Σε προηγούμενο άρθρο μας στο Sportdog αναφερθήκαμε στο Ultimate Team του FIFA 14 και τώρα είναι καιρός να προχωρήσουμε την ανάλυση λίγο παραπέρα. Έχοντας ασχοληθεί με αυτό για αρκετές εβδομάδες στην έκδοση του PS3 και με την PS4 version να βρίσκεται στα χέρια μου, θα καταγράψω ορισμένες εντυπώσεις για την προγενέστερη κονσόλα της Sony πριν περάσω στη νέα γενιά. Φυσικά όλα αυτά ισχύουν πάνω-κάτω και για την έκδοση στο Xbox 360, με την προσθήκη των Football Legends, δηλαδή παλαίμαχων παικτών Gold επιπέδου που μπορείτε να ξεκλειδώσετε για την ομάδα σας. Αυτό δεν αλλάζει ιδιαίτερα τα δεδομένα, καθώς ναι μεν οι χρήστες των Xbox 360/Xbox One έχουν περισσότερους παίκτες να αγοράσουν και μερικούς παγκίτες να ξεφορτωθούν σε φθηνότερη τιμή, όμως οι χρήστες του PS3 είναι περισσότεροι, άρα έχουμε μεγαλύτερη προσφορά απ' ότι ζήτηση. Το τελευταίο κρατήστε το καθώς ισχύει σε όλα τα manager games, κάτι που βλέπουμε περισσότερο απ' όλα στο Top Eleven.
Όσοι περνάτε τις ώρες σας με τα online modes του FIFA 14 είναι πολύ πιθανό να ξοδεύετε πολλές ώρες στο Ultimate Team, ειδικά αν σας αρέσουν τα manager games. Με τις τελευταίες προσθήκες του συγκεκριμένου mode, η EA Sports φαίνεται να ρίχνει μεγάλο βάρος εκεί. Καταρχήν το Seasons mode ενσωματώθηκε πράγμα που σημαίνει ότι με την ομάδα του Ultimate Team δίνετε μια σειρά αγώνων με τυχαίους αντιπάλους ίδιες κατηγορίας, έχοντας ως στόχο να ανεβείτε πρωτάθλημα. Ξεκινάτε από την 10η κατηγορία και σταδιακά ανεβαίνετε μέχρι την κορυφή. Για να ανεβείτε μια κατηγορία θα πρέπει να συγκεντρώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό πόντων, κάτι που σε κάθε Division γίνεται ολοένα και δυσκολότερο. Αν δεν το πετύχετε τότε παραμένετε στην ίδια κατηγορία, ενώ αν δεν πιάσετε ένα minimum όριο πόντων μοιραία θα πέσετε στην προηγούμενη Division. Το σύστημα των Seasons στο Ultimate Team θεωρήτικά “χτυπάει” το Online Master League της Konami. Η διαφορά εδώ είναι ότι συναντάμε περισσότερα πρωταθλήματα, καλύτερη online συνδεσιμότητα και 100% πραγματικά ονόματα παικτών. Στα αρνητικά το ότι η οικονομία έχει να κάνει με credits κι όχι με πραγματικά χρήματα όπως στο PES.
Με τα submodes του Ultimate Team να αυξάνονται, παρατήρησα ότι μειώνεται το ενδιαφέρον για τα Bronze και Silver κύπελλα. Είναι πολύ δύσκολο πλέον να βρείτε αντιπάλους εκεί, αφού το ενδιαφέρον έχει στραφεί στα υπόλοιπα κύπελλα, τα περισσότερα των οποίων περιμένουν να έχετε μια πλήρη gold ομάδα. Για να βρείτε gold παίκτη θα χρειαστείτε τουλάχιστον 350-400 credits κι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις “άμπαλων” Gold ποδοσφαιριστών που θα βρείτε σε τιμή-σκόντου έστω για αρχή. Θυμηθείτε σε κάθε αγορά σας να εξετάζετε όλες τις τιμές που κυκλοφορύ στην πιάτσα.
Στο στήσιμο της ομάδας θα πρέπει να αποκτήσετε κάθε είδους πιθανά upgrades, με κύριο και σημαντικότερο των προπονητή, καθώς και παίκτες με καλό chemistry. Εδώ η EA Sports μας το χαλάει λίγο. Για να έχετε εγγυημένο chemistry θα χρειαστεί να διαθέτετε παίκτες ίδιας εθνικότητας, που να αγωνίζονται στην ίδια ομάδα ή έστω παραπλήσιας ικανότητας κάτι που είναι δύσκολο να ανιχνευθεί. Επειδή το τρίτο δεν το ελέγχετε αν δεν το δείτε στην πράξη, η μόνη λύση είναι να αποκτήσετε παίκτες ίδιας χώρας, π.χ. Ισπανία, Βραζιλία ή Αργεντινή. Φτιάξτε μια ενδεκάδα με αυτούς και θα έχετε δυνατό Chemistry, άρα λιγότερο βεβιασμένες αποφάσεις στις κρίσιμες στιγμές. Όσο για το σύστημα, προσωπικά προτιμώ τα 4-4-2, 4-3-3, 4-1-3-2 ή 4-4-2 ρόμβο. Φροντίστε να επιλέξετε πρώτα σύστημα και μετά ανάλογα με τις ζητούμενες θέσεις να κάνετε τις ανάλογες αγορές. Η αλλαγή συστήματος σημαίνει ότι είτε θα πρέπει να αγοράσετε νέους ποδοσφαιριστές στις ζητούμενες θέσεις, είτε να βάλετε τους ήδη υπάρχοντες να παίξουν σε λάθος θέση. Κι όταν το χέρι μπαίνει στην τσέπη…η πρώτη λύση δεν είναι πάντοτε η καλύτερη.
Καθίστε στον Πάγκο
[Με e-mail στο [email protected]]
Στείλτε θέματα προς συζήτηση, screenshots ή απορίες στο παραπάνω e-mail.