Τελικά οι ιταλοί ξέρουν όχι μονό να σχεδιάζουν αυτοκίνητα αλλά είναι και...«μανούλες» στην μικρή κατηγορία καθώς ξέρουν να πιάνουν τον σφυγμό του υποψήφιου αγοραστή.. Το διαχρονικό 500αράκι ήταν το μοντέλο που στο παρελθόν λόγω της πενιχρής οικονομικής κατάστασης έβγαλε τους νεαρούς ιταλούς από την βέσπα και τους έδωσε την ευκαιρία να αποκτήουν το δικό τους αυτοκινητάκι.
Η συνταγή απλή και πετυχημένη.Μικρό αυτοκίνητο, όμορφο, «τσαχπίνικο» πο υλέει και μια φίλη μου, με συγκρατημένη τιμή. Αυτή την πετυχημένη συνταγή ακολουθήσε και τώρα η Fiat η οποία παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό 500αράκι το οποίο όχι μόνο κρατάει όλα τα χαρακτηριστικά των μοντέλων με τους βενζινοκινητήρες αλλά έγινε και πιο όμορφο.
Το «φούσκωσαν» θα μπορούσε να πεί κάποιος βλέποντας την κορμοστασιά του. Απλοική λέξη αλλά κοντά στην πραγματικότητα καθώς διατηρήθηκε η διαχρονικότητα του μοντέλου με φουτουριστικές σχεδιαστικές γραμμές. Το 500e «φωνάζει» από μακρυά ότι είναι 500 αλλά όχι απλό 500.Μάλιστα «πατάει» σε μια νέα πλατφόρμα που κατασκευάστηκε ειδικά για ηλεκτρικό μοντέλο.
Οι Ιταλοί έδωσαν στο διαχρονικό σχήμα του Fiat 500 σύγχρονα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με πολλές φουτουριστικές λεπτομέρειες. Μπροστά στην μάσκα δεσπόζει το έμβλημα 500,με την γραμμή του καπό να μοιάζει ότι διαπερνά τα στρογγυλά φώτα, τα οποία ουσιαστικά είναι κυκλικά στεφάνια με τεχνολογία led. Παρόμοια φωτιστικά σώματα τύπου δακτυλιδιών led συναντάμε και στον προφυλακτήρα ενώ η εισαγωγή αέρα στο κάτω μέροις μοιάζει να σου...χαμογελάει.
Η σιλουέτα όπως είπαμε παραμένει η ίδια με την ιδιαίτερη σχεδίαση στα πίσω παράθυρα, με απλές καθαρές γραμμές να διατρέχουν το αμάξωμα και τα «φουσκωμένα» φτερά να δίνουν μια σπορ νότα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι όχι μόνο πιο μοντέρνα αλλά και μεγαλύτερα από αυτά των συμβατικών εκδόσεων. Αυτό το «φούσκωμα» ππου περιγράψαμε δεν είναι μόνο οπτικό αλλά ανταποκρίνεται και στιος διαστάσεις οι οποίες είναι μεγαλύτερες.
Το σήμα RED εξωτερικά και εσωτερικά δείχνει την ξεχωριστή έκδοση του αυτοκινήτου.Το Fiat 500e ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης με αυξημένες διαστάσεις που μεταφράζονται σε αύξηση 61 mm σε μήκος, 56 mm σε πλάτος, 39 mm σε ύψος και 22 mm σε μεταξόνιο. Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.632 x 1.683 x 1.527 mm
Οι Ιταλοί μαέστροι της σχεδίασης έκαναν εξαιρετική δουλειά και στο εσωτερικό. Μοντέρνες γραμμές στο ποιοτικό ταμπλό που έχει χρώμα ίδιο με αυτό του αμαξώματος.Υπάρχουν πολλά ρετρό στοιχεία.
Οι Ιταλοί σχεδιαστές ξεπέρασνα τοον ευατό τους και στο αυτοκίνητο της δοκιμής το κάθισμα του οδηγού είναι κόκκινο με μαύρες ραφές σε αντίθεση με τα υπόλοιπα καθίσματα που είναι μαύρα με κόκκινες ραφές.To Fiat 500e ως ηλεκτρικό έχει οικολογική συνείδηση κάτι που φαίνεται και από την χρήση Seaqual από ανακυκλωμένο πλαστικό, που συλλέχθηκε από την θάλασσα στην επένδυση των καθισμάτων.Μην ανησυχείτε όμως η εμφάνιση και η αφή τους ποαραπέμπουν σε κανονικά υφάσματα.
Μιλάμε για ηλεκτρικό μοντέλο άρα για υψηλή τεχνολογία. Η τελευταία γίνεται εμφανής με τις δύο εοθόνες. Η μια, διαστάσεων 7 ιντσών, αποτελεί τον πίνακα οργάνων ενώ η δεύτερη των 10,25 ιντσών αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect (5ης γενιάς)με Bluetooth, WiFi και φωνητικές εντολές, .
Εδώ υπάχρει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto και συμβατότητα με προηγμένα δίκτυα 5G ενώ το μενού θυμίζει smartphone Το μενού συμπληρώνεται από την θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού.
Σε μια προσπαθεια να μην εξαρτάται ο οδηγός από την οιθόνη έχουν τοποθετηθεί φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, ενώ υπάρχουν κουμπιά για το αυτόματο κιβώτιο. Στο κεντρικό τούνελ εκτός από το ηλεκτρικό χειρόφρενο συναντάμε και τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης.
Η πρακτικότητα συμπληρώεται απόθήκες για μικροαντικέιμενα και την αναδιπλούμενη ποτηροθήκη.μια ροδέλα για την ένταση του ηχοσυστήματος και μια θήκη για μικροαντικείμενα. Πρωτόγνωρη επιλογή είναι το κουμπί που ανοίγει τις πόρτες αν και πιο χαμηλά υπάρχει η κανονική χειρολαβή.
Επιπλέον το φίλτρο του συστήματος κλιματισμού έχει δεχτεί επεξεργασία με βιοκτόνα ουσία υψηλής αποτελεσματικότηταςΤώρα όσον αφορά τους χώρους μην περιμένετε πολλά πράγματα γιατί μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης.
Οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα όμως οι πίσω έχουν περιορισμένο χώρο για τα γόνατα και τους ώμους.Το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα μόλις 185 λίτρα, τιμή η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 550 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Τιμές που είναι αρκετές για τα ψώνια ενός σούπερ μάρκετ.
Κάτω από το καπό υπάρχει ηλεκτροκινητήρας ο οποίος αποδίδει 118 ίππους με την ροπή των 220 Nm να εμφανίζεται σχεδόαν από το....μηδέν.Αντλεί ενέργεια από μπαταρία 42 KWh.
Μας άρεσε ιδιαίτερα τοπ γεγονός ότυι δεν υπήρχε μοχλός ταχυτήτων αλλά στην θέση του μια σιρά από μάυρα γυαλιστερά μπουτόν.Έτσι για την κίνηση υπάρχουν όπως βλέπετε οι επιλογές Parking, Reverse, Neutral και Drive,
Συνολικά μέσω του διακόπτη όπως είπαμε στην κονσόλα υπήρχαν στην διάθεση μας 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: το Normal για επιτάχυνση, το Range και το Sherpa, με τα δυο τελευταία να ενεργοποιούνται με το δεξί πεντάλ.
Όταν αφήσεις το πεντάλ του γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας φρενάρει το 500e και την ενέργεια που ανακτάται φορτίζεται η μπαταρία. Το Sherpa επιλέγει τη καλύτερη διαδρομή, με βάση την ενέργεια της μπαταρίας, για να φτάσετε στον προορισμό σας δίχως...άγχος για την αυτονομία.
Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζοπνται 9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Στην πράξη έχεις δύναμη παντού ενώ από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν σε προδιαθέτει να πας στα «κόκκινα» αλλά να κινηθείς σβέλτα κυρίως μέσα στην πόλη όπου είναι και το δυνατό του σημείο.
Μέσα στην πόλη μάλιστα βλέπεις ότι έχεις και την μεγαλύετρη τιμή ηλεκτρικής αυτονομίας που ξεπερνά με άνεση τα 250 χλμ.με μία πλήρη φόρτιση. Πάντως η Fiat προσφέρει και τη λύση του easyWallbox (7,4 kW), το οποίο εγκαθίσταται εύκολα σπίτι και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς την υπερφόρτωση το δίκτυο του σπιτιού.
Μιλήσαμε πριν από λίγο για ιδανική κίνηση μέσα στην πόλη. Αυτή είναι μια πραγματικότητα καθώς το 500e βάζει σε απόλυτη προτεραιότητα την ευκολία στη χρήση γεγονός που επιτρέπει και στον άπειρο σε ηλεκτρικά ααυτοκίνητα να το οδηγήσει με ευκολία.
Το τιμόνι «κόβει» πολύ με τον κύκλο στροφής να είναι 9,7 μέτρα.Έτσι κινείσαι σβέλτα μέσα στα στενά της πόλης με επιτάχυνση όποτε την χρείαζεσαι Η οδήγηση είναι ευχάριστη ,το τιμόνι είναι ελαφρύ, γεγονός που βοηθά στους ελιγμούς.
Όμως όταν βγεις στον αυτοκινητόδρομο το ηλεκτρικό 500αράκι παρουσιάζει σταθερότητα που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ανάρτηση είναι σφιχτή μειώνοντας τις κλίσεις στις στροφές , Δεν είναι όμως τόσο σφιχτή ώστε να μην απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου μπροσφέροντας άνεση στους επιβάτες.
Βέβαια αν και το Fiat 500e είναι κσλά στημένο στον δρόμο, το πλούσιο πακέτο συστημάτων ασφαλείας επιπέοδυ 2 που συναντάμε για πρώτη φορά στην κατηγορία, σας κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη. Υπάρχουν συστήγματα υποβοήθησης που δουλέυουν αρμονικά μεταξύ των οποίων είναι τα Intelligent Adaptive Cruise Control και Lane Centering
Για την άμεση ακινητοποίσηση του αυτοκινήτου υπάρχει σύστημα πέδησης με δίσκους 281 mm μπροστά και ταμπούρα πίσω.
Να συμπληρώσουμε βέβαια όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην επιλογή Range η οδήγηση γίνεται με ένα πεντάλ που όταν το αφήνετε υπάρχει επιβράδυνση και φυσικά ανάκτηση ενέργειας.
Πάμε τώρα στον τομέα της φόρτισης. Με ταχυφόρτιση 85 kW μέσα σε μόλις 5 λεπτά έχετε αυτονομία 50 χιλιόμετρα ενώ για την φόρτιση από το 0 στο 80% χρειάζεστε 35 λεπτά.Αν το φορτίσετε σε μια απλή οικιακή πρίζα χρειάζεσετε για την πλήρη φόρτισση σχεδόν 5 ώρες .
Σε wallbox με δυνατότητα φόρτισης 11 kW) ο χρόνος είναι 4 ώρες και 15 λεπτά.Στην πλήρη φόρτιση έχετε αυτονομία της τάξης 320 χλμ. σε κύκλο WLTP, Η τιμή αυτή ανεβαίνει ακόμη και στα 460 χλμ αν μετακινηθείς αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον.Όσο για την μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από11 έως και 14Kwh/100 χλμ. με την ανώτερη τιμή να ...πετυχαίνεται με το πόδι τέρμα στο δεξί πεντάλ,
Οδηγήσαμε την έκδοση RED με το εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα . Είναι έκδοση η οποία αφορά την συνεργασία της Fiat με οργανισμό που καταπολεμά την αντιμετώπιση της πανδημίας, με δωρεά που προκύπτει από την αγορά κάθε μοντέλου της σειράς RED Family.
Σε τελική ανάλυση το Fiat 500e είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πολύ όμορφο, οικονομικό σε κατανάλωση ενέργειας, με ικανοποιητική αυτονομία, η οποία αυξάνεται μέσα στην πόλη όπου είναι το ιιδανικό του περιβάλλον.Με πλούσιο εξοπλισμό η τιμή του στην έκδοση RED της δοκιμής είναι 25500 ευρώ. Τιμή 34500 ευρώ-9000 ευρώ κρατική επιδότηση και απόσυρση - 250 ευρώ που εείναι η εμπορική πολιτική της αντιπροσωπείας.