα, η ομάδα προχώρησε σε μια πολύ σημαντική αλλαγή αντικαθιστώντας τον κινητήρα της Renault με έναν της Mercedes. Με αυτές τις αλλαγές οι Βρετανοί θέλουν να τα πάνε καλύτερα από πέρσι με τις πρώτες δοκιμές να δείχνουν το Ντάνιελ Ρικιάρντο να… πετάει φτάνοντας την MCL35M στα όρια της. Μαζί με τον Αυστραλό πιλότο θα βρίσκεται ο Λάντο Νόρις, συνθέτοντας ένα από τα πιο ωραία δίδυμα του πρωταθλήματος.

Mercedes

Τελείωσαν πρωταθλητές και είναι ξανά το πρώτο φαβορί στην κατάκτηση του τίτλου για όγδοη σερί χρονιά. Το μεγαλύτερο άγχος όλων στην ομάδα ήταν να πείσουν τον Σερ (πια) Λιούις Χάμιλτον να υπογράψει νέο συμβόλαιο πράγμα που έγινε. Στις δοκιμές που έγιναν η νέα W12 δεν έδειξε αρκετά γρήγορη, όπως είπε ο Βρετανός πιλότος, με τον team mate του, Βάλτερι Μπότας, να συμφωνεί. Βέβαια όλοι γνωρίζουν ότι η Mercedes τις περισσότερες φορές χρησιμοποιεί την τεχνική "sandbagging", δείχνοντας επίτηδες πιο χαμηλή απόδοση για να εξαπατήσουν του αντιπάλους τους. Μένει, λοιπόν, να δούμε αν πρόκειται για ένα ακόμα… κόλπο του Βόλφ που θα κάνει τον Χάμιλτον 8η φορά πρωταθλητή ξεπερνώντας τον Σουμάχερ, ή η κυριαρχία των "ασημένιων βελών" φτάνει στο τέλος της.

Red Bull Racing

Το ερώτημα είναι ένα. Θα είναι η χρονιά που ο Μαξ Φερστάπεν θα κατακτήσει το πρώτο του πρωτάθλημα και αν όχι φέτος πότε; Ο Ολλανδός έδειξε ότι είναι στο καλύτερο σημείο της καριέρας του στα δοκιμαστικά, με τη Red Bull να δείχνει έτοιμη να εκθρονίσει την Mercedes. Τα πρώτα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι "Ταύροι" είναι 0,5 δευτερόλεπτο γρηγορότεροι από τους αντιπάλους τους και μένει να δούμε αν θα επαληθευτεί και στους αγώνες. Η προσθήκη του Σέρτζιο Πέρες, δίπλα στον Φερστάπεν κάνει ένα δίδυμο που μπορεί να ανταγωνιστεί μέχρι τέλους για το πρωτάθλημα. 

Williams Racing

Πόσο χειρότερα μπορούν να πάνε οι Βρετανοί από το 2020 που τελείωσαν με 0 πόντους; Καθόλου είναι η απάντηση με τους πάντες να πιστεύουν σε μια καλύτερη χρονιά. Η ιστορική ομάδα θα έχει τους Τζόρτζ Ράσελ και Νικολάς Λατίφι για δεύτερη χρονιά, έχοντας βασικό αντίπαλο τη Haas. Ιδιαίτερα ο νεαρός Άγγλος έχει δείξει ότι το… έχει και φέτος αναμένεται καλύτερος από πέρσι. Παράλληλα η ομάδα σκοπεύει να προχωρήσει σε βελτιώσεις και μέσα στην χρονιά, πράγμα που θα την κάνει πιο ανταγωνιστική από το 2020, όμως η απουσία της οικογένειας Williams μετά από τόσα χρόνια προκαλεί θλίψη σε όλους τους φίλους του αθλήματος.