Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η πανδημία του Covid-19, η έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και τα προβλήματα logistics, η Dacia σημείωσε εντυπωσιακή επίδοση πουλώντας 573.800 οχήματα το 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,8% σε σύγκριση με το 2021. Η μάρκα έφτασε, επίσης, σε ένα σημαντικό ορόσημο το 2022, καθώς έχει πουλήσει 8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, από το 2004.
Το 2022, η Dacia πέτυχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στην Ευρώπη, με 7,6%, στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων σε πελάτες λιανικής, ενισχύοντας τη θέση της για δεύτερη συνεχή χρονιά (έχοντας κατακτήσει μερίδιο 6,2% το 2021). Η μάρκα πέτυχε επίσης το μερίδιο ρεκόρ της τάξεως του 3,7% των πωλήσεων PC+LCV στην Ευρώπη (αύξηση 0,5% σε σχέση με το 2021) και 4,2% των πωλήσεων PC (αύξηση 0,7% σε σχέση με το 2021).
Στην Ελλάδα, η Dacia πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της τάξης του 39,7% σε σχέση με το 2021, ενώ το μερίδιό της αυξήθηκε από το 2,3% το 2021, στο 3,0% τη χρονιά που μας πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο λιανικής της Dacia στην ελληνική αγορά αυξήθηκε από το 3,1% (2021) στο 4,4% (2022).
Η Dacia σε λιγότερο από 15 μήνες, λανσάρισε τέσσερα νέα μοντέλα, τα Sandero, Spring και Duster το 2021 και το Jogger το 2022. Στα τέλη του 2022, και τα τέσσερα μοντέλα προχώρησαν στην τελική φάση της νέας στρατηγικής της Dacia, ενσωματώνοντας τη νέα τολμηρή εταιρική ταυτότητα της μάρκας. Το 2022 πουλήθηκαν 229.500 μονάδες Sandero (μια αύξηση 1,2% σε σχέση με το 2021). Για έκτη συνεχή χρονιά, το Sandero ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής, ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ΙΧ σε όλα τα κανάλια πωλήσεων στην Ευρώπη.
Το Duster διατήρησε την πρώτη θέση ανάμεσα στα SUV στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής– μια θέση που κατέχει από το 2018 – και έγινε το δεύτερο όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις λιανικής στην ευρωπαϊκή αγορά, ακριβώς πίσω από το Sandero, με 197.100 πωλήσεις σε όλες τις χώρες το 2022 (μια αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2021), ενώ από την ημέρα που παρουσιάστηκε, το 2010, πάνω από 2 εκατομμύρια Duster έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους.
Το 2022 πουλήθηκαν 48.900 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού Spring (αύξηση 75% σε σχέση με το 2021). Από την κυκλοφορία του το 2021, το Spring έχει κερδίσει περισσότερους από 100.000 πελάτες, τα τρία τέταρτα των οποίων είναι πελάτες λιανικής. Το Spring είναι ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής.
Κατά τον πρώτο χρόνο του στην αγορά, το 2022 το Jogger πούλησε 56.800 μονάδες, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία C (εκτός των SUV), που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής. Πάνω από το 70% των πελατών συνεχίζει να επιλέγει τις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις των μοντέλων Dacia, ενώ ένας στους τρεις πελάτες της Dacia, αλλά και το 58% των πελατών του Jogger, επιλέγουν τον κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG που έχει κατά μέσο όρο 10% λιγότερες εκπομπές CO2 (118g/km) από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα, ενώ, με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το μοντέλο προσφέρει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας. Επίσης, το Spring το επιλέγει το 93% των πελατών λιανικής που αγοράζουν για πρώτη φορά ηλεκτρικό όχημα.
ΠΗΓΗ: star.gr