Μια μάρκα συτοκινήτου που παρουσιάζει μοντέλα με εντυπωσιακή εμφάνιση και προηγμένους κινητήρες είναι η Honda. Βέβαια αν ρωτήσεις κάποιον να σου πει μέσα σε 5 δευτερόλεπτα ένα μοντέλο της εταιρείας η απάντηση θα είναι «Civic». Μόνο που η Honda έχει βγάλει και άλλα μοντέλα «ελευθέρου χρόνου» με ριζοσπαστκή σχεδίαση . Όπως έκανε πριν από 24 χρόνια με το Honda HR-V ένα αυτοκίνητο πιοιυ έφερε σε άβολη θέση τους ανατγωνιστές της..
Από τότε όμως κύλισε πολύ νερό στο ρυάκι της αγοράς με το Honda HR-V να μένει στάσιμο και τους ανταγωνιστές να παίζουν παιχνίδι στην συγκεκριμένη κατηγορία και να πιάνουν κορυφή. Η νέα γενιά έχει μεγάλες φιλοδοξίες και δικαιολογημένα καθώς η Honda δεν κατέφυγε σε σχεδιαστικές ακρότητες και παρουσίασε το ολοκαίνουργιο Honda HR-V e:HEV με την απέρριτη σχεδίαση και την προηγμένη υβριδική τεχνολογίαου φέρει τον κωδικό Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD).
Η νέα γενιά «πατάει» στη νέα πλατφόρμα Global Small Platform από χάλυβα υψηλής αντοχής σε μεγαλύτερο ποσοστό, πάνω στην οποία βασίζεται και το υβριδικό Honda Jazz. Η επιλογή αυτή έχει αυξήσει το μήκος κατά 66 mm, φτάνοντας στα 4,34 μέτρα, όπως και το πλάτος κατά 18 mm αγγίζοντας τα 1,79 μέτρα.
Την ίδια στιγμή έχει γίνει«δίαιτα» με 1,5 κιλά λιγότερα ενώ έχει αυξηθεί η η στρεπτική ακαμψία και η αντοχή με ότι θετικό συνεπάγεται στην προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης , Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.340/1.790/1.582mm.Μεταξόνιο:2.610 mm.
Λιτές γραμμές για την τρίτη γενιά HR-V e:HEV με την μεγάλη εξάγωνη μάσκα να κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος. Τα ιδιαίτερα στενά και κομψότατα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led ενώνονται μεταξύ τους με μια ενιαία φάσα.
Οι κομψές απαλές γραμμές διατρέχουν όλο το αμάξωμα και ενώνονται νοητά με τις φάσες των led φωτιστικών σωμάτων Οι σχεδιαστές έδωσαν μια coupe διαμόρφωση χάρη στο κυρτό τελειώμα της οροφής στο πίσω μέρος. Οι κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες δίνουν την ψευδαίσθηση του τρίθυρου σπορ αμαξώματος.
Η ίδια σχεδίαση σε σχέση με το μπροστινό μέρος ακολουθείται και στο πίσω χάρη στο ενιαίο φωτιστικό σώμα,που είναι ψηλά τοποθετημένο.Ένα ιδαίτερο χαρακτηριστικό είναι ο ξεχωριστός χρωματισμός Premium Sunlight White ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου.
Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι σχεδιαστικά έχει ακολουθηθεί η ίδια συνταγή απλότητας όπως και στο εξωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής παρά τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθείσε σε αρκετά σημεία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
Στο κέντρο του δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 9,0 ιντσών με το αναβαθμισμένο infotainment HMI της Honda. Η οθόνη δεν είναι μόνο ευκρινέστατη αλλά αποδείχθηκε και ιδαίτερα γρήγορη στην εκτέλεση των εντολών. Το σύστημα πολυμέσων Honda Connect διαθέτει πλήρη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.
Η επιλογή του ηλεκτρικού χειρόφρενου απελευθερώνει χώρο και για τον διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης Drive Mode. Η εργονομία είναι εξαιρετική καθώς όλα βρίσκονται στα σωστά σημεία ενώ υπάρχουν και κανονικοί διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες..
Η αύξηση των διαστάσεων έχει προσφέρει και καλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες που έχουν περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους αλλά και για τα γόνατα τους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Θα θέλαμε πάντως λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών καθώς στο πόρτμπαγκάζ υπάρχουν διαθέσιμα 335 λίτρα καθώς στο πάτωμα του φιλοξενούνται οι μπαταρίες.
Η τιμή πάντως αποδείχθηκε επαρκής για τις αποσκευές μας. Στα θετικά ακόμη περιλαμβάνεται και ο ηλεκτρικός τερόπος ανοίγματος και κλεισίματος της πόρτας του πόρτμπαγκάζ..
Ας μην ξεχνάμε βέβαια και τα ανακλινόμενα πίσω καθίσματα Magic Seats τα οποία με την αναδίπλωση τους άνεβάζουν την χωρητικότητα στα 1.305 λίτρα.Όταν τα διπλώσετε προς τα εμπρός δημιουργείται ένα εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Ένα ξεχωριστό χαρακτηριοστικό της καμπίνας του νέου Honda είναι και το σύστημα διάχυσης αέρα με την κωδική ονομασία Air Diffusion System. Μέσω ειδκού κουμπιού στον αεραγωγό, η ήπια ροή αέρα κατευθύνεται προς τα πλευρικά παράθυρα και την οροφή χωρίς να «χτυπά» το πρόσωπο των επιβατών που κάθονται μπροστά.
