Νομίζω ότι για τον Αλαφούζο η πρόταση Γιαννακόπουλου είναι σανίδα σωτηρίας: αλίμονο αν κάτι πάει στραβά.
Μου ζητάτε μέρες τώρα με επιστολές στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο (karpetshow@yahoo.,gr) να πάρω θέση για την ιστορία της πρόθεσης του Δημήτρη Γιαννακόπουλου να αποκτήσει την ΠΑΕ ΠΑΟ. Απαντάω ότι δεν βιάζομαι. Η συγκεκριμένη ιστορία θα αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αν ο Γιαννακόπουλος κάνει γνωστές εκτός από τις προθέσεις του και τις προτάσεις του. Το γεγονός ότι αμέσως μετά τη δική του δήλωση ότι σκέφτεται να μπει, ακολούθησε ένα μπαράζ εκτιμήσεων για Κινέζους επενδυτές, τριψήφια νούμερα εκατομμυρίων που θα επενδυθούν, σχέδια για το «Απήλιον», τη Λεωφόρο και το ΟΑΚΑ, δείχνει ότι ο κόσμος διψάει για σεναριολογία και οι αθλητικογράφοι τρέχουν να καλύψουν αυτή του την ανάγκη. Προσοχή όμως: ο ίδιος ο Γιαννακόπουλος δεν έχει αποκαλύψει παρά δύο πράγματα. Την πρόθεσή του να βοηθήσει και τη θέλησή του να μην αναλάβει τα χρέη των προηγούμενων.
Πρόθεση
Τα χρέη είναι μεγάλο αγκάθι. Πολλοί ζητάνε από τον Γιάννη Αλαφούζο να ξεκαθαρίσει την οικονομική εικόνα της ΠΑΕ: το γράφουν κι αρκετοί συνάδερφοι. Γνωρίζω ότι πρόθεση του προέδρου είναι να το κάνει. Ελπίζω, όταν αυτό συμβεί, να μην ωραιοποιηθεί η κατάσταση, όπως συνέβη πέρυσι το καλοκαίρι, όταν η ΠΑΕ διεκδικούσε το πιστοποιητικό συμμετοχής της στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις και όλα εμφανίζονταν ωραία, μέχρι που η ΟΥΕΦΑ έκοψε τον φάκελο. Δεν υπήρξε ούτε δόλιος, ούτε κακοσχεδιασμένος εκείνος ο χειρισμός: απλά ο Αλαφούζος παρασύρθηκε λίγο από τους συμβούλους του και είδε το πράγμα με πολύ μεγάλη αισιοδοξία.
Για να μη γίνει και τώρα το ίδιο λάθος, εγώ λέω ότι στην όποια ενημέρωση γίνει σήμερα στον Γιαννακόπουλο (και προσεχώς στους οπαδούς) καλό είναι να αναλυθεί το χειρότερο δυνατό σενάριο κι όχι η καλύτερη των εξελίξεων. Δεν ξέρω τα οικονομικά της ΠΑΕ, ακούω όμως ότι για να πείσει ο Αλαφούζος ότι αυτή βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από πέρυσι, θα πρέπει στον έλεγχο του Δεκεμβρίου που θα κάνει η επιτροπή αδειοδότησης, να απαντήσει στο πώς θα βρεθούν γύρω στα δέκα εκατομμύρια ευρώ, μέχρι το καλοκαίρι. Αν δεν πείσει, εξαιτίας και των περσινών εξελίξεων, πιστοποιητικό δύσκολα θα πάρει ο ΠΑΟ το καλοκαίρι, αφού φέτος κι αυτός κι η ΕΠΟ τελούν υπό επιτήρηση και η αξιολόγηση θα είναι σκληρότερη. Χωρίς έσοδα από ευρωπαϊκά ματς, το πλάνο βιωσιμότητας γίνεται πιο δύσκολο.
Ραντεβού
Το υπογραμμίζω αυτό, γιατί το θεωρώ το κλειδί του σημερινού ραντεβού του Αλαφούζου με τον Γιαννακόπουλο. Ο σκοπός και των δύο θα πρέπει να είναι να φτάσει η ΠΑΕ στην ευχάριστη θέση να μπορεί να αδειοδοτηθεί: πιέσεις αυτή τη φορά στην όποια επιτροπή της ΕΠΟ δεν μετράνε, αφού τον τελικό λόγο θα τον έχει και φέτος η ΟΥΕΦΑ, που θέλει να δει μια καλύτερη λογιστικά εικόνα, μια εικόνα δηλαδή, που μόνο μια αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μπορεί να τη δημιουργήσει. Ακούω ότι ο Γιαννακόπουλος έχει, λέει, ανάγκη τον ποδοσφαιρικό Παναθηναϊκό στη διαμάχη του με την κυβέρνηση για την υπόθεση της τιμής των φαρμάκων: μπορεί να είναι κι έτσι, αλλά δεν το ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι η ΠΑΕ έχει ανάγκη κάποιον να βάλει ζεστό χρήμα: αυτό είναι το μόνο βέβαιο.
Ποσά
Ο Γιαννακόπουλος έχει διάφορους τρόπους να βοηθήσει: λίγοι ξέρουν ότι βοηθά συστηματικά και τα τμήματα του Ερασιτέχνη ΠΑΟ αποκτώντας παίκτες π.χ. χθες αγόρασε τις υπηρεσίες κάποιου ακραίου για την ομάδα βόλεϊ. Το θέμα για μένα είναι ποια θα είναι η στάση του Αλαφούζου. Αν π.χ. στα χρέη συνυπολογιστούν σε αυτά και χρήματα που ο ίδιος έβαλε κάνοντας διευκολύνσεις, πολύ φοβάμαι ότι θα έχουμε γκρίνιες. Δεν το πιστεύω όμως: μπορεί ο Αλαφούζος να έχει βάλει γύρω στα 3 εκατ. ευρώ από την τσέπη του και να έχει εγγυηθεί προσωπικά και για ένα δάνειο 5 εκατ. ευρώ, όμως δεν νομίζω ότι αυτά θα τα συνυπολογίσει στα γενικότερα χρέη της ΠΑΕ. Η ηρωική του πορεία στον ΠΑΟ δείχνει πως δεν τον ενδιαφέρουν τέτοιου τύπου ποσά: αυτό τουλάχιστον πιστεύω. Δεν νομίζω ότι ο πρόεδρος της «Συμμαχίας» θα ρισκάρει μια πιθανή δυσαρέσκεια του κόσμου.
Τιμόνι
Όπως και να έχει, η συνάντηση των δύο σήμερα είναι ένα μεγάλο πρώτο βήμα. Για να γυρίσει σελίδα ο Παναθηναϊκός και κυρίως για να ξεκαθαρίσει το πόσα χρειάζεται να βάλει όποιος θέλει να κρατήσει το τιμόνι του
.
Πηγή: sday.gr