«Πόσο Mustang μπορεί να είναι μια ηλεκτρική Mustang;» Αυτή ήταν η απορία αρκετών φίλων που προσπαθούσαν να καταλάβουν τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο η Ford κατάφερε να αλλάξει την αδιάφορη γνώμη που έχουν κάποιοι για την σχεδίαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Oι υποψήφιοι αγοραστές ζητούν από το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο να έχει και όμορφη σχεδίαση εκτός από την ισχύ και την μεγάλη αυτονομία. Και καλά κάνουν εδικά με τις υψηλές τιμές που έχουν. Την είχαμε δοκιμάσει και θα μπορούσαμε απλά να αναδημοσιεύσουμε το άρθρο.Δεν το κάναμε άλλα ζητήσαμε και πήραμε πάλι την Ford Mustang Mach-Ε AWD με τα 351 άλογα.
H Ford έκανε μια έξυπνη κίνηση με το όνομα.
Το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο δεν το ονόμασε απλά Ford Mach Electric αλλά πρόσθεσε την λέξη Mustang, ελπίζοντας δικαιολογημένα ότι το θρυλικό μοντέλο του έχει γράψει χρυσές σελίδες στο παρελθόν θα πετύχει το ίδο και σήμερα.
Η νέα Mustang Mach-E είναι η πρώτη SUV Mustang στην ιστορία και«πατάει» πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτρικά οχήματα.Δεν μιλάμε γαι ένα απλό SUV αλλά σε ένα μεγάλο crossover που απέχει από το έδαφος μόλις 14,5 εκατοστά. Η μειωμένη απόσταση απόι το έδαφος σε σχέση με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου επιλέχθηκε για να αντιμετωπιστούν οι εντυπωσιακές επιδόσεις των 350 ίππων.
Με την πρώτη ματιά όχι απλά κερδίζει τις εντυπώσεις αλλά κάνει τους υπόλοιπους οδηγούς να το κοιτούν με... ζήλεια και πολλές φορές με ανοιχτό το στόμα. Μιλάμε για ένα αντυπωσιακό όχημα με άκρως εντυπωσιακή σχεδίαση μπροστά όπου στην μεγάλη κλειστή μάσκα δεσπόζει το εμβληματικό λογότυπο με το άλογο να καλπάζει.
Τα φωτιστικά σώματα adaptive LED φώτα ρυθμίζουν την δέσμη τους ακολουθούν το στρίψιμο του τιμονιού ρυθμίζοντας ανάλογα την δέσμη τους ενεργοποιώντας αυτόματα τους προβολείς . Αυτό γίνεται όταν δεν έρχεται αυτοκίνητο από απέναντι ενώ με την εμφάνιση τους κλείνουν αυτόματα.
Το μακρύ καπό και τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού στο πίσω μέρος με το αλογάκι στην μέση του πορτμπαγκάζ παραπέμπουν και πάλι στην θρυλική Mustang του παρελθόντος. Με βαμμένη μαύρη την οροφή κρύβουν το ύψος ενώ όταν δεις την ηλεκτρική Ford Mustang Mach- Ε AWD από το πλάι σχηματίζεις την εικόνα ενός...θηρίου που είναι έτοιμο να σου «χυμήξει».
Ξεκλείδωμα με...μπουτόν και εφαρμογή
Για να περάσεις στο εσωτερικό χρειάζεται απλά να πατήσεις το μπουτόν στην κολώνα καθώς απουσιάζουν οι λαβές από τις πόρτες. Επιπλέον το ξεκλείδωμα της Mustang Mach-E γίνεται είτε με το κλειδί είτε μέσω εφαρμογής Ford Pass στο κινητό σας τηλέφωνο είτε μέσω κωδικού στο πληκτρολόγιο αφής στην κεντρική κολόνα.
To FordPass ασποτελεί μια προηγμένη εφαρμογή μέσω της οποίας μπορείς να εντοπίζεις την Mustang Mach- Ε στο χάρτη ενώ έχεις την δυνατότητα και της ρυθμισης της φότισης Υπάρχουν ασφαλείς ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air updates) οι οποίες ενημερώνουν αυτόματα το λογισμικό SYNC 4A και με τις σχετικές αναβαθμίσεις βελτιώνουν την ποιότητα, την ικανότητα και την διαχείρηση του οχήματός σου.
Ford Mustang με οθόνη αλά...Tesla
Περνάμε στο ποιοτικότατο εσωτερικό και βλέπουμε ένα ...Tesla. Μπροστά από το τιμόνι συναντάμε μια δεύτερη οθόνη 10,2” που προσφέρει μια σειρά από πληροφορίες όπως είναι η ταχύτητα και η ηλεκτρική αυτονομία Για να ακριβολογήσουμε υπάρχει στην μεση του λιτού ταμπλό μια hi tech τεράστια κάθετη οθόνη 15,5 ιντσών με εντυπωσιακά γραφικά, η οποία αποτελεί το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου.
Στην βάση της οθόνης υπάρχει ένας πιεζοστροφικός διακόπτης. Μέσω της οθόνης έχεις την δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμ,άτων λειτουργίας “Whisper”, “Active” και Untamed”, Οι μηχανικοί της Ford φρόντισαν την ώρα της ηλεκτρικής κίνησης αν επιθυμείς να ακούς από τα ηχεία του αυτοκινήτου τον ήχο από κινητήρα V8 διεγείροντας σου έτσι τις αισθήσεις δικαιολογώντας ταυτόχρονα την ύπαρξη του θρυλικού ονόματος.
Το κέντρο ελέγχου της Mustang Mach-Ε
Η οθόνη ως κέντρο ελέγχου σου δίνει πρόσβαση στον κλιματισμό, στο πλοηγό, στο ηχοσύστημα της B&O ακόμη και στα θερμαινόμενα καθίσματα. Για τους ξεχασιάρηδες υπάρχει ειδοποήση στην οθόνη όταν σβήσεις το αυτοκίνητο η οποία σου δείχνει αν έχεις ξεχάσει στο πίσω κάθισμα ...παιδί ή ακόμη και σκυλί.
Ο εξοπλισμός παίρνει...βραβείο καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων: θερμαινόμενα ,ηλεκτρικά καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών θερμαινόμενο τιμόνι και μια εuκρινέστατη περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας.
Η ενεργοποίηση του έξυπνου συστήματος Active Park Assist εντοπίζει κατάλληλο κάθετο ή παράλληλο χώρο και στη συνέχεια να σε κατευθύνει εύκολα σε αυτόν. Τα χέρια σου...λύνονται χάρη στα βοηθήματα στάθμευσης με όπισθεν τα οποία ενεργοποιούν και ηχητική προειδοποίηση όταν πλησιάζετε πολύ αντικείμενα γύρω σας.
Στην βάση της κονσόλας υπάρχει ο εύχρηστος πιεζοπεριστροφικός διακόπτης με τον οποίο επιλέγεις την κίνηση.Η εργονομία συμπληρώνεται από τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους για τα μικροαντικείμενα σας. Πέντε επιβάτες κάθονται άνετα με τους μπροστινούς να έχουν στην διάθεση τους ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τα καθίσματα τους.
H εντυπωσιακή πανοραμική οροφή αυξάνει ακόμη περισσότερο το αίσθημα της ευρυχωρίας. Ανοίγοντας ηλεκτρικά την πόρτα του πορτμπαγκάζ βλέπεις ότι έχεις διαθέσιμα 402 λίτρα αποθηκευτικού τιμή η οποία αγγίζει τα 519 λίρα μέχρι την οροφή.
Σε αυτά τα λίτρα προσθέστε και έναν επιπλέον χώρο 81 λίτρων που υπάρχει κάτω από τοι μπροστινό καπό.Σε αυτόν τον αποθηκευτικό χώρο η Ford έχεει τοποθετήσει δυο καλώδια φόρτισης.
Τι κάνει στον δρόμο το «άλογο που καλπάζει».
Πάμε λοιπόν να δούμε τις δυνατότητες της νέας Ford Mustang Mach-E στην έκδοση με τα 350 άλογα. Πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης ενεργοποιείς τους ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 351 ίππους και μεταφέρουν την ισχύ και στους 4 τροχούς. Τα ηλεκτρικά μοτέρ τροφοδοτούνται με ενέργεια από την μπαταρία 98,7 kWh Με το πάτημα του γκαζιού με το αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης ,τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με καταιγιστικούς ρυθμούς και...σιωπηλά.
Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ.Η θηριώδης ροπή των 580 Nm αρχίζει να κάνει την εμφάνιση της από...το μηδέν και δίνουν αμέσως την μεγάλη ώθηση σε ένα όχημα που ζυγίζει 2182 κιλά.
Η Mustang Mach- Ε AWD είναι για τους ...ήσυχους και τους...«ατίθασους» οδηγούς.
Ανάλογα με την διάθεση οδηγείς και η Mustang Mach- Ε AWD ανταποκρίνεται.Υπάρχει και η δυνατότητα των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης Whisper, Active και Untamed . Επιλέγονρτας την κάθε μια ξεχωριστά διαφοροποιείς και την απόκριση των ηλεκτροκινητήρων, με το Whisper να είναι το πιο «ήπιο» σε λειτουργία.Τώρα για το τι κάνει η λειτουργία “Untamed” από την μετάφραση που σημαίνει “Ατίθασος” καταλαβαίνεις ότι νιλάμε για ένα σπορ πρόγραμμα όπου τα δίνεις όλα.
Μέχρι που πηγαίνω μέχρι να αδειάσει η μπαταρία;
Η αυτονομία σε θεωρητικό επίπεδο είναι 540 χιλιόμετρα αλλά σε ιδανικές συνθήκες κατά τον κύκλο WLTP..Σε πραγματικές συνθήκες η αυτονομία αγγίζει τα 460-480 χιλιόμετρα. Αυτό συμβαίνει καθώς θα πατήσεις πιο βαθιά το δεξί πεντάλ για να χαρείς τις δυνατότητες των 351 ίππων
Εμείς προτιμήσαμε το Whisper σε συνδυασμό με τοone-pedal με άμεση επιτάχυνση και προοδευτική επιβρ΄'αδυνση κάθε φορά που αφήνετε το δεξί πεντάλ για ανάκτηση ενέργειας .Όσο για την μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος είναι στα 18,7 kWh/100χλμ.
Τρέχει αλλά υπάρχει και η...ασπίδα προστασίας
Με την Mustang Mach- Ε AWD να σε απογειώνει το επόμενο ζητούμενο είναι η ασφάλεια που σου παρέχει .Ο κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων είναι μεγάλος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 11 αερόσακους, ESP, προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, επιτήρηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.
Τρέχει αλλά πατάει και στα ...τέσσερα
Η διάταξη των αναρτήσεων είναι γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω . Υπάρχει και ο ιδανικός συνδυασμός με το άκαμπτο πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους χάρη στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα. Η πανίσχυρη Mustang κατά την διάρκεια της δοκιμής εμφανίστηκε άμεση στις αντιδράσεις ,δίνοντας πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι .
Για πολλούς η αίσθηση που δίνει είναι...ελαφριά αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στη μεγάλη δύναμη της. Τα κρατήματα είναι εντυπωσιακά και στον ανοιχτό δρόμο με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ήσυχο και ασφαλές ταξίδι.
Κινηθήκαμε και σε χωμάτινες διαδρομές. Η τετρακίνηση έκανε εξαιρετική δουλειά και μας ξεκόλλησε από δύσκολες καταστάσεις. Και εδώ το στιβαρό πλαίσιο έκανε εξαιρετική δουλειά με την ρύθμιση των αναρτήσεων που ισσοροπούν ανάμεσα σε κρατήματα και άνεση να μην κουράζουν τους επιβάτες .Τρέχει αλλά και σταμτάει εγκαίρως.Η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι εξίσου εντυπωσιακή.
Τα φρένα είναι μεγάλοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς-με τις κόκκινες αγωνιστικές δαγκάνες «Colorado Red» δαγκάνες των φρένων να είναι τετραπίστονες (μπροστά αεριζόμενοι δίσκοι 385 mm, πίσω συμπαγείς 316 mm) με την υπογραφή της Brembo. Όπως γίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το σύστημα πέδησης είναι συνυφασμένο και με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με ότι θετικό συνεπάγεται στην άμεση απόδοση τους.
Πόσο γρήγορα φορτίζει;
Για τους αγοραστές ενός τέτοιου αυτοκινήτου η ιδανική λύση είναι η τοποθέτηση ενός wallbox σε τριφασικό 11,0 kW όπου χρειάζονται περίπου 9 ώρες ,προσφέροντας αυτονομία 490 χλμ..Για την ταχυφόρτιση DC, η Ford Mustang Mach-E AWD υποστηρίζει έως ταχυφορτιστή 150 kW που δίνει ρεύμα για 110 χιλιόμετρα κάθε 10 λεπτά.
Τελικά όλα αυτά πόσο κοστίζουν;
Η Ford Mustang Mach-E είναι ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με «μουράτη» εμφάνιση που κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμα της, με πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε χωρίς την κρατική επιδότηση 76 178 ευρώ.
Πηγή: star.gr