Το πακέτο συστημάτων ασφαλείας είναι πλούσιο και εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω Μεταξύ άλλων διαθέτει αυτόματη πέδησης μετριασμού σύγκρουσης - CMBS, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης - FCW,σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα ,σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας, έξυπνος περιοριστής ταχύτητας,έξυπνο σύστημα ελέγχου σταθερής ταχύτητας,ακολούθησης χαμηλής ταχύτητας,σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας ,πληροφόρηση τυφλού σημείου και παρακολούθηση κυκλοφορίας διασταυρώσεων.
Κάτω από το αμάξωμα του Honda HR-V e:HEV είναι κρυμμένη η προηγμένη υβριδκή τεχνολογία με την κωδική ονομασία Multi-Mode Drive (i-MMD) . Το υβριδικό σύνολο απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 DOCH i-VTEC.
Αποδίδει 107 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης στα 131 Nm να εμφανίζεται σε κλίμακα στροφών 4.500-5.000 σ.α.λ. Υπάρχουν επιπλέον δυο ηλεκτροκινητήρες . Με τον βασικό ηλεκτροκινητήρα συνεργάζετα ο βενζινοκινητήρας. Κινεί αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς με την συνολική ισχύ να είναι 131 ίππους και ροπή 253 Nm.Για την αποθήκευση της ενέργειας υπάρχει μπαταρία 118V Li-Ion, 0,98 kWh
Για τη μετάδοση, η Honda χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση σύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα την πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση
Υπάρχει εκτός από την επιλογή της θέσης D στο κιβώτιο υπάρχει και η θέση Β, όπως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για αυξημένη ανάκτηση ενέργειας με ταυτόχρονη ρύθμιση της ταχύτητας από τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Η τεχνολογία i-MMD και μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος δίνει την δυνατότητα αυτόματης επιλογής μεταξύ τριών πριογραμμάτων οδήγησης το Econ,Νormal ,Sport δίνοντας ως αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση με την μικρότερη κατανάλωση.
Έχουμε το πρόγραμμα EV Drive. Η μπαταρία ιόντων λιθίου με 25% περισσότερα στοιχεία (από 48 στα 60) δίνει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα με την κίνηση να γίνεται ηλεκτρικά κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες. Στο πρόγραμμα Hybrid Drive η κίνηση γίνεται με τον βενζινοκινητήρα να δίνει ισχύ σε ένα δεύτερο μοτέρ/ηλεκτρογεννήτρια, ό οποίος με με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης..
Στο πρόγραμμα Engine Drive η κίνηση γίνεται μέσω του βενζινοκινητήρα στους μπροστινούς τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου eCVT. Στην πράξη τώρα οδηγώντας και στον ανοιχτό δρόμο και μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση καυσίμου στην λειτουργία δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα./100 χλμ με τις εκπομπές CO2 να είναι 122 γρ./χλμ.
Στο βαθύ πάτημα του γκαζιού το νέο HR-V «πιάνει» τα 0- 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα. Πάντως το HR-V e:HEV δεν προσφέρεται για...αγώνες καθώς όλη η προσοχή έχει δοθεί στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Η λογική του νέου HR-V είναι ουσιαστικά ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ισχύ 131 ίππους και ροπή 253 Nm το οποίο δεν μπαίινει στην πρίζα, γιατί κινείσαι με ενέργεια που παράγει ο βενζινοκινητήρας αυτόματα .Το βάρος του συβριδικού συστήματος είναι μόλις 110 κιλά, με το συνολικό βάρος να διατηρείται στα 1,380 κιλά,
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά στην ανάρτηση συναντάμε γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι μηχανικοί της Honda έβαλαν νέα υδραυλικά σινεμπλόκ που που κάνουν πιο άμεσο το τιμόνι μειώνοντας ταυτόχρονα και τους κραδασμούς στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα κατά την διέλευση σε δρόμους με λακκούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες.
Την ίδια στιγμή όταν ανεβάσεις ρυθμούς, το Honda HR-V e:HEV έχει μειωμένες κλίσεις σε στενά στροφιλίκια παρά ατην αυξημένη απόσταση των 18 mm από το έδαφος.Το σύστημα Hill Descent Control αποτελέι το μοναδικό πρόγραμμα για την κίνηση εκτός δρόμου.
Αυτή η απόσταση σου δίνει το...θάρρος να ξεφύγεις από την άσφαλτο και να μπεις σε σκληρούς χωματόδρομους,παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Οι επιβάτες είναι σε «προστατευμένο» περιβάλλον που προσφέρει μεταξύ άλλων και η ενισχυμένη ηχομόνωση. Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και δυνατά χωρίς το αυτοκίνητο να «βουτάει» με την ανάκτηση ενέργειας στο σύστημα πέδησης να γίνεται αρκετά αισθητή στο πεντάλ.
Το Honda HR-V e:HEV λοιπόν είναι ένα μοντέλο πιου διααθέτει συχρονη σχεδίαση, υψηλή τεχνολογία ,πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αξιοπιστία και αντοχή στον χρόνο. Η νέα γενιά είναι φειδωλή στην κατανάλωση καυσίμου, διαθέτει εξηλεκτρσισμένη δύναμη και δεν έχεις το άγχος της φόρτισης. Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής Υπάρχει η βασική πλούσια έκδοση Elegance η οποία ξεκινά από τις 33.350 ευρώ.
Πηγή: star.gr