Από την ονομασία του Q8 και μόνο, η Audi κάνει ξεκάθαρο πως το Audi Q8 e-tron είναι το κορυφαίο μοντέλο μεταξύ των ηλεκτρικών SUV και crossover της γκάμας της. Με την πρώτη ματιά τα Audi Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron αναγνωρίζονται άμεσα ως πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Κάτι που επιτυγχάνεται από το επανασχεδιασμένο μπροστινό και το πίσω μέρος που εμπεριέχουν σε πιο έντονο βαθμό την ηλεκτρική σχεδιαστική γλώσσα της Audi. Ταυτόχρονα, το νέο Q8 e-tron εγκαινιάζει τη νέα εταιρική ταυτότητα με δισδιάστατο μοτίβο των τεσσάρων δακτυλίων πάνω στο αμάξωμα. Επίσης νέα, είναι τα λογότυπα της Audi στις μεσαίες κολόνες του αμαξώματος.
Και για τους δύο τύπους αμαξώματος, υπάρχουν τρεις επιλογές σε ότι αφορά στα συστήματα πρόωσης με τετρακίνηση. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, οι βασικές εκδόσεις του Audi Q8 50 e-tron και του Audi Q8 50 Sportback e-tron σε λειτουργία boost αποδίδουν 250 kW και 664 Nm ροπής, ενώ διαθέτουν αυτονομία έως 480 χλμ. (SUV) και 500 χλμ. (Sportback), σύμφωνα με το WLTP.
Επίσης με την διάταξη dual-motors, τα Audi Q8 55 e-tron και Audi Q8 55 Sportback e-tron σε λειτουργία boost αποδίδουν 300 kW και 664 Nm ροπής. Η αυτονομία τους φτάνει έως τα 582 χιλιόμετρα για το SUV και έως τα 600 χιλιόμετρα για το Sportback, σύμφωνα με το WLTP. Η τελική τους ταχύτητα, καθώς και αυτή του Q8 50 e-tron** συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ.: 24.0–20.1 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO 2 σε g/km: 0) περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.
Τα κορυφαία Audi SQ8 e-tron και Audi SQ8 Sportback e-tron εφοδιάζονται με τρεις κινητήρες. Η ενισχυμένη απόδοσή τους ανέρχεται σε 370 kW και 973 Nm ροπής. Η αυτονομία των εκδόσεων S φτάνει τα 513 χλμ., τόσο στο SUV όσο και στο Sportback. Η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.
Υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών. Η μπαταρία του Q8 50 e-tron έχει net (καθαρή) χωρητικότητα στις 89 kWh (συνολική στις 95 kWh), ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις των Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron έχουν 106 kWh (συνολική 114 kWh). Χάρη στην προσαρμοστικότητα στο σύστημα διαχείρισης, η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επίσης αυξηθεί. Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 150 kW. Στα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται έως και τα 170 kW. Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 10%-80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά – κάτι που αντιστοιχεί σε μία αυτονομία μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων.
Σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το Audi Q8 e-tron* φορτίζει με έως και 11 kW. Η Audi προσφέρει προαιρετική φόρτιση AC με ισχύ στα περίπου 22 kW.Υπό ιδανικές συνθήκες, το Audi Q8 50 e-tron* μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε σχεδόν 9 ώρες και 15 λεπτά (22 kW: 4 ώρες και 45 λεπτά) χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τιμές φόρτισης της μεγάλης μπαταρίας είναι περίπου 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW και 6 ώρες στα 22 kW.
Το νέο Audi Q8 e-tron διατίθεται στάνταρ με αερανάρτηση με ελεγχόμενη απορρόφηση κραδασμών. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος μεταβάλλεται συνολικά κατά 76 χιλιοστά. Για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα υπάρχει βέλτιστη ρύθμιση της αερανάρτησης. Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) θα επιτρέψει στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία - ειδικά σε στενές στροφές.Τα νέα Audi Q8 e-tron* και Audi Q8 Sportback e-tron αναμένονται στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2023 ενώ θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στα μέσα Δεκεμβρίου.