Είναι γνωστό σε όλους πως η δεύτερη Εθνική κατηγορία τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζετε από το φίλαθλο κοινό με απαξίωση. Αυτό συμβαίνει, κυρίως, λόγω του κακού θεάματος που παρουσιάζουν οι αγώνες του πρωταθλήματος αλλά και λόγω των «σκιών» για την διαφάνεια των αγώνων. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια αποτελεί σύνηθες φαινόμενο η αποχώρηση ομάδων από το πρωτάθλημα εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων που δεν τους επιτρέπουν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

Όλα αυτά, λοιπόν, αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες για χορηγούς και φιλάθλους. Το προϊόν, πέρα από απαξιωμένο, είναι και ανελκυστικό με αποτέλεσμα οι ομάδες να μην έχουν τα απαιτούμενα χρήματα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Αυτό μας υποδεικνύει η ατελέσφορη προσπάθεια του κ. Σφακιανάκη, Προέδρου της Football League, ο οποίος από την ημέρα της εκλογής του δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει τηλεοπτική στέγη για το πρωτάθλημα (Θα δείχνει έναν αγώνα η ΕΡΤ3 ενώ μέχρι πέρυσι είχε τα δικαιώματα ο ΟΤΕ TV και έδειχνε τουλάχιστον τρία παιχνίδια την αγωνιστική) αλλά ούτε και βασικό χορηγό του πρωταθλήματος (μέχρι πέρυσι ήταν ο ΟΠΑΠ αλλά φέτος υπάρχει δυσκολία στην εύρεση χορηγού λόγω και της μη συστηματικής τηλεοπτικής κάλυψης των αγώνων).

Η αδυναμία του κ. Σφακιανάκη να βρει χορηγούς έχει πολλές ερμηνείες, ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι πως οι ομάδες καλούνται να αντέξουν οικονομικά την φετινή σεζόν χωρίς να λάβουν (με τα σημερινά δεδομένα) τα χρήματα που εισέπρατταν τα περασμένα χρόνια από τους χορηγούς και το τηλεοπτικό συμβόλαιο.

Τα παραπάνω, δεν τα αναφέρουμε για να κατακρίνουμε τις προσπάθειες του Προέδρου τις Football League. Είναι κατανοητό σε όλους πως η εύρεση χορηγιών για το συγκεκριμένο πρωτάθλημα είναι σαν να περιμένεις να πιάσεις το λαχείο. Οπότε, οδηγούμαστε σε άλλες σκέψεις για το πώς θα γίνει βιώσιμο για τις ομάδες το πρωτάθλημα της δεύτερης εθνικής κατηγορίας.

Η Ελλάδα, μια χώρα έντεκα εκατομμυρίων κατοίκων, δεν μπορεί να συγκριθεί ποδοσφαιρικά με τα πρωταθλήματα των μεγάλων χωρών (Αγγλία, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία). Παρόλα αυτά, σαν χώρα επιμένουμε σε πρωταθλήματα πολλών ομάδων γνωρίζοντας πως και η διάθεση των χορηγών για διαφήμιση μέσω των ομάδων είναι μικρή αλλά και πως το προϊόν με αυτή τη μορφή διεξαγωγής παραμένει μη ανταγωνιστικό, άρα δεν μπορεί να προσελκύσει φιλάθλους και χορηγούς που αποτελούν την πηγή εσόδων των ομάδων.

Ίσως έφτασε η εποχή της αλλαγής του φορμάτ των ελληνικών πρωταθλημάτων, έστω δοκιμαστικά για αρχή στην δεύτερη κατηγορία. Είναι προφανές και δεδομένο πλέον πως ούτε οι ομάδες αντέχουν οικονομικά μεγάλα πρωταθλήματα 18 ή 16 ομάδων, ούτε οι χορηγοί ενδιαφέρονται για πρωταθλήματα που η μάχη του τίτλου ή της ανόδου ξεκαθαρίζει από τα... Χριστούγεννα και η παραμονή κρίνεται από την αποχώρηση των οικονομικά αδύναμων σωματείων στα μέσα της σεζόν αλλά και ούτε οι φίλαθλοι έχουν την διάθεση να παρακολουθήσουν μια τέτοια διοργάνωση.

Καταλήγουμε στο συμπέρασμα, λοιπόν, πως η μοναδική ελπίδα σωτηρίας του ελληνικού ποδοσφαίρου δεν κρύβεται ούτε σε εξυγιαντές, ούτε σε «τρελούς επενδυτές». Αυτό που έχει ανάγκη το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι η αύξηση του ανταγωνισμού και αυτό θα συμβεί μόνο με την αύξηση των εσόδων των ομάδων. Για να γίνει αυτό, με τα σημερινά δεδομένα και την τωρινή –λεγόμενη- «διαφημιστική πίτα» τα χρήματα που υπάρχουν θα πρέπει να μοιραστούν σε λιγότερες ομάδες.

Οι λύσεις για να λυθούν τα προβλήματα του ελληνικού ποδοσφαίρου υπάρχουν. Και επιτέλους πρέπει κάποιος να πει πως το μεγαλύτερο πρόβλημα του ελληνικού ποδοσφαίρου είναι οικονομικό. Έχεις λεφτά; Κάνεις δυνατές και ανταγωνιστικές ομάδες που βελτιώνουν το προϊόν σου και μεγαλώνουν τα έσοδα σου. Δεν έχεις λεφτά; Θα συνεχίσεις να βλέπεις πρωταθλητές από τα Χριστούγεννα και υποβιβασμούς στην 20η αγωνιστική.

Απλά πράγματα…