Η Radford Motors, μια εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια των ΗΠΑ που επαναφέρει σήμερα στο σύγχρονο αυτοκινητικό προσκήνιο το όνομα της άσημης στο ευρύ κοινό βρετανικής εταιρείας, παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιεί λύσεις και τεχνολογίες που φέρουν την υπογραφή της Lotus.
Ποια είναι όμως η Radford; Επί της ουσίας, πρόκειται για έναν βρετανικό οίκο που ιδρύθηκε από τον Harold Radford το 1948, την ίδια δηλαδή χρονιά που… γεννήθηκε και η Lotus από τον Colin Chapman.
Το πρώτο της τετράτροχο δημιούργημα, το οποίο παρουσιάστηκε το 1951 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου, ήταν μια Bentley η οποία διέθετε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που παρέπεμπαν σε στέισον βάγκον και την… περίεργη τότε ονομασία Countryman.
Την δεκαετία του ’60 η Radford κατασκεύασε 12 shooting brake αντίτυπα της Aston Martin DB5, 2 πρωτότυπα που βασίζονταν στην Ogle Cortina GT και φυσικά κάμποσα Radford Mini, πολλά από τα οποία έγιναν διάσημα χάρη στους… διάσημους ιδιοκτήτες τους, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονταν ο Enzo Ferrari και ο Peter Sellers.
Σήμερα, η αναγεννημένη Radford επανέρχεται στο προσκήνιο με νέα ιδιοκτησία. Πιο συγκεκριμένα, την βρετανική εταιρεία «τρέχουν» σήμερα ο σχεδιαστής Mark Stubbs, o παρουσιαστής και κατασκευαστής αυτοκινήτων Ant Anstead, o Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 Jenson Button και o σύμβουλος επιχειρήσεων και δικηγόρος Roger Behle.
Η νέα Radford Type 62-2
Εμπνευσμένη από το εμβληματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο Lotus Type 62 της δεκαετίας του ‘60, η μοντέρνα έκδοση δρόμου του μοντέλου συνδυάζει ρετρό στοιχεία με σύγχρονες λύσεις στον τομέα του πλαισίου που προέρχονται από την τελευταία εκδοχή της σύχρονης Lotus Evora. Εγκατεστημένος στο κέντρο του αμαξώματος βρίσκεται ένας supercharged V6 κινητήρας με χωρητικότητα 3,5 λίτρων αποδίδει έως και 500 περίπου ίππους φέροντας την υπογραφή της Toyota.
Η νέα Radford Type 62-2 θα είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές, την Classic και την Gold Leaf, καθώς και στην κορυφαία JPS. Στην πρώτη περίπτωση ο V6 δεν ξεπερνά σε απόδοση τους 435 ίππους, ενώ στη δεύτερη τους 500 ίππους, χάρη στα διαφορετικά πιστόνια και εκκεντροφόρους και το νέο mapping του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου του κινητήρα. Η… απόλυτη έκδοση JPS του μοντέλου προσθέτει στην ισχύ του V6 κινητήρα περί τους 100 επιπλέον ίππους.
Η έκδοση Classic διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, και προαιρετικά ένα διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, το οποίο είναι στάνταρ στην Gold Leaf και την JPS, «παρέα» με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Οι εκδόσεις Classic και Gold Leaf διαθέτουν επίσης φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες της AP Racing, ενώ η JPS δίσκους κατασκευασμένους από carbon.
Σε κάθε περίπτωση, όλες οι Type 62-2 χρησιμοποιούν το ίδιο μονοκόκ πλαίσιο της Lotus, το οποίο υποστηρίζεται από ένα ειδικά σχεδιασμένο από τον Radford πίσω υποπλαίσιο για βελτίωση ακαμψίας του αμαξώματος. Σύμφωνα με την Radford, το βάρος της Type 62-2 είναι μόλις 1.000 κιλά.
Σχεδιαστικά, η έκδοση Classic δεν διαθέτει πίσω αεροτομή «πατώντας» σε τροχούς που φιλοξενούν ζάντες με διάμετρο 17 και 18 ιντσών εμπρός και πίσω. Η έκδοση Gold Leaf κοσμείται από ένα livery που παραπέμπει στο παρελθόν, και ειδικότερα στην αγωνιστική παράδοση του μοντέλου, διαθέτοντας ταυτόχρονα μια χαρακτηριστική αεροδυναμική διαμόρφωση στο πίσω μέρος που αυξάνει την κάθετα παραγόμενη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες.
Χαρακτηριστικό επίσης στοιχείο της εξωτερικής περιβολής της Radford Type 62-2 είναι οι προσαρμοσμένες στα εμπρός φτερά κάμερες, οι οποίες έχουν πάρει τη θέση των γνώριμων, κατά τ’ άλλα, εξωτερικών καθρεπτών.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου, προς το παρόν δεν αποκαλύπτεται.
Σε κάθε περίπτωση και με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2022, η νέα Radford Type 62-2 είναι βέβαιο πως θα παραχθεί σε μόλις 62 συλλεκτικά αντίτυπα.