Η κυβέρνηση Μπάιντεν σχεδιάζει να προτείνει έναν κανόνα που θα απαγορεύει το κινεζικό λογισμικό σε οχήματα στην Αμερική με αυτοματισμό επιπέδου 3 και άνω, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο άγνωστες πηγές. Αυτό ουσιαστικά θα απαγόρευε επίσης τις δοκιμές στους δρόμους των ΗΠΑ των αυτόνομων οχημάτων που παράγονται από κινεζικές εταιρείες, ανέφερε η έκθεση.

Οι ΗΠΑ έχουν ήδη επιδιώξει να περιορίσουν την είσοδο ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής, επιβάλλοντας δασμούς άνω του 100%, και το νομοσχέδιο περί καθαρής ενέργειας του προέδρου Τζο Μπάιντεν δυσκολεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν μπαταρίες που κατασκευάζονται στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας. Με τις εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου να είναι υψηλές, αυτές οι ανησυχίες επηρεάζουν τώρα στο κινεζικό λογισμικό αυτόνομων οχημάτων.

Η κυβέρνηση ανησυχεί ότι τα έξυπνα οχήματα που χρησιμοποιούν κινεζικό λογισμικό θα μπορούσαν να συλλέξουν ευαίσθητα δεδομένα για πολίτες και υποδομές των ΗΠΑ και να στείλουν τα δεδομένα στην Κίνα.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν σχεδιάζει επίσης να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα με προηγμένα συστήματα ασύρματης επικοινωνίας που έχει αναπτύξει η Κίνα, ανέφερε το Reuters. Σύμφωνα με την πρόταση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές θα πρέπει να επαληθεύσουν ότι κανένα από τα συνδεδεμένα οχήματα ή το προηγμένο λογισμικό αυτόνομων οχημάτων δεν αναπτύχθηκε σε μια “ξένη οντότητα ανησυχίας” όπως η Κίνα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου δήλωσε ότι το υπουργείο “ανησυχεί για τους κινδύνους εθνικής ασφάλειας που σχετίζονται με τις συνδεδεμένες τεχνολογίες σε συνδεδεμένα οχήματα”, σύμφωνα με το Reuters. Η κινεζική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον δεν σχολίασε άμεσα το ρεπορτάζ. Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δεν απάντησε επίσης σε αίτημα για σχόλιο όταν επικοινώνησε μαζί του το πρακτορείο Bloomberg.