Ο Φερστάπεν προηγείται στην κατάταξη των οδηγών με 341 βαθμούς, 104 περισσότερους από τον Λεκλέρκ και 106 από τον Πέρες, όπως αναφέρει το ΑΠΕ. Συμπεριλαμβανομένου του ιαπωνικού γκραν πρι, οι οδηγοί μπορούν να διεκδικήσουν μάξιμουμ 138 βαθμούς στους πέντε εναπομείναντες αγώνες (25 για κάθε νίκη, έναν επιπλέον για τον ταχύτερο γύρο και άλλους οκτώ για τη νίκη στον αγώνα σπριντ που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του γκραν πρι του Σάο Πάουλο). Έτσι, χρειάζεται να έχει διαφορά 112 βαθμών μετά το γκραν πρι της Ιαπωνίας, προκειμένου να κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο, ενώ θα απομένουν τέσσερις αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν. Εφόσον τα καταφέρει, ο 25χρονος θα γίνει μόλις ο τρίτος οδηγός στη Φόρμουλα Ένα μετά τους Μίκαελ Σουμάχερ (2001, 2004) και Σεμπάστιαν Φέτελ (2011) που «κλειδώνει» τον τίτλο τέσσερις «στροφές» πριν το τέλος.
Με νίκη στην Ιαπωνία ο Φερστάπεν θα «στεφθεί» παγκόσμιος πρωταθλητής, εάν ο Λεκλέρκ τερματίσει χαμηλότερα από τη δεύτερη θέση. Όμως, εάν ο Ολλανδός πάρει τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο στη Σουζούκα, θα πανηγυρίσει τον τίτλο ανεξάρτητα από τη θέση, στην οποία θα καταταγεί ο Μονεγάσκος. Ο οδηγός της Red Bull έχει και το αβαντάζ των περισσότερων νικών σε περίπτωση ισοβαθμίας στο τέλος της χρονιάς, καθώς αυτή τη στιγμή μετράει 11 «πρωτιές» έναντι τριών του «πιλότου» της Ferrari. Επίσης, με νίκη στην Ιαπωνία ο Φερστάπεν θέτει οριστικά τον Πέρες εκτός διεκδίκησης του τίτλου, σε όποια θέση κι αν τερματίσει ο Μεξικανός. Εννοείται ότι, εφόσον Λεκλέρκ και Πέρες τερματίσουν μπροστά από τον Φερστάπεν, ο Ολλανδός θα πρέπει να... περιμένει μέχρι τον επόμενο αγώνα στο Όστιν του Τέξας (23/10) για να «κλειδώσει» τον τίτλο. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο στην Ιαπωνία, εάν τερματίσει εκτός της πρώτης εξάδας.
Εάν δεν καταφέρει να νικήσει στην Ιαπωνία, ο Φερστάπεν χρειάζεται να συγκεντρώσει τουλάχιστον οκτώ περισσότερους βαθμούς από τον Λεκλέρκ και τουλάχιστον έξι περισσότερους από τον Πέρες για να στεφθεί πρωταθλητής. Εάν ο Φερστάπεν καταταγεί δεύτερος στην πίστα της Σουζούκα, ο Λεκλέρκ θα πρέπει να τερματίσει ψηλότερα από την έκτη θέση για να μείνει «ζωντανός» στη διεκδίκηση του τίτλου, ενώ η πέμπτη θέση τον... βολεύει, μόνο αν πάρει και τον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο. Από την πλευρά του, ο Πέρες μπορεί να παρατείνει τη «μάχη» του τίτλου τερματίζοντας τέταρτος ή τρίτος, εάν ο Φερστάπεν πάρει τον επιπλέον βαθμό.
Εάν ο Φερστάπεν τερματίσει τρίτος και πάρει και τον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο, ο Λεκλέρκ θα πρέπει να τερματίσει πέμπτος ή ψηλότερα ή ο Πέρες να καταταγεί μίνιμουμ τέταρτος, προκειμένου να του... στερήσουν τον τίτλο.
Εάν ο παγκόσμιος πρωταθλητής τερματίσει τρίτος χωρίς τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, η έκτη θέση για τον Λεκλέρκ ή η τέταρτη για τον Πέρες είναι αρκετή, προκειμένου η «μάχη» του τίτλου να παραμείνει... ανοιχτή και μετά την Κυριακή.
Εάν ο Φερστάπεν τερματίσει τέταρτος, ο Λεκλέρκ χρειάζεται να τερματίσει τουλάχιστον έβδομος, ανεξάρτητα εάν ο Φερστάπεν θα πάρει το... μπόνους του ταχύτερου γύρου ή όχι. Από την πλευρά του, ο Πέρες χρειάζεται να τερματίσει έκτος ή έβδομος χωρίς τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Εάν ο Φερστάπεν καταταγεί πέμπτος, ο Λεκλέρκ θα πρέπει να τερματίσει όχι χαμηλότερα από την όγδοη θέση ή ο Πέρες να είναι τουλάχιστον έβδομος.
Τέλος, εάν ο Φερστάπεν τερματίσει έκτος στο ιαπωνικό γκραν πρι, μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο εφόσον ο Λεκλέρκ μείνει εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας. Ο Πέρες, από την πλευρά του, μπορεί να δώσει... παράταση στη «μάχη» του τίτλου με το να τερματίσει ένατος ή όγδοος με τον επιπλέον βαθμό